Předloni závodil v německé sérii v týmu Jiřího Mičánka a loni pak zářil na britských ostrovech ve stáji Double R Racing Kimiho Räikkönena a Steve Robertsona. V jejich barvách se stal vicemistrem Velké Británie. Pro sestavu šampiona formule 1 také v Brands Hatch úspěšně testoval monopost F3. Do A1GP vstupuje poté, co se v odborné anketě Zlatý volant umístil jako druhý nejlepší český závodník a navíc získal Cenu Jiřího Sedláře pro piloty do 23 let.
Před vstupem do zahraničních sérií byl Josef 3. v MČR Národní formule (2005) a ještě dříve získal tři tituly motokárového mistra republiky. Loni také okusil kouzlo silných cestovních vozů, když v MMČR Divize 4 startoval se silným speciálem Audi A4 DTM jako host týmu BRT. Ve tříhodinovce se střídal s krajanem Milanem Maděryčem a Švédem Thedem Björkem.
Okruh v Durbanu bude pro Josefa druhou městskou tratí, kterou pozná. Dosud se proháněl jen slavným Norisringem v německém Norimberku. Úzká jihoafrická dráha leží u pobřeží Indického oceánu, měří 3 280 metrů, má 11 zatáček a nejrychleji na ní jel současný pilot F1 Nelson Piquet mladší z Brazílie. Čas 1:18,178 drží od ledna 2006.
Česká televize pustí závody z Durbanu na svém programu ČT4 Sport v záznamu (neděle 24. 2., 22.20 až 24.00).
Josef Král: „Je to pro mě velká zpráva! Čeká mě vstup do nového formulového světa, takže se na něj moc těším. Bude to pro mě sice náročná premiéra, ale věřím, že ji zvládnu co nejlépe. Nové pro mě bude vlastně všechno. Třeba tak silnou formuli jsem nikdy neřídil, nicméně přechod na větší výkon mi dosud potíže nedělal. Třeba s formulí 3 jsem se sžil hodně rychle a po pár kolech s Audi A4 DTM jsem v Mostě zajížděl stejné časy jako švédský specialista na silné cestovní vozy Thed Björk.
Z městských tratí jsem poznal jen německý Norisring, kde jsem ovšem zjistil, že to je extra adrenalin a to já mám rád. Doufám, že vše v Durbanu zvládnu a sezonu A1GP v českých barvách dokončím. Těším se i proto, že bych v Šanghaji poznal trať čínské Velké ceny F1 a také bych jel na krásné dráze Brands Hatch, kterou jsem loni velmi dobře poznal při závodění s formulí BMW i během testů F3. Samozřejmě děkuji svému managementu a Antonínu Charouzovi, že mi takovou šanci dali. Nechci je zklamat!“
Antonín Charouz: „Management Josefa Krále se na mne obrátil s nabídkou a výsledkem jednání byla naše dohoda na startech v A1GP. Jednou z variant mého vstupu do jeho kariéry byla i možnost závodění v našem týmu I.S.R. v sérii International Formula Master, nicméně to se nakonec nepodařilo. Filip Salaquarda se totiž na poslední chvíli nedohodl na angažmá ve formuli Champcar Atlantic, takže to bude on, kdo pojede IFM .
Příchod Josefa k naši stáji A1GP se ukázal jako ideálně načasovaný. Tomáš Enge má stále více práce s vývojem vozů GT od továrního týmu Aston Martin Racing, Erik Janiš se připravuje na Euroserii F3, aktuálně je na soustředění továrních jezdců Mercedesu Benz, jeho bratr Jarek není zdravotně v pořádku a můj syn Jan má povinnosti s vývojem a přípravou našeho nového prototypu Lola Aston Martin pro Le Mans Series a 24h Le Mans. Josef svou rychlost předvedl ve formuli BMW, věřím, že si brzy zvykne i na výrazně silnější monopost A1GP.“
A1GP v Durbanu našeho času
Pátek 22. 2.
10.00 – 10.25 volný trénink rookie
11.35 – 12.00 volný trénink rookie
13.00 – 14.00 volný trénink
Sobota 23. 2.
10.00 – 11.00 volný trénink
13.15 – 15.30 kvalifikace
Neděle 24. 2.
10.00 - Sprint
14.00 – Hlavní závod
Livetiming a live video: www.a1gp.com
Josef Král
Narozen: 15. 6. 1990 ve Dvoře Králové nad Labem
Bydliště: Hradec Králové
Výška: 181 cm
Váha: 68 Kg
Záliby: snowboarding, squash, hudba, tenis
Jazyky: angličtina, španělština
Počátek kariéry: 1998
Internet: www.josefkral.cz
Kariéra
2007
- formule BMW UK, celkově 2.
- testování formule 3 v týmu Double R Racing Kimiho Räikkönena a Steve Robertsona
- Světové finále formule BMW ve Valencii, celkově 2., poté diskvalifikován technickými komisaři
2006
- formule BMW Germany, celkově 12.
- Světové finále formule BMW ve Valencii, celkově 2., poté diskvalifikován technickými komisaři
2005
- Národní formule 1400 MMČR, celkově 3.
- formule BMW - testování a trénink
2004
- MČR motokár ICA 100, celkově 1.
- série Open Masters v Itálii
2003
- MČR motokár ICA 100, celkově 1.
- kvalifikace Mistrovsví Evropy – Ampfing, 7.
- finále Mistrovsví Evropy – Corridonia, 36.
2002-1999
- motokáry, mistr ČR Comer 80ZT 2001
Bodový stav po 12. z 20 závodů
1 New Zealand 96
2 France 96
3 Switzerland 93
4 South Africa 79
5 Germany 77
6 Great Britain 58
7 Netherlands 55
8 Ireland 50
9 Brazil 38
10 Canada 37
11 China 29
12 India 28
13 Mexico 19
14 Australia 15
15 USA 12
16 Czech Republic 10
17 Portugal 5
18 Italy 4
19 Malaysia 2
20 Pakistan 1
21 Lebanon 0
22 Indonesia 0
Internet: www.a1gp.com
Kniha A1GP World Cup of Motorsport Season 2006/07
Bezmála sto šedesát stran kvalitního křídového papíru přináší stovky barevných fotografií z loňské sezony formule A1GP. Publikace představuje Světový pohár motorsportu v jeho typické podobě – jako pestrý a vzrušující svět špičkových automobilových závodů. Autorem všech obrázků je úspěšný český fotograf Adolf Zika (www.zika.cz). Vedle jeho působivých fotografií je pro fanoušky nachystáno i mnoho čtení v angličtině.
O závodech, jezdcích, týmech i o zákulisí stále populárnějšího šampionátu. Úplné výsledky jsou samozřejmostí.
Autor i jeho tým, který se na knize podílel, došli při práci k jedné zajímavosti. Adolf Zika byl jediným členem české reprezentace, který byl na všech závodech! Bylo to dáno tím, že skupina mechaniků a techniků se průběžně měnila, stejně tak i jezdecká soupiska. Zato sám fotograf musel být všude, protože potřeboval „materiál“ z kompletní sezony.
Prodej knihy: www.bpa.cz
A1GP 2007/2008
30. září 2007 Zandvoort, Nizozemí
14. října 2007 Brno, Česká republika
25. listopadu 2007 Sepang, Malajsie
16. prosince 2007 Žuhaj, Čína
20. ledna 2008 Taupo, Nový Zéland
3. února 2008 Sydney, Austrálie
24. února 2008 Durban, JAR
16. března 2008 Mexico City, Mexiko
13. dubna 2008 Šanghaj, Čína
4. května Brands Hatch, Velká Británie
BPA