|
Rally Tunisia 2008 těsně před dojezdem do Djerby, Náš Tomáš Tomeček zlatý ! 3.5.2008 10:25 - tisková zpráva
Posádka modrostříbrné Tatry se hlásí z posledního pouštního bivaku v Ksar Ghilane. Zítra celá Rally Tunisia končí dojezdem do Djerby, kde bychom měli trávit noc již v hotelu.
Dnešní etapa z El Bormy do Ksar Ghilane začala 46 km dlouhou spojovací etapou, vedenou po pistě a zavedla nás na start speciálu. Ten patřil k těm kratším na letošní rally, ale jednoznačně byl zatím nejobtížnější. Ostatně o tom svědčila i tloušťka roadbooku, která byla dvakrát silnější než na letošní nejdelší etapu. Speciál začal úsekem plným pískových jazyků, takže jsme si připadali jako na houpačce. Pak přišlo dunové pole, které jsme opět bez problémů zdolali. Do problémů se zde ale dostalo několik před námi jedoucích posádek osobních aut, které uvízly v hlubokém písku.
Mezi nimi byl i Kenjiro Shinozuka (mj. vítěz Dakaru), který tu startuje s Nissanem. Za dunami již trať dostala charakter spíše etap známých z Maroka. Byly to tvrdé kamenité cesty s mnoha výtluky, děrami a ostrými kameny. Sem tam se ještě objevil písečný jazyk. Vojta co chvíli hlásil do interkomu „danger“, „dva dangery“, nebo tři „dangery“.
To podle toho, kolik měl v roadbooku vykřičníků označujících nebezpečná místa. Tatra a my s ní jsme schytali tolik ran, jako za celou rally. S ohledem na stav našich zadních pneumatik jsme hlavně měli obavu o defekt. Zvláště, když jsme několikrát míjeli posádky osobních aut měnících poškozená kola. Trať byla místy tak rozbitá, že i třiceti kilometrová rychlost byla příliš.
Naštěstí jsme to přečkali, trať se začala na asi 230 km měnit opět v písčitou a blížili jsme se ke Ksar Ghilane. Tady pořadatelé připravili cca 40 km dlouhou smyčku kolem bivaku v dunách. Jak jsme zmínili v úvodu, dnešní bivak je posledním v poušti a tak se sem sjelo spousta VIP hostů. Pro ně pořadatelé připravili podívanou na závodníky v dunách. Proto ta smyčka kolem bivaku. V okamžiku, kdy jsme spatřili oázu s bivakem jsme ostře uhnuli doleva a vjeli do prvních pískových přesypů. Stálo zde mnoho lidí a mohutně fandili.
Pohled na tu naši modrostříbrnou krabičku, jak se kymácí z duny na dunu a do toho ten fascinující zvuk těch našich dvanácti válců, to musí být úžasný pohled. Na jednom místě jsme dokonce spatřili i výpravu, která mávala českou a slovenskou vlajkou. Za těmito prvními písky přišla oblast velbloudí trávy, což jsou trsy křovisek v písku a kudy se dá jet jen velmi obtížně. Do cíle nám zbývalo asi 15 km, když přišly další duny, tentokráte větší. První jsme zdolali bez problémů, ale v okamžiku, kdy jsme se pokoušeli vyjet na další, jsme podle tlakoměru pneumatik zjistili, že se něco děje.
Tlak padal a my jsme se zahrabali. Defekt. Takže ven z kabiny a vyměnit levou zadní pneumatiku. V přilbách a kombinéze a při teplotě asi 36 stupňů je to skutečně zážitek. Po problémech s opětným nahuštěním jsme tu „nechali“ asi půl hodiny. Mezitím nás předjela jak Elizabeth Jasinto, tak De Leew s MANy. Pak už jsme dunami bez problémů projeli, následoval další úsek velbloudí trávy a pak kamenitá cesta do cíle a do bivaku. Dnes jsme tedy skončili třetí se ztrátou kolem 25 minut na vítěznou Elizabeth. V čele celkové klasifikace máme stále dvě a půl hodiny náskoku.
Hned po odevzdání karty jsme si svlékli propocené kombinézy a asi hodinu se „léčili“ po dnešní rozbíječce. Pak jsme natankovali a pustili se do údržby. Ta dnes trvala delší dobu, nakonec jsme se rozhodli vyměnit i pravou zadní pneumatiku, která již byla hodně rozdrásaná.
Zítra nás tedy čeká poslední 338 km dlouhá etapa s cílem v Djerbě. Speciál je dlouhý 286 km, zbývající kilometry do Djerby jsou jen spojovacím úsekem. Nebude to ale žádná odpočinková etapa, má mít podobný charakter jako ta dnešní.
Takže stále pořádně držte palce ať naše Tatra bez problémů zvládne i poslední etapu. Všechny doma z bivaku zdraví
Tomáš, Vojta a Radek, Ksar ghilane (opět pod palmami), 2.5.2008
www.lrt-cz
|
Fotogalerie: Central Europe Rally 2008 - automobily, foto Pavel Douša
|
|