www.car.cz
 

Engemu chybělo pět hodin k triumfu v Le Mans. 4. místo
     tisková zpráva


Engemu chybělo pět hodin k triumfu - (13.06.04)
Posádka Tomáš Enge, Peter Kox a Alain Menu byla po mnoho hodin v čele třídy GTS při závodu 24 hodin Le Mans, k vítězství jim chybělo necelých pět hodin a nakonec dojeli čtvrtí. Sesterský vůz týmu Prodrive Ferrari dojel na třetím místě.

Oba vozy Ferrari 550 Maranello postihly i přes největší úsilí šesti jezdců a týmu mechaniků technické problémy. Podmínky na trati také vedly k mnoha smykům, oba vozy přišly o značnou část náskoku kvůli opravám, které si vyžádalo dění na trati. Zvláště vůz se startovním číslem 66 měl smůlu, když v poslední čtvrtině závodu přišel o jasný náskok kvůli selhání ložiska předního kola. Souboj vozů Prodrive Ferrari s továrním týmem Corvette byl jedním z vrcholů závodu, oba týmy se přetahovaly o sekundy a štěstěna několikrát změnila poměr sil. Engeho posádka se v průběhu noci dostala do vedení s náskokem pět kol, ovšem v době, kdy jezdci už jen kontrolovali tempo došlo k výše zmíněnému problému s předním ložiskem.

Tomáš Enge: „Minulý rok jsme měli po celou dobu štěstí, neměli jsme žádné problémy a náš vůz byl velmi rychlý. Corvetty měly loni hodně problémů a myslím, že letos byla řada na nás. Řízení bylo velmi obtížné, protože tady jelo mnoho pomalých a méně zkušených jezdců. Navíc na trati bylo hodně oleje a úlomků. Všude bylo hodně incidentů, v závodu jsem dostal na oleji dvakrát smyk, bylo to hodně těžké. Pokud v Le Mans nemáte žádné problémy, pak jste nejšťastnějším člověkem na světě, což platí obzvláště pro tento víkend.“

Frederic Dor, majitel Care Racing: „Myslím, že můžeme říci, že nás 99 % závodu bavilo. V některých závodech máte štěstí a v jiných zase ne. V kvalifikaci jsme byli nejrychlejším vozem třídy GTS, a když připočteme Prodrivem podporovaný tým Larbre, měli jsme tři nejrychlejší kola závodu. Chybělo nám jediné – vítězství.“

George Howard-Chappell, šéf týmu: „Odvedli jsme maximum, bylo to velmi těsné, ale takové jsou už závody. Zjistili jsme, že vůz číslo 66 je více poškozen, než jsme si původně mysleli a v tu chvíli jsme zjistili, že vítězství není reálné. Nikdo však nemůže popřít, že to byl klasický závod a způsob, jakým se to přelévalo mezi námi a Corvette, byl fantastický. Výsledek nemohl nikdo předpovídat.“

Antonín Charouz, Engeho manažer: „S Tomášovým výkonem jsem spokojen, obzvláště s kvalifikací, kdy prokázal své kvality. Bylo to hodně důležité pro jednání s General Motors, které jsem měl v Le Mans. Dostali jsme pro Tomáše hodně zajímavou nabídku pro rok 2005, bohužel zatím nemohu mluvit o podrobnostech. Závod zvládl dobře, týmu chyběla trocha štěstí.“

BPA


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose