www.car.cz
 

Jirka Janák: Je to opravdu mimořádně těžký první půlrok
     2.6.2008 17:19 - tisková zpráva


02.06.2008

První polovina letošní sezóny je pomalu za námi a Jirka Janák se již připravuje na její druhou část. I když ho už nečeká osmitýdenní závodní maratón, neznamená to, že před ním nestojí náročné období. Dvě prestižní pohárové série čekají na své pokořitele, a navzdory tomu, že ne všechno se mladíkovi z Ústí nad Orlicí daří podle představ, je odhodlán sáhnout na úplné dno svých možností, aby dosáhl cíle. I o tom jak se na to připravuje se dočtete v následujícím rozhovoru.

- Kdybyste měl jedním slovem zhodnotit dosavadní průběh sezóny, jaké by to bylo a proč?
„Zatím nenaplnila očekávání. Jsou to sice tři slova, ale určitě to vystihují více než jedno. Po loňských výsledcích, zejména v německém Carrera cupu, jsme očekávali, že bych se mohl stabilně pohybovat kolem pátého místa. Nasvědčovaly tomu časy z prvních testování, ale když přišlo na závody, konkurence hodně zrychlila. Je to vidět i na naprosto minimálních rozdílech v závodech. Z prvních dvanácti jezdců může vyhrát kdokoliv. V Mugellu jsem sice skončil čtvrtý, ale ve zbylých závodech jsem nedosáhl výše než kolem osmého místa. Oba seriály jsou mnohem těžší než jsem čekal.“

- Je letošní zrychlení závodů jen zásluha většího počtu koní pod kapotou závodního Porsche?
„Rozhodně ne. Na většině okruhů jsem se zrychlil. Není to dáno jen tím, že vůz má o dvacet koní navíc, ale i traťovými podmínkami. Když je trať více nagumovaná, samozřejmě, že auto je rychlejší. Ale i podle dat sleduji zlepšení. Hlavně se mi podařilo posunout brždění, kdy do zatáček brzdím mnohem dál než loni.“

- Kde jsou skrytý největší rezervy?
„Určitě není možné veškeré neúspěchy svádět na špatné nastavení vozu. Pravdou však je, že ideálně se nám ho podařilo vyladit jen na Lausitzringu. Ale i přesto jsem skončil se ztrátou dvou desetin až osmý. Pro srovnání, minulý rok jsem na stejném okruhu ztrácel na první místo v kvalifikaci jen o desetinu víc a byl jsem třetí. To je jasným důkazem toho, že startovní pole je neskutečně vyrovnané.“

- Mugello bylo tedy otázkou štěstí?
„Určitě tam štěstí sehrálo velkou roli, protože jsem taky startoval z osmého místa. Perfektně se mi podařil start, kde jsem předjel dva soupeře a v dalším průběhu závodu jsem získal ještě dvě místa. Byl to zrovna ten závod, ve kterém mi vyšlo úplně všechno. Protože třeba na Lausitzu jsem startoval osmý, ale také jsem i osmý dojel. Je to tedy opravdu i o štěstí.“

- Překvapil vás něčím některý ze závodů?
„Určitě mě překvapuje dosavadní průběh závodů, zejména toho v Istanbulu, a to proto, jak nevybíravě si někteří jezdci počínají. V Turecku to opravdu nebylo o závodění, ale spíše o boji o přežití. Proměnil se v demolici a jezdci, kteří startovali z posledních míst a závod jen „odkroužili“, skončili v první desítce. V Německu na Lausitzringu mě zase překvapila neskutečná vyrovnanost jezdců. To je opravdu hodně velká a důležitá změna proti poslední sezóně.“

- Podle kalendáře je teď téměř měsíční pauza. Jak ji trávíte?
„Tak ta je pro mě opravdu jen podle kalendáře. Z 21 volných dnů jich mám reálně k dispozici osm… Rozhodně si ale nestěžuji, protože volno využíváme k testování. Hned po Monaku jsem zamířil na dva dny do Magny Cours, v úterý odjíždím na Hockenheim a koncem týdne se přesunu do belgického Spa. Příští týden mě pak čeká ještě další testování na okruhu v Silverstonu. Jinak se snažím co nejvíc relaxovat a trávit čas se svými blízkými. Musím říct, že letošní rok je opravdu hodně náročný.“

- Je v kalendáři závod, který patří k vašim „nej“?
„Těším se hned na příští dva závody Carrera cupu. Na Norisringu je úžasná atmosféra, chodí tam okolo 150 000 lidí. Je to městský okruh se čtyřmi zatáčkami, přesto zde dosahujeme rychlosti kolem 260 km v hodině. V Zandvoortu je trať velice členitá a přímo ji obklopuje moře, což vytváří nádherné závodní prostředí.“

- Příští týden se představíte konečně doma. Je to příjemný pocit?
„ Rozhodně se na moji letošní domácí premiéru moc těším. Za volantem Porsche RSR týmu K+K Motorsport pojedu jak vytrvalostní závod, tak nedělní sprint. Velice se těším i na setkání s českým publikem. Doufám, že na mosteckém autodromu se sejde alespoň tolik fanoušků, kolik si pamatuji z dob, kdy jsem zde jezdil Octavia cup.“


www.jiri-janak.com


 
 
Fotogalerie:   Jiří Janák, úvod sezóny 2008, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose