www.car.cz
 

Vše pro Brouka! Brzy na televizních obrazovkách
     3.6.2008 22:47 - tisková zpráva


Od půlky června můžete na Discovery Channel sledovat v pořadu Krize Brouka osudy party lidí, která žije restaurováním starých Brouků. Ale i v České republice existují nadšenci, kteří svůj život zasvětili jedinému domácímu mazlíčkovi – Broukovi. Patří mezi ně třeba pan Dudík, který před několika lety v Olomouci rozběhl vlastní dílnu.


Kdy jste se začal zajímat o auta a proč jste si oblíbil zrovna Brouky?
Vztah k autům a motorům mám už od střední školy. Kamarád z vojny vlastnil Brouka , požádal mě, jestli bych mu ho upravil na sraz. To se dozvěděl kamarád kamaráda, který měl brouka a bus a chtěl totéž. Opravy se tenkrát v dost šibeničním termínu zvládly, a tak jsem byl pozván jako host těmito broukaři na sraz v Jindřichově Hradci. Tak jsem se vlastně dostal mezi broukaře.
Tenkrát jsem pracoval v opravárenské firmě, která nebyla specializovaná na brouky, ale po dohodě s majiteli mi bylo umožněno v omezené míře brouky opravovat. Zájem o opravy a později o celkové repase byl velký, a tak se začala broukařská sekce ve firmě postupně rozšiřovat.

V roce 2002 jsem si založil vlastní firmu už se specializací na VW brouk, bus, Karman Ghia, prostě všechny typy se vzduchem chlazeným motorem.


Jak vypadá taková „broučí“ dílna?
Jsme malá firma se dvěma zaměstnanci. Jsou u brouků už hodně dlouho, znají dobře všechny typy, pamatují si všechny detaily aut, které kdy ve firmě byly. Moje sestra má na starosti veškerou administrativu, účetnictví a v poslední době i obchod s náhradními díly. Náplní naší práce je běžný servis, celkové repase všech typů VWT1-T3, stavba, repase a seřizování všech typů vzduchem chlazených motorů VW. Prodáváme také náhradní díly.
Celková repase trvá asi 3 měsíce, pokud dodrží termíny subdodavatelé, hlavně lakovny. Zákazník si buď dodá vlastní auto, které chce repasovat, nebo podle požadavků auto dodáme my. Řekne, jak by si auto po repasi představoval, vybere si barvu laku, barvu a provedení čalounění, doplňky, obsah a zpracování motoru. Průběžně dodáváme zákazníkovi fotodokumentaci prací a aktuálního stavu auta.


Hippies i manageři
Naši dílnu vyhledávají různí lidé. Jednak jsou to ortodoxní broukaři, hlásící se ke stylu 60. let, ale také majitelé, ředitelé a manažeři velkých firem, pro které je jízda broukem relaxací - protože Broukem se nespěchá. Přichází k nám také firmy, které si ho pořizují jako reklamní vozidlo. Někteří z nich jsou ochotní investovat do Brouků veškeré své finance.

 

Jaká byla nejzajímavější zakázka?
Z našeho pohledu je třeba zajímavá stavba motoru do Porsche 356, motory do rogala, zprovoznění repliky Mercedes SLK z roku 1925, která byla na podvozku brouka, nebo stavby a úpravy motorů do tříkolek.
Nejradši máme typy z 60. let, brouky, busy, VW TL, pokud možno laděné do originálu. Ale náš zákazník, náš pán - děláme především na zakázky a všem věnujeme bez rozdílu stejnou péči. Máme rádi každé auto, které momentálně opouští naši dílnu a odváží si jej spokojený zákazník.


Máte nějaké jiné koníčky kromě Brouků? A máte na ně vůbec čas?
Na koníčky moc času opravdu nezbývá – a hlavním koníčkem jsou samozřejmě Brouci. Věnuji se cyklistice a závodům MTB, jezdím na ně většinou bez řádného tréninku,na ten není čas, ale na závodech si výborně vyčistím hlavu.


Účastníte se nějakých akcí, třeba sjezdů, výstav nebo jarních výjezdů?
V ČR existují broukařské kluby, které pořádají srazy a výjezdy, tyto srazy ale rozhodně nejsou komerční záležitostí, je to pouze setkání podobně postižených lidí. Pořádají se tam různé soutěže o nejhezčího brouka, jízdy zručnosti a pod. Občas na nějaký sraz také jedeme, ale většinou není čas, protože právě před srazy bývá nejvíc práce.

Spolupracujeme také s anglickou firmou VWheritage a Street style and Power. Dodávají nám náhradní díly, v poslední době z časových důvodů využíváme i jejich nabídky polomotorů Remtec, které využíváme při stavbě klasických motorů.


Plánujete do budoucna třeba rozšíření dílny?
Práci máme naplánovanou až do poloviny roku 2010 – máme sjednané zakázky na celkové repase. Uvažujeme o rozšíření dílenských prostorů a také o stavbě lakýrnického boxu, protože spolupráce s lakovnami je největší kámen úrazu naší činnosti.


Nový seriál Krize Brouka běží od 14. května na Discovery Channel.


 

Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants
Pavla Krištofová

PR


 
 
Fotogalerie:   Ecce Homo 2008, Milan Kašpárek a Audi TT DTM na domácí trati, foto Jan Škoda

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose