Josef Král dokázal v ulicích Durbanu udržet český vůz pohromadě a dokončil oba závody. Navzdory celé řadě havárií a kolizí. Sedmnáctiletý mladík dojel ve Sprintu 18. a v Hlavním závodě pak byl klasifikován na 16. místě. Jihoafričané opět projevili o závody A1GP velký zájem a zaplněné tribuny si užívaly nejen dramatických závodů, ale také nádherného výhledu na Indický oceán.
Sprint začal velkou tlačeniccí v první zatáčce, kterou odstartoval kontakt mezi vozy Velké Británie a Nového Zélandu. Český vůz uvíznul vzadu a zhasl mu motor. Král (www.josefkral.cz) musel počkat na roztlačení a další kola pak strávil naháněním Libanonu. Nakonec se mu podařilo najít cestu vpřed a následné vyjetí zpomalovacího vozu po nehodě Brazílie mu umožnilo dotažení se na další soupeře.
Ihned po restartu Král úspěšně zaútočil na Indii. Jeho snaha však přišla vniveč, protože kolize Nizozemí s Německem vedla k vyvěšení červené vlajky. V takových situacích platí pořadí z předchozího kola. Král dojel 19., ale nakonec si o jednu příčku polepšil, protože Německo bylo diskvalifikováno za způsobení kolize s Holandskem.
Hlavní závod začal v podobném stylu, Čína najela v první zatáčce na Mexiko a polovina startovního pole musela čekat, než bude uvolněn průjezd. Král tentokrát udržel motor v chodu a při zpomalovacím vozu se dotáhnul na zbytek startovního pole. Ihned po restartu došlo v první zatáčce k další kolizi a zpomalovací vůz se vrátil na trať.
Král se znovu vyhnul problémům a byl blízko první desítky. Následně chtěl zajet do boxů, ale Italský vůz mu v poslední chvíli vjel do cesty a musel prudce brzdit, aby se mu vyhnul. Následoval náraz zezadu a musel odkroužit další kolo, než se dostal do boxů k první zastávce. Na trať se vrátil se soupeři nadosah, ale krátce nato začala zlobit převodovka.
Král se snažil pokračovat, ale řazení se zhoršovalo a nebylo jiného řešení než zajet do boxů. Český tým nakonec problém vyřešil a Král se vrátil na trať, ale měl ztrátu osmi kol. Závod znovu skončil červenou vlajkou, o kterou se postarala hromadná nehoda v první zatáčce. Český vůz byl klasifikován na 16. místě.
Josef Král: „Byl to těžký debut, ale celkově vzato to myslím nebylo špatné. Na startu Sprintu jsem se snažil být opatrný, první zatáčka byla úplně ucpaná. Bohužel jsem spojku zmáčknul o zlomek sekundy později a motor zhasl. Musel jsem počkat na roztlačení a pole mi ujelo. Chvíli jsem bojoval s Libanoncem a po pár kolech se dostal před něj. Vyjetí zpomalovacího vozu mi pak dalo šanci dotáhnout se na zbytek startovního pole. Okamžitě po restartu jsem předjel Indii, ale krátce poté vyvěsili červené vlajky, takže se to nepočítalo. V Hlavním závodě se po startu prakticky opakovala situace ze Sprintu. První zatáčka se znovu ucpala, ale poučil jsem se z chyby a tentokrát jsem motor udržel v chodu. Užíval jsem si souboje s ostatními a až do první zatáčky vše šlo dobře. Italský vůz zabrzdil hodně pozdě před vjezdem do pitlane a dostal jsem ránu zezadu. Kvůli tomu jsem už nestihl zamířit do boxů a musel jsem tam jet až o kolo později. O pár kol později začaly problémy s řazením. Postupně se zhoršovaly a musel jsem do boxů. Tam nějaký čas trvalo, než se závada vyřešila. Vrátil jsem se na trať, hlavně abych získal další zkušenosti, navíc pořád byla šance na odstoupení jiných. Jsem rád, že jsem měl šanci tady závodit. Bylo to těžké, A1GP má skoro čtyřikrát větší výkon než F BMW. Jenom je škoda, že jsme v závodě neměli štěstí. Kdyby nebylo problémů s převodovkou, mohli jsme dosáhnout i na body.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Josef určitě nezklamal. Bylo to pro něj těžké, byl hozený rovnou do vody. Odvedl dobrou práci, když dokončil oba závody. Zároveň ale byla vidět nezkušenost, která vedla k pátečnímu poškození předního křídla a také se projevila v určitých situacích v závodech. Všichni můžeme vidět, že mezi formulí BMW a A1GP je obrovský rozdíl. S Josefovým managementem budeme jednat o jeho dalším působení v týmu. Jsem si jistý, že pokud se dohodneme, tak to pro něj bude velká škola.“
Výsledky, A1GP v Durbanu
Sprint
1 Canada Robert Wickens 11 kol za 15:28.156
2 Great Britain Oliver Jarvis -0.990
3 Switzerland Neel Jani -1.742
4 China Cheng Cong Fu -2.248
5 Netherlands Jeroen Bleekemolen -3.477
6 Australia John Martin -5.337
7 Portugal Filipe Albuquerque -6.449
8 Mexico David Garza -8.343
9 Malaysia Fairuz Fauzy -8.931
10 USA Jonathan Summerton -10.270
11 France Loïc Duval -11.067
12 Pakistan Adam Khan -11.625
13 South Africa Adrian Zaugg -12.074
14 Italy Edoardo Piscopo -12.715
15 Ireland Adam Carroll -13.143
16 Indonesia Satrio Hermanto -14.579
17 India Parthiva Sureshwaren -15.375
18 Czech Republic Josef Král -24.147
19 Lebanon Khalil Beschir -30.280
20 New Zealand Jonny Reid -46.100
21 Brazil Bruno Junqueira -3 laps
Germany Michael Ammermüller
Hlavní závod
1 Switzerland Neel Jani 41 kol za 1:01:55.330
2 France Loïc Duval -1.051
3 Portugal Filipe Albuquerque -1.934
4 Netherlands Jeroen Bleekemolen -3.378
5 Malaysia Fairuz Fauzy -4.549
6 China Cheng Cong Fu -4.984
7 South Africa Adrian Zaugg -5.640
8 Italy Edoardo Piscopo -6.562
9 Brazil Bruno Junqueira -19.524
10 New Zealand Jonny Reid -20.220
11 Great Britain Oliver Jarvis -1 lap
12 Canada Robert Wickens -2 laps
13 Lebanon Khalil Beschir -2 laps
14 Australia John Martin -2 laps
15 Ireland Adam Carroll -6 laps
16 Czech Republic Josef Král -8 laps
17 India Parthiva Sureshwaren -12 laps
18 USA Jonathan Summerton -16 laps
19 Mexico David Garza -23 laps
20 Germany Michael Ammermüller -38 laps
21 Indonesia Satrio Hermanto -38 laps
A1GP po 14 z 20 závodů
1 Switzerland 118
2 France 108
3 New Zealand 98
4 South Africa 83
5 Germany 77
6 Great Britain 70
7 Netherlands 69
8 Canada 52
9 Ireland 50
10 China 43
11 Brazil 40
12 India 28
13 Mexico 22
14 Australia 20
15 Portugal 19
16 USA 13
17 Czech Republic 10
18 Malaysia 10
19 Italy 7
20 Pakistan 1
21 Lebanon 0
22 Indonesia 0
Kniha A1GP World Cup of Motorsport Season 2006/07
Bezmála sto šedesát stran kvalitního křídového papíru přináší stovky barevných fotografií z loňské sezony formule A1GP. Publikace představuje Světový pohár motorsportu v jeho typické podobě – jako pestrý a vzrušující svět špičkových automobilových závodů. Autorem všech obrázků je úspěšný český fotograf Adolf Zika (www.zika.cz). Vedle jeho působivých fotografií je pro fanoušky nachystáno i mnoho čtení v angličtině.
O závodech, jezdcích, týmech i o zákulisí stále populárnějšího šampionátu. Úplné výsledky jsou samozřejmostí.
Autor i jeho tým, který se na knize podílel, došli při práci k jedné zajímavosti. Adolf Zika byl jediným členem české reprezentace, který byl na všech závodech! Bylo to dáno tím, že skupina mechaniků a techniků se průběžně měnila, stejně tak i jezdecká soupiska. Zato sám fotograf musel být všude, protože potřeboval „materiál“ z kompletní sezony.
Prodej knihy: www.bpa.cz
A1GP 2007/2008
30. září 2007 Zandvoort, Nizozemí
14. října 2007 Brno, Česká republika
25. listopadu 2007 Sepang, Malajsie
16. prosince 2007 Žuhaj, Čína
20. ledna 2008 Taupo, Nový Zéland
3. února 2008 Sydney, Austrálie
24. února 2008 Durban, JAR
16. března 2008 Mexico City, Mexiko
13. dubna 2008 Šanghaj, Čína
4. května Brands Hatch, Velká Británie
www.a1gp.com
BPA