Nový Opel Astra Caravan k objednání od června tisková zpráva
Nový Opel Astra Caravan: Dynamické, elegantní, prostorné a flexibilní kombi
Kombi rozvíjející design nového Opelu Astra Rozvor 2,7 m, objem zavazadlového prostoru až 1570 l Flexibilitu vozu umocňuje posuvná zadní lavice sedadel a systém FlexOrganizer Pět zážehových a čtyři turbodiesely CDTI "common-rail" o výkonech od 80 k do 200 k
Jen několik málo měsíců po velmi úspěšném uvedení pětidveřových hatchbacků se modelová řada Astra rozrůstá o dalšího člena: Na Mezinárodním autosalonu v Madridu (20. až 30. května 2004) se oficiálně představí nové kombi Astra Caravan. Zájemci o tyto elegantní a dynamicky stylizované kombi modely budou moci uzavírat objednávky už v červnu, u prodejců automobilů Opel se první Astry Caravan objeví v říjnu.
Díky rozvoru dlouhému 2,70 metru nabízí nová Astra Caravan spoustu místa jak pro pasažéry, tak i pro jejich zavazadla, pro která je připravený prostor o objemu až 1570 litrů. Flexibilitu interiéru umocňuje celá řada promyšlených detailů, jako je například posuvná zadní lavice sedadel nebo systém FlexOrganizer.
Pro novou Astru Caravan je připravena celá škála motorů - nabídka obsahuje celkem pět zážehových agregátů a čtyři turbodiesely CDTI se systémem přímého vstřikování nafty do válců "common-rail". Kromě vyspělých motorů se v konstrukci Astry Caravan uplatnila řada dalších moderních technologií. Dobrým příkladem je např. interaktivní podvozek IDSPlus se systémem průběžné regulace charakteristik tlumičů, adaptivní světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), natáčející se společně s řízením, nebo systém stabilizace přívěsu.
"S novou Astrou Caravan se chceme prosadit na pozici lídra segmentu vozů kombi kompaktní třídy," říká šéf automobilky Opel Carl-Peter Forster. "Astra Caravan nabízí stejnou jízdní dynamiku jako pětidveřové hatchbacky, které za své jízdní vlastnosti, aktivní bezpečnost a agilitu sklízejí jenom slova chvály. Astra Caravan k tomu navíc přidává nadprůměrně prostorný interiér a mimořádně velký zavazadlový prostor. Nová Astra Caravan navazuje na nejlepší tradici kombi modelů značky Opel, které vždy patřily k nejpopulárnějším představitelům své třídy."
Vyšší flexibilita díky posuvné zadní lavici Nová Astra Caravan je dlouhá 4,51 m, široká 1,75 m a vysoká 1,5 m. Díky rozvoru dlouhému 2,7 m, což je asi o devět centimetrů více než činí rozvor pětidveřových hatchbacků, nabízí Astra Caravan velmi prostorný interiér a zavazadlový prostor, jehož základní objem (při využití až do výšky krytu) činí až 530 litrů (měřeno podle metodiky VDA).
Sklopením zadních sedadel, která jsou standardně dělená v poměru 60:40 (na přání pak v poměru 40:20:40) lze prostor pro zavazadla snadno zvětšit až na objem 1570 litrů, což je zřetelně více než u Astry předchozí generace, která nabízela až 1500 litrů prostoru pro náklad (měřeno podle metodiky VDA).
Na přání dodávaná posuvná zadní lavice umožňuje zvětšení prostoru pro nohy vzadu sedících pasažérů ze standardních 897 mm (o 26 mm více než v případě předchozího modelu) až na 936 mm. Zadní lavici lze podélně nastavovat v rozmezí celkem 105 mm, takže pokud řidič potřebuje zvětšit zavazadlový prostor, stačí jen zadní sedadla posunout o něco směrem dopředu. Posunutím lavice až na doraz dopředu se ložná plocha zavazadlového prostoru prodlouží ze standardních 1072 mm až na 1135 mm. Je-li ve voze namontované na přání dodávané překlápěcí sedadlo předního spolujezdce, lze ve voze vytvořit ložnou plochu dlouhou až 2,75 m.
Zavazadelník nové Astry Caravan je mimořádně přizpůsobivý - pod jeho podlahou se ukrývá ještě jeden menší odkládací prostor, do boků jsou integrovány další odkládací schránky a připravena je i zásuvka na 12 V. Práh zavazadlového prostoru, který leží ve výšce 582 mm, je standardně chráněný nerezavějícím leštěným plechem, který zabraňuje nejenom poškrábání prahu ale působí i mimořádně esteticky.
Opel pozorně naslouchal požadavkům zákazníků, a tak nová Astra Caravan dostala například nově řešený rolovací kryt zavazadlového prostoru: Stačí jen lehký dotyk a kryt se tiše samočinně navíjí zpět do zásobníku u zadních opěradel, což usnadňuje nakládání zavazadel. Astra Caravan dostala také promyšlený patentovaný systém FlexOrganizer: Do boků zavazadlového prostoru jsou začleněny vodorovné kolejničky z hliníku, do nichž se flexibilně upevňují nejrůznější příčníky a přepážky, kterými lze rozčlenit ložnou plochu zavazadlového prostoru podle okamžité potřeby.
Sportovní a elegantní vzhled, dynamický podvozek, speciální technologie Nový Opel Astra Caravan navazuje a rozvíjí progresivní design pětidveřových hatchbacků Astra. O tom nejlépe svědčí dynamicky stylizovaná maska vozu, výrazná třírozměrná koncová světla a osobitá silueta nového kombi. Vysoce kvalitní střešní ližiny, známé už z modelu Opel Signum, se dodávají v černém nebo stříbřitém provedení.
Nová Astra Caravan citlivě balancuje mezi komfortem a maximální aktivní bezpečností, která vyžaduje tužší zavěšení. Skutečně excelentními jízdními vlastnostmi se mohou pochlubit modely vybavené na přání dodávaným interaktivním zavěšením kol IDSPlus se systémem průběžné regulace charakteristik tlumičů CDC (Continuous Damping Control). Do struktury podvozku IDSPlus jsou začleněny systémy ESPPlus (stabilizační systém) a ABS (protiblokovací systém brzd), jejichž senzory jsou propojené sítí vysokorychlostních datových sběrnic CANBUS. Všechny data jsou bleskově předávána řídicí jednotce podvozku IDSPlus, resp. systému CDC, takže podvozek Astry Caravan může okamžitě reagovat na aktuální jízdní podmínky.
Pro novou Astru Caravan jsou připraveny i další technické lahůdky, jako je například systém samočinného udržování konstantní světlé výšky vozu, inovativní systém stabilizace přívěsu nebo zařízení HSA (Hill Start Assist), usnadňující rozjezdy do kopců.
Bohatá nabídka motorů: Pět zážehových a čtyři vznětové CDTI "common-rail" agregáty Pro novou Astru Caravan, která se bude vyrábět nejprve v německém závodě automobilky Opel v Bochumi a zanedlouho poté i v belgických Antverpách, bude k dispozici se stejně širokou škálou pohonných jednotek jako pětidveřový model. Nabídka zahrnuje celkem devět agregátů: Pět zážehových motorů a čtyři moderní turbodiesely se systémem přímého vstřikování "common-rail" Zdvihový objem pohonných jednotek sahá od 1,4 l až po 2, l, jejich výkon potom od 80 k po 200 k. V nabídce nechybí turbodiesel 1.9 CDTI o výkonu 150 k - nejsilnější turbodiesel této kategorie - i jeho dvojče 1.9 CDTI naladěné na výkony 120 k. Oba motory 1.9 CDTI budou moci být na přání vybaveny bezúdržbovými filtry pevných částic. Všechny motory modelů Astra plní emisní limity normy Euro 4.
Nabídka převodovek zahrnuje šestistupňové manuální převodovky (standard pro modely poháněné motory 1.9 CDTI a 2.0 Turbo, na přání pak i pro model poháněný motorem 1.7 CDTI o výkonu 100 k), pětistupňové manuální převodovky, čtyřstupňovou automatickou převodovku (na přání pro model poháněný motorem 1.8 ECOTEC) a také poslední verzi automatizované manuální převodovky Easytronic, která se dodává na přání do modelů poháněných zážehovým motorem o objemu 1,6 l. Ten je vybavený technologií TWINPORT, která přispívá ke snížení spotřeby paliva.
Přehled motorů modelů Astra a Astra Caravan
Zážehové motory 1.4 TWINPORT ECOTEC 1.6 TWINPORT ECOTEC 1.8 ECOTEC 2.0 Turbo ECOTEC 2.0 Turbo ECOTEC Výkon (kW/k) 66 / 90 77 / 105 92 / 125 125 / 170 147 / 200 Max. točivý moment (Nm) 125 150 170 250 262 Emisní norma Euro 4 Euro 4 Euro 4 Euro 4 Euro 4
Vznětové motory 1.7 CDTI ECOTEC 1.7 CDTI ECOTEC 1.9 CDTI ECOTEC 1.9 CDTI ECOTEC Výkon (kW/k) 59 / 80 74 / 100 88 / 120 110 / 150 Max. točivý moment (Nm) 170 240 280 320 Emisní norma Euro 4 Euro 4 Euro 4 Euro 4
tisk info
|