Šenkýř Motorsport na vodě v Mostě mimo stupně vítězů 23.5.2008 09:06 - tisková zpráva
Autodrom Most zažil druhé pokračování seriálu MMČR v závodech na okruzích Tým Šenkýř Motorsport neměl štěstí a skončil mimo stupně vítězů
Druhou zastávkou seriálu MMČR 2008 v závodech automobilů na okruzích se stal mostecký Autodrom. Tým Šenkýř Motorsport zde startoval tentokrát se třemi vozy BMW M3 GTR, když Roberta Šenkýře doplnili ještě Marek Fried a Petr Líbal. První BMW M3 GTR týmu s jezdci Šenkýřem a Friedem také sahal po velkém úspěchu, ale po vítězství v kvalifikaci a suverénním vedení v závodě hlavní tříhodinový závod nedokončil. Na druhém týmovém voze BMW M3 GTR se ve tříhodinovce střídali Šenkýř s Friedem a Líbalem a tito jezdci dokončili vytrvalostní závod na čtvrtém místě v divizi do 3500ccm a devátém absolutně
AUTODROM MOST (15.-18.5.2008)
BMW M3 GTR s Markem Friedem odstartovalo do závodu ze 7.pozice absolutně a první ve třídě do 3500ccm. a Marek vyrovnanými rychlými časy výchozí absolutní postavení postupně zlepšoval. Přibližně po hodině jízdy se probojoval i na průběžnou absolutní třetí příčku za dva vozy DTM a toto postavení držel až téměř do střídání. Jedno kolo před plánovanou zastávkou v boxech však najednou jeho GTRko výrazně zpomalilo a asi 200m od našeho boxu zastavilo úplně. Na vině byl nedostatek benzínu v nádrži. Mechanici týmu vůz přitlačili a po nezbytném natankování a přezutí pneumatik na trať vyrazil Robert Šenkýř. Ten začal vzniklou ztrátu okamžitě stahovat, jenže asi čtyřicet minut před koncem zůstal vůz stát s poruchou motoru definitivně. „Marek jel ve svém prvním stintu až příliš razantně. Sice vytáhl tým na třetí místo absolutně, ale nás spíše zajímala pozice v naší třídě do tři a půl litru, kterou jsme již po hodině vedli o více než kolo před druhým Kačírkem a Suchým. Příliš rychlá jízda způsobila vyšší spotřebu a tím i to, že benzín kolo před střídáním došel. Zatím můžeme jen spekulovat, proč se pak motor definitivně zastavil. Vše teď musí projít důkladnou revizí. Je to škoda, vypadalo to na suverénní vítězství ve třídě a boj o druhé, třetí místo absolutně,a to se při velké konkurenci vozů DTM počítá.“ uvedl po závodě zklamaný Robert Šenkýř.
Na dobrý výsledek tak dosáhlo alespoň druhé BMW M3 GTR týmu, ve kterém Petru Líbalovi po omluvě druhého pilota těsně před závodem pomáhali právě Šenkýř s Friedem. Všichni jezdci odjeli závod bez většího zaváhání a konečná čtvrtá pozice v divizi do tři a půl litru a devátá absolutně je v dané konkurenci úspěchem. „Je mi líto kluků, kteří byli bezkonkurenčně nejlepší, ale do cíle nedojeli. Jenže výsledky se počítají až po závodě, takže jsem rád, že jsme do cíle dovezli alespoň druhé auto. Potřebuji někde najít zhruba dvě vteřinky na kolo a pak budu úplně spokojen.“poznamenal po skončení závodu Petr Líbal.
V neděli byl za deště na programu sprint divize 4 cestovních vozů na třináct kol. Robert Šenkýř do něj s náhradním motorem odstartoval ze třetí pozice v divizi do 3,5 litru a bezprostředně po startu se probojoval před druhého Kačírka. Hned v první šikaně po startu však právě od Kačírka dostal ránu ze zadu, která měla za následek otočení do protisměru a zhasnutí motoru. Výsledné dohánění více něž půlminutové ztráty potom stačilo pouze na páté místo ve třídě a dvanácté absolutně. Bod za osmé místo ve třídě si odváží i osmý Petr Líbal, Marek Fried skončil po hodinách až na místě jedenáctém. „Nevím, co se to letos děje. Smůla na Hungaroringu i tady v Mostě. Byli jsme po celý víkend velmi rychlí, ale konečné výsledky tomu neodpovídají. Na mokru jsem se cítil dobře, věřil jsem v nedělní sprintové vítězství. Petr Kačírek do mě asi vrazit nechtěl, na mokru to klouzalo všem. Nezbývá, než zamakat a připravit se co nejlépe na další mostecké závody.“ podotkl k nedělnímu sprintu Šenkýř.
Další závod Mezinárodního mistrovství České republiky na okruzích se uskuteční 6.-8.6.2008 znovu na Autodromu v Mostě. Ještě předtím se však zúčastníme dvou závodů Mistrovství ČR do vrchu v Ústí nad Orlicí (24.-25.5.2008) a Ecce Homo (31.5-1.6.2008. Náš tým zde bude zastupovat Petr Líbal, který bude s vozem BMW M3 bojovat o body ve skupině E1 a Zdenek Sekyrka se Škodou 130RS mezi historiky.
Tisková zpráva Šenkýř Motorsport
|