www.car.cz
 

Další těsné stříbro z Mostu z tříhodinovky pro tým BRT a jeho Audi DTM
     8.6.2008 21:55 - tisková zpráva


Most: Další stříbro po tříhodinovce

 

Most 7.6. 2008

 

Úplně stejně, jako při posledním mosteckém podniku, i tentokrát mělo počasí velký vliv na průběh sobotního vytrvalostního závodu na tři hodiny v rámci Czech Coal Trophy 2008. Průtrž mračen s kroupami zpozdila start, voda velice ztížila podmínky a ačkoli trio Maděryč, Kostka a Björk na AUDI A4 DTM skoro polovinu závodu vedlo, nakonec stanulo na podiu až na druhém místě.

 

Déšť, který se strhnul půl hodiny před startem tříhodinovky, měl intenzitu jakou místní dlouho nepamatují. Celý okruh navíc zůstal bez dodávky elektřiny a proto se start musel dvakrát odložit. Nakonec byl závod zahájen skoro o tři čtvrti hodiny později a pochopitelně na vodě. Proto také celé startovní pole několik prvních kol vodil Safety Car, aby se ze stopy vyjezdilo co nejvíce vody. Za BRT závod rozjížděl Kostka a po zatažení Safety Caru si stabilně držel druhou pozici. O tu však po několika kolech přišel a propadl se na třetí.

 

Konkurenční mercedesy v ten moment pilotovali Mücke a Enge, kteří se na vodě cítili skutečně velice dobře. "My jsme po zkušenosti z minulého mokrého sprintu udělali určité změny v nastavení podvozku a maličko jsme zvedli světlou výšku oproti suchému nastavení. Ale ne úplně, byl to spíš kompromis, což se vyplatilo později, v momentě, kdy vylezlo sluníčko a trať osychala. Auto pak fungovalo velice dobře," líčil po závodě Kostka.

 

Poté, co soupeři postupně dostávali tresty Drive Through pro porušení řádů, se ve druhé hodině závodu AUDI BRT ocitlo už na první pozici a stále si udržovalo náskok tří kol. Pak však přišel problém s uvolněným zadním spoilerem, což nedovolovalo Björkovi na stále ještě polosuché trati využívat naplno všech možností vozu. Výměnou vadného dílu týmový vůz tedy o část náskoku přišel, ale stále si držel první pozici.

 

V dramatickém závěru soupeři vsadili vše na poslední kartu v podobě zběsilé stíhací jízdy v podání Tomáše Engeho. Tomu se třicet sekund před koncem tříhodinového limitu podařilo předjet Milana Maděryče a  vítěznou pozici už si udržel až po průjezd pod šachovnicovou vlajkou.

 

"Určitě to není neúspěch, stříbro znamená důležitých osm bodů do tabulky a nadále platí, že Tomáš Kostka vede průběžné hodnocení šampionátu," hodnotil večer průběh závodu týmový manažer Petr Najman. "Byl to nesmírně dramatický závod a jeho vítězům blahopřejeme. Nepamatuji podobně napínavou podívanou. Bylo to skutečně velice vyrovnané.

 

Myslím, že jsme zase o kousek posunuli zkušenosti pro vytrvalostní boje, zvolená strategie nebyla špatná, jen možná budeme příště ještě trochu jinak propočítávat palivo. Teď už je pro nás podstatný nedělní sprint, do nějž nasadíme všechna tři auta a rozhodně nehodláme dát soupeřům nic zadarmo," uzavřel mosteckou sobotu Najman.

 

 

Více informací a aktuální fotografie naleznete v průběhu celé sezóny na: www.brt.cz.

 

 

 Petr Najman, BRT a.s


 
 
Fotogalerie:   Czech Coal Trophy Most, červen 2008, foto Jana Michlová

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose