Stáj dnes nasadila tři Mercedesy Benz AMG DTM C – Klasse, přičemž Václav Nimč dojel třetí a Antonín Charouz projel cílem hned za ním. „Prý jsem byl při letmém startu moc rychlý, za což jsem byl potrestán. Nevím, ale když tak jury rozhodla, asi to byla pravda,“ řekl v cíli Enge, jenž závodil s modifikací 2004 zatímco jeho kolegové i oba soupeři s Audi DTM měli k dispozici modely 2005.
Tomáš Enge si závod opravdově vychutnával. Jeho jízda byla plná závodnických kousků, kterými bavil promoklé diváky. „Když jsem se ráno probudil, viděl temné nebe a z něj padající déšť, měl jsem opravdovou radost,“ líčí svůj dnešní příběh Enge. „Náš Mercedes Benz AMG DTM C – Klasse totiž na vodě funguje skvěle.“
Fanoušci se bavili řadou jeho smyků. Samozřejmě takzvaně bezpečných, při nichž si expilot F1 pohrával díky dávkování plynu se zádí svého speciálu. „Musím moc pochválit celý tým. Vůz připravili perfektně a to museli mezi ranním zahřívacím tréninkem a závodem měnit převodovku,“ dodal Tomáš Enge.
Z boxů mu fandil také italský pilot F1 Vitantonio Liuzzi, který za Charouz Racing System startoval ve včerejší tříhodinovce. „Na Tomově jízdě bylo vidět, jak si to užíval. Je to velký závodník, který ví, jak si s takovým autem a za takových podmínek pohrát,“ prohlásil třetí jezdec týmu Force India F1.
Spokojený byl i Václav Nimč. „Všechno bylo v naprostém pořádku, což jsme po sobotní smůle moc potřebovali. S novým autem si rozumím mnohem lépe, už se těším na další závody za tři týdny zase v Mostě,“ poznamenal pražský závodník. Rozčarovaný byl pouze Antonín Charouz. Nesouhlasil totiž s trestem, který mu jury udělila. Za údajné zkracování trati musel stejně jako Enge projet boxy.
„Jezdil jsem přes nové široké obrubníky stejně jako soupeři a hlavně jsem nikdy nepřejížděl oranžové pásy, na které nás při rozpravě upozorňovali. Bylo to nespravedlivé rozhodnutí, stejně jako průjezd boxy pro Tomáše. Měření rychlosti při letmém startu je ze strany pořadatelů totiž velmi zpochybnitelné, zatímco počítač v autě ukáže přesný údaj,“ říká Antonín Charouz. „Vrcholem přehmatů organizátorů bylo, když jako prvního odmávli mě, nikoli Tomáše. Možná by se někomu mohlo zdát, že o nic nejde, když jsme vyhráli a byli třetí, čtvrtí. Jde však o princip.“
Výsledky z Mostu, Sprint Divize 4 nad 2000 ccm
1. Enge (Charouz Racing System/Mercedes Benz AMG DTM C – Klasse) 13 kol za 22:41,996
2. Kostka (Bohemia Racing Team/Audi A4DTM) -23,959
3. Nimč (Charouz Racing System/Mercedes Benz AMG DTM C – Klasse) -1:11,604
4. A. Charouz (Charouz Racing System/Mercedes Benz AMG DTM C – Klasse) -1:48,106
5. 6. Stanco (Fuchs Star Moto Racing/Porsche 997GT3) 1:50,164, -8,689
6. M. Urban (Charouz Racing System/Lamborghini Gallardo Evo) -1 kolo
7. Miekos ((Miekos Porsche 997GT3 Cup) -1 kolo
8. Vonka (Vonka Racing Porsche 996 GT3RS) -1 kolo, 1. do 3500ccm
Startovalo 21 vozů
www.autodrom-most.cz
Průběžné pořadí bude doplněné později.
MMČR NA OKRUZÍCH 2008
20/04/2008 Hungaroring (pouze dva Sprinty)
18/05/2008 Most
08/06/2008 Most
27/07/2008 Poznaň
10/08/2008 Most
21/09/2008 Brno
25/10/2008 Brno
www.autoklub.cz
BPA