Sardinie Na závěr místo vavřínů veliká smůla Martina Prokopa 19.5.2008 21:31 - tisková zpráva
Martin Prokop předvedl v Sardinské rally s Polákem Michalem Kosciuszkem nádherný souboj o prvenství. Bohužel v závěru šestého podniku letošního mistrovství světa si jihlavský pilot vybral pořádnou dávku smůly: v předposlední rychlostní zkoušce Rally Sardinia to byly závažné technické problémy jeho Citroenu C2 S1600, které mu zabránily dobojovat duel s Kosciuszkem a získat tak první, nebo druhé místo v klasifikaci JWRC v Rally Sardinia.
Pouhých pět desetin sekundy dělilo soupeřící piloty po druhém dni Sardinské rally a do její závěrečné etapy Martin Prokop startoval s jasným cílem - prosadit se vůči Michalu Kosciuszkovi a ze středomořského ostrova si odvést pohár za vítězství.
V první nedělní rychlostní zkoušce Martin Kosciuszkovi nestačil a ten tak mohl svůj těsný náskok rozšířit na téměř šest vteřin. Vzápětí však český jezdec Polákovi atak vrátil a svou nevýhodu znovu zminimalizoval, na 1,4 vteřiny.
Přesto v cíli čtrnáctého měřeného úseku vyjádřil svou nespokojenost s vystoupením ve třetí etapě: "Nejsem spokojený se svou dnešní jízdou. Auto funguje dobře, je to jenom ve mně."
V další vložce byl opět úspěšnější v průběžném pořadí vedoucí Kosciuszko, který tak po RZ 15 Prokopovi unikal o 7,4 vteřiny. Tehdy podle původního harmonogramu měly následovat ještě dvě rychlostní zkoušky, 18kilometrová Sorilis a necelé tři kilometry měřící Liscia Ruja, o níž byl nakonec program Rally Sardinia zkrácen kvůli množství diváků na trati.
Martina Prokopa postihly technické problémy jeho Citroenu C2 S1600 v rychlostní zkoušce Sorilis, která byla poslední vložkou Sardinské rally. V RZ 16 poklesl tlak paliva "cé-dvojky" a auto dokonce začalo hořet.
Martin byl nucen zastavit na trati měřeného úseku, a přestože se mu spolu s Janem Tománkem podařilo technickou závadu odstranit, jejich ztráta v cíli RZ 16 činila téměř 29 minut.
"V polovině vložky nám povolil jeden vstřik, a začalo pod velkým tlakem unikat palivo do motorovéo prostoru. Požár sice nenastal, ale auto se díky ztrátě tlaku paliva po pár metrech zastavilo. Začali jsme to řešit, ale oprava trvala 30 minut.
Dopadlo to nejhůř jak mohlo. Přijde mi to docela kruté, ale bohužel i to se občas stává. Dneska to bylo zajímavé. Podle mezičasů jsme to navíc měli v této "erzetě" rozjeté tak, že jsem věřil, že se dostaneme na první místo."
"Je to největší zklamání v mém dosavadním závodění. Závod to byl jinak výborný. Jet s někým ve vteřině 3 dny, to je nádherné. Auto fungovalo skvěle, za to patří můj dík Romanu Krestovi a celému teamu- Uznání a dík patří také českým fandům, ti byli fantastičtí, podpora byla výborná, moc jim tímto děkuji."
"Nyní nás čeká úterní vývojový test s "enkem", tak abychom se posunuli dopředu. A po pár dnech klidu šampionát v "enkách". Musíme zkusit zabojovat v tomto šampionátu a spravit si tak chuť."
1. Kosciuszko/Sczepaniak (Suzuki Swift) 4:19:49.1 hod
2. Bettega/Scatolin (Renault Clio S1600) + 4:24.9 min
3. Burkart/Koelbach (Citröen C2 S1600) + 10:21.7 ... 10. Prokop/Tománek (Citroën C2 S1600) + 29:02.2
Jipocar Racing www.martinprokop.com
PR
Final positions 1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 3hr 57min 17.2sec 2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 3hr 57min 27.8sec 3. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 3hr 57min 32.5sec 4. G Galli/G Bernacchini ITA Ford Focus RS 3hr 58min 59.7sec 5. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 3hr 59min 22.8sec 6. C Atkinson/S Prévot AUS Subaru Impreza 4hr 02min 25.8sec 7. H Solberg/C Menkerud NOR Ford Focus RS 4hr 03min 18.2sec 8. U Aava/K Sikk EST Citroen C4 4hr 03min 38.5sec 9. P-G Andersson/J Andersson SWE Suzuki SX4 4hr 05min 05.9sec 10 P Solberg/P Mills NOR Subaru Impreza 4hr 06min 58.2sec
Drivers 1. M Hirvonen 43pts 2. S Loeb 40pts 3. C Atkinson 31pts 4. J-M Latvala 24pts 5. D Sordo 21pts 6. G Galli 17pts
Manufacturers 1. BP Ford Abu Dhabi 71pts 2. Citroen Total 64pts 3. Subaru 42pts 4. Stobart VK M-Sport 34pts 5. Munchi's Ford 16pts 6. Suzuki 7pts
Stage Times
Stage 13: 1. Hirvonen 14min 03.2sec; 2. Latvala + 5.1; 3. Loeb + 10.3; 4. Galli + 18.3. 5. Sordo + 19.8; 6. P Solberg + 25.1; 16. Al Qassimi + 1:19.6.
Overall: 1. Loeb 3hr 13min 35.0sec; 2. Hirvonen + 19.1; 3. Latvala + 24.2; 4. Galli + 1:25.7; 5. Sordo + 1:40.8; 6. Atkinson + 3:27.5; 20. Al Qassimi + 26:21.5.
Stage 14: 1. Loeb 13min 58.9sec; 2. Hirvonen + 3.9; 3. Latvala + 4.3; 4. Sordo + 9.3; 5. Galli + 11.2; 6. Aava + 26.6; 15. Al Qassimi + 1:01.6.
Overall: 1. Loeb 3hr 27min 33.9sec; 2. Hirvonen + 23.0; 3. Latvala + 28.5; 4. Galli + 1:36.9; 5. Sordo + 1:50.1; 6. Atkinson + 4:04.7; 19. Al Qassimi + 27:23.1.
Stage 15: 1. Latvala 13min 46.2sec; 2. Hirvonen + 2.7; 3. Galli + 9.3; 4. Loeb + 9.5; 5. Sordo + 16.4; 6. P Solberg + 17.5; 14. Al Qassimi + 45.9.
Overall: 1. Loeb 3hr 41min 29.6sec; 2. Hirvonen + 16.2; 3. Latvala + 19.0; 4. Galli + 1:36.7; 5. Sordo + 1:57.0; 6. Atkinson + 4:40.3; 18. Al Qassimi + 27:59.5.
Stage 16: 1. Hirvonen 13min 45.0sec; 2. Loeb + 3.3; 3. Latvala + 4.1; 4. Sordo + 7.6; 5. Galli + 11.3; 6. P Solberg + 11.4; 15. Al Qassimi + 48.3.
Overall: 1. Loeb 3hr 55min 17.9sec; 2. Hirvonen + 12.9; 3. Latvala + 19.8; 4. Galli + 1:44.7; 5. Sordo + 2:01.3; 6. Atkinson + 5:04.1; 16. Al Qassimi + 28:44.5.
Stage 17: 1. Latvala 1min 54.8sec; 2. P Solberg + 1.9; 3. Hirvonen + 2.2; 4. Galli + 2.3; 5. Loeb + 4.5; 6. Andersson + 6.3; 11= Al Qassimi + 9.0.
Overall: 1. Loeb 3hr 57min 17.2sec; 2. Hirvonen + 10.6; 3. Latvala + 15.3; 4. Galli + 1:42.5; 5. Sordo + 2:05.6; 6. Atkinson + 5:08.6; 16. Al Qassimi + 28:49.0.
|