Na letišti v Hoškovicích u Mnichova Hradiště létaly dragstery tisková zpráva
Mezinárodní závod MČR Dragsterů v Hoškovicích – 5.-6. června
Pátého a šestého června se na letišti v Hoškovicích u Mnichova Hradiště konal další závod seriálu Mistrovství České republiky motocyklových dragsterů. Tentokrát byl závod mezinárodní. Sobotní technické přejímky se zúčastnilo 45 jezdců se svými stroji. Startovali v sedmi třídách MČR a jedné evropské třídě Super Twin Top Gas. Do této třídy nastoupilo 8 evropských jezdců. Poprvé mohlo Hoškovické letiště vidět třídu speciálních motocyklů s velkoobjemovým dvouválcovým motorem. Tyto motory mohou spalovat pouze benzín a mohou být přeplňovány buď mechanickým kompresorem nebo turbem.
Speciální paliva a vstřik N2O je zakázán. Výkon těchto monster je přes 300 HP. Obdivuhodný výkon, který určitě přilákal do Hoškovic slušný počet diváků.
V sobotu, i přes neustálý déšť a s tím spojené problémy s časomírou, absolvovali jezdci dvě kola kvalifikačních jízd. Přehlídku silných velkoobjemových sportovních aut prezentovalo cca 15 vozů Chevrolet Corvette z Německa, Rakouska a ČR, které si zde také vyzkoušely co umí.
V neděli se počasí umoudřilo a slibovalo jezdcům kvalitní závod a pro diváky zajímavou, atraktivní podívanou. Jezdci absolvovali ještě dvě kola kvalifikačních jízd. Polední doprovodný program vyplnil Lady´s Sprint, kaskadéři Marek Matoušek, Aleš Polák a Pepa Sršeň, diváci opět mohli vidět Davida Bryknera se svými šílenými kousky ve vleku za motocyklem.
Následovalo slavnostní představení jezdců a samotné zahájení hlavních závodů, kde už jde opravdu do tuhého vyřazovacího souboje dvojic. Že šlo opravdu o hodně svědčí zajížděné časy a rychlosti, které byly lepší než v kvalifikacích. A tak o zajímavé zvraty nebyla nouze. Ve třídě Top Gas Weimar zajel čas 8,364s, rychlost 273 km/h, V Compech Knebl čas 8,621s, rychlost 272 km/h, v SSB Švanda 9,011s, rychlost 262 km/h. V Juniorech Hlaváčová čas 18,998s, rychlost 108 km/h. Avšak jak bývá v dragsterovém závodě mnohdy zvykem, zajeté špičkové časy a rychlosti nejsou tím, konečným rozhodujícím činitelem pro získání vítězství.
Velice důležitý faktor, který právě rozhoduje ve vyřazovacím souboji dvojic je tzv. prodleva – časová reakce závodníka na startu. Ta se měří na 0,001s. Soustředění nebo nervozita jezdce se tu okamžitě projeví a může patřičně zamíchat pořadím a vítězem se může stát i nefavorizovaný jezdec. O další zvraty se také postará technika vybičovaná k co největším výkonům. Ta si samozřejmě postaví hlavu v ten nejnevhodnější okamžik, když jde o všechno!!!! O tom to ale je. Dragstery jsou prostě adrenalinová záležitost a krásná, zajímavá technika.
Agentura Knebl Drag Promotion ve spolupráci s motocyklovým klubem Baron Mladá Boleslav připravila divákům i přes sobotní problémy s počasím pěkný sportovní zážitek.
Výsledky: Třída Street 10,5 1. Pavel Snítilý 2. David Houser 3. Dana Lutrýnová
Street Twin 1 Jakub Janoušek Ondřej Odehnal Přemysl Vaněk
Street Twin 2 1. Luděk Ohem 2. Jaroslav Haštava
Super Street Bike 1. Kubeš Jaroslav 2. Richard Voltr 3. Petr Kubíček
Junior Dragster 1. Hana Hlaváčová 2. Katečina Bajerová 3. Anežka Svobodová
National Dragster 1. Marek Richter 2. Lukáš Hutla 3. Petr Olah
Competition Dragster 1. Tomáš Sulek 2. Otto Knebl 3. Pavel Bajer
Top Gas 1. Axel Seifert 2. Klaus-P Weimar 3. Harry van Shie
tisk info
|