Velká smůla v podobě technických potíží obou Mercedesů Benz AMG DTM C – Klasse potkala dnes v Mostě stáj Charouz Racing System. Po startu z prvního a třetího místa nedojela ve tříhodinovém závodě MMČR Divize 4 ani jedna z posádek. Stefan Mücke musel zastavit přibližně po dvaceti minutách poté, co závodu s přehledem vládl. Pilot F1 Vitantonio Liuzzi, jenž vystřídal Jana Charouze, zůstal na trati po hodině a půl. Něco takového tým ve své historii ještě nezažil.
„Škoda, ale to se v závodech stává,“ řekl Liuzzi, na plný úvazek třetí pilot týmu Force India F1 a pro tento víkend hostující závodník týmu Antonína Charouze. Zatímco v Mückeho případě byla příčina odpadnutí jasná – praskl takzvaný hrnec levého zadního brzdového kotouče – u Liuzziho stroje technici zjišťují, jestli nevydržela převodovka nebo „kardanka“.
„Co bych měl říct? Mrzí mě to. Musíme zevrubně prozkoumat příčiny poruch a propříště se jich vyvarovat,“ uvedl Antonín Charouz. Stejně jako Tomáš Enge a Václav Nimč se tak dnes nedostal za volant elegantního monstra s původem v mistrovství DTM.
Mechaniky čeká dlouhá odpolední směna, spíš s přechodem rovnou do noční. Stáj věří, že zítra, kdy je v královské Divizi 4 nad 2000 ccm na pořadu Sprint na 13 kol, bude vše podstatně veselejší. Tomáš Enge bude startovat z pole position, Antonín Charouz byl v kvalifikaci třetí a Václav Nimč skončil hned za ním.
Smůla potkala i další vůz Charouz Racing Systemu, Lamborghini Gallardo Evo známé z evropského mistrovství FIA GT3. Bratři Urbanovi s ním také neviděli cíl, neboť se stali obětí havárie hned po startu v první zatáčce. Vůz po úderu od soupeřů byl tak poničen, že už nemohl pokračovat.
„Jako kdyby nám všem přeběhla přes cestu černá kočka…, zkrátka smůla,“ poznamenal Liuzzi. „Pro mě to byl ovšem příjemný zážitek. Poznal jsem celou řadu nových věcí, novou stáj, mistrovství, vůz a samozřejmě zajímavé lidi. Jsem rád, že jsem nabídku Tonyho Charouze, kamaráda mého manažera Petera Collinse, mohl přijmout. A kdoví, třeba jsme se neviděli naposled,“ vzkázal fanouškům sedmadvacetiletý Ital.
UPOZORNĚNÍ – zítra přineseme rozhovor s Vitantoniem Liuzzim
Jediným automobilem Charouz Racing Systemu, který dnes projel cílem, byl Ford Fiesta trojice Hordossi, Barčák, Blažek. V absolutním pořadí trio skončilo šestnácté a ve třídě do 2000ccm bylo páté, přičemž motor jejich vozu mám objem 1600 ccm.
Výsledky z Mostu, Divize 4, závod na 3 hodiny
1. Kostka, Terting, Maděryč (Bohemia Racing Team/Audi A4DTM) 108 kol za 3:00:08,588
2. Bezák, Studenič (Stadler Motosport/Porsche 911 GT3 Cup) -6 kol
3. Kačírek, Suchý (Duck Racing/BMW M3 GTR) -9 kol
16. Hordossi, Barčák, Blažek (Charouz Racing System/Ford Fiesta) 2:13,858, -30,672
Startovalo 35 vozů
Kvalifikace pro nedělní Sprint Divize 4 nad 2000ccm
1. Enge (Charouz Racing System/Mercedes Benz AMG DTM C – Klasse) 1:41,475
2. Kostka (Bohemia Racing Team/Audi A4DTM) 1:43,356, -1,881
3. A. Charouz (Charouz Racing System/Mercedes Benz AMG DTM C – Klasse) 1:44,472, -2,997
4. Nimč (Charouz Racing System/Mercedes Benz AMG DTM C – Klasse) 1:44,589, -3,114
5. Maděryč (Bohemia Racing Team/Audi A4DTM) 1:46,640, -5,165
6. Stanco (Fuchs Star Moto Racing/Porsche 997GT3) 1:50,164, -8,689
7. Kusín (K&K Racing Team(BMW M3 GTR) 1:53,425, -11,950
8. M. Urban (Charouz Racing System/Lamborghini Gallardo Evo) 1:53,483, -12,008
Startovalo 22 vozů
www.autodrom-most.cz
Harmonogram MMČR Divize 4 v Mostě
Neděle 18. května
09.30 – 09.40 warm up pro Sprint nad 2000 ccm
13.10 – 13.50 závod, Sprint nad 2000 ccm, 13 kol
www.autodrom-most.cz
MMČR NA OKRUZÍCH 2008
20/04/2008 Hungaroring (pouze dva Sprinty)
18/05/2008 Most
08/06/2008 Most
27/07/2008 Poznaň
10/08/2008 Most
21/09/2008 Brno
25/10/2008 Brno
www.autoklub.cz
BPA