Dnešní tříhodinový závod v Mostě dal vzpomenout na bitvy v American Le Mans či FIA Grand Turismo. Podobně jako v řadě vícehodinových bitev těchto nadnárodních šampionátů i v MMČR královské Divize 4 se na severu Čech dnes rozhodovalo ve výjimečně napínavém finiši. Zlom přišel v nájezdu do posledního kola (!), když Tomáš Enge s Mercedesem AMG DTM C-Klasse po stíhací jízdě překonal hlavní soka šampionátu, Audi A4 DTM. Jeho střídači byli Stefan Mücke a Antonín Charouz.
Takový dojezd historie české okruhové scény nepamatuje. Mercedes s jedničkou na kapotě sice po rozjezdu vedl závod, nicméně v jeho průběhu se o pár míst propadl. Kvůli dvěma průjezdům boxy a také pro ne zcela ideální volbu pneumatik. Jakmile do vozu usedl Antonín Charouz, nechal si obout přechodné gumy, což se na rychle schnoucí trati ukázalo jako chyba.
„Auto jelo jako na hrachu, dokonce mě předjely nějaké slabší vozy,“ líčí Charouz. „Buď se dalo jet zpátky do boxů nebo zkusit dojet celou mou plánovanou porci. Zvolil jsem druhou možnost a naštěstí se nám to nakonec vyplatilo,“ poznamenal závodící šéf týmu a k hrdinovi dne pronesl: “Tome, promiň, že jsem ti přidal tolik práce. Moc Ti gratuluji, jel si svěle.“
Expilot formule 1 jen s úsměvem mávl rukou. „To je v pohodě,“ pravil a utřel si zpocenou tvář. Posledních asi 45 minut, kdy byl za volantem on, bylo závodnickým koncertem. Ztráta jeho posádky na audi byla nejprve tři kola. Soupeři pak museli do boxů a Enge se rázem ocitl v jednom kole se soupeřem.
Do cíle byla slabá půlhodina a v boxu Charouz Racing Systemu bylo smutno. Posádka Mercedesu AMG DTM C-Klasse číslo 2. už skončila – nevydržel kardan - a jedničkový vůz byl se ztrátou druhý. Jenže nálada se rychle otočila. Stačil pohled na časy Engeho. V každém kole stahoval deset až patnáct vteřin! „Marceli, řekni Tomášovi, ať topí. On to dokáže,“ řekl Charouz hlavnímu technikovi Holanovi, ať pokyn sdělí vysílačkou jezdci.
Jenže rádiové spojení se zrovna porouchalo. Nicméně Engemu beztak nebylo co říkat. „Jel jsem na hraně. Moc jsem si přál to dotáhnout do vítězného konce,“ vypráví pilot, kterému přímo z depa fandili i rodiče. Do nájezdu do posledního kola zbývaly jen desítky vteřin, když se při vjezdu na hlavní rovinu před audi objevil mercedes. Členové Charouz Racing Systemu křičeli radostí navěšeni na zídku boxů.
V posledním okruhu ještě audi s Milanem Maděryčem za volantem praštilo v šikaně do vedoucího mercedesu, nicméně zatímco auto se čtyřmi kruhy ve znaku se roztočilo, Tomáš Enge si to uháněl dál k cíli. „Myslím, že to byl velice zajímavý závod. Jak jsem říkal, jel jsem zcela naplno, bez vysílačky jsem byl odkázán jen na ceduli u boxů, na níž jsem sledoval, jak se rozdíl zmenšuje. Dnešek máme vítězně za sebou, nicméně čeká náš ještě zítřejší Sprint s šesti vozy DTM,“ uvedl Enge.
Stefan Mücke sledoval jeho výkon z pit lane a nějakou chvíli ani on nevěřil, že „to“ Tomáš dokáže. „Tom si zaslouží poklonu. Jel fantasticky. Takový finiš závodu, to je zkátka paráda. Byla to krásná podívaná, naštěstí pro nás s veselým koncem,“ dodal mladý Berlíňan.
Do nejlepší desítky se dostaly také další dvě posádky Charouz Racing Systemu. Devátí dojeli Jan a Milan Urbanovi s Petrem Charouzem (Lamborghini Gallardo EVO) a hned za nimi skončilo trio Lacko, Jirásek, Štěpán Vojtěch s Moslerem MT900.
Úplné výsledky najdete ZDE
Charouz Racing System v Mostě
Divize 4, závod na 3 hodiny
St.č.1. A. Charouz, Nimč, Enge, Mücke (Mercedes AMG DTM C-Klasse)
2. A. Charouz, Nimč, Enge, Mücke (Mercedes AMG DTM C-Klasse)
11. Blažek, T. Vojtěch (VW Polo)
15. M. Urban, J. Urban, P. Charouz (Lamborghini Gallardo EVO)
16. M. Urban, J. Urban, P. Charouz, Lacko (Mosler MT900)
17. Lacko, Jirásek, Š. Vojtěch (Mosler MT900)
77. Hordossy, Barčák (Ford Fiesta)
Divize 4, Sprint nad 2000 ccm
1. A. Charouz (Mercedes AMG DTM C-Klasse)
2. Nimč (Mercedes AMG DTM C-Klasse)
3. Enge (Mercedes AMG DTM C-Klasse)
15. J. Urban (Lamborghini Gallardo EVO)
16. M. Urban (Mosler MT900)
17. P. Charouz (Mosler MT900)
Divize 4, Sprint do 2000 ccm
99. T. Vojtěch (Ford Fiesta)
11. Blažek (VW Polo)
Harmonogram Divize 4 v Mostě
Neděle
09.00 – 09.10 Warm up D4 nad 2000 ccm - Sprint
12.40 – 13.20 Závod D4 nad 2000 ccm - Sprint
www.autodrom-most.cz
Průběžné pořadí (před tímto víkendem)
MČR D4 nad 3500 ccm, Sprint
1. Kostka (Audi A4 DTM) 28
2. A. Charouz (Charouz Racing System/Mercedes AMG DTM C-Klasse) 21
3. Nimč (Charouz Racing System/Mercedes AMG DTM C-Klasse) 18
4. Enge (Charouz Racing System/Mercedes AMG DTM C-Klasse) 10
5. Rosina (Porsche) 9
6. M. Urban (Charouz Racing System/Lamborghini Gallardo Evo) 7
7. Maděryč (Audi A4 DTM) 7
8. Herbeck (Pagani Zonda GR) 6
11. J. Urban (Charouz Racing System/Lamborghini Gallardo Evo) 2
Vytrvalostní závody
1. Maděryč, Kostka, Terting (Audi A4 DTM) 10
2. Bezák, Studenič (Porsche 911 GT3 Cup) 8
3. Sagmeister, Ortlieb (Porsche 997 GT3 Cup) 6
6. Hordossy, Barčák, Blažek (Charouz Racing System/Ford Fiesta) 3
MČR D4 do 2000 ccm, Sprint
1. Forman (Audi A4 ST) 26
2. Michl (Michl 08/01) 20
3. Huber (Audi A4 STW) 12
12. Vojtěch (Charouz Racing System/Ford Fiesta) 2
Vytrvalostní závody
1. Hladík, Duda (Renault Clio RS) 10
2. Valášek, Horňák (Renault Clio Sport) 8
3. M. Foukal, T. Foukal (Honda S2000) 6
MČR D4 Pohár Týmů
1. Bohemia Racing Team a.s., Duck Racing Autoklub v AČR, Techfuture s.r.o. 10 bodů
4. Vonka Racing AČR 9
5. Stadler Motorsport, K&K Team Autoklub v AČR, IP Racing Shop s.r.o. 8
16. Charouz Racing System 3
www.autoklub.cz
MMČR NA OKRUZÍCH 2008
20/04/2008 Hungaroring (pouze dva Sprinty)
18/05/2008 Most
08/06/2008 Most
27/07/2008 Poznaň
10/08/2008 Most
21/09/2008 Brno
25/10/2008 Brno
www.autoklub.cz
BPA