Jestliže včerejší tříhodinovka okruhového MMČR v královské Divizi 4 byla velkým dramatem, jež se rozhodlo v posledních vteřinám závodu, dnešní Sprint monster D4 s motory nad dva litry byl totéž, jen v kratším čase. Závodníkům Charouz Racing Systemu s Mercedesy AMG DTM C-Klasse v něm patřila dvě místa na stupních vítězů – Tomáš Enge byl druhý, Antonín Charouz dojel hned za ním. Zvítězil Švéd Thed Björk s Audi A4 DTM. Zásadní roli sehrála volba pneumatik.
Před startem totiž přišla silná dešťová přeháňka. Podobně jako včera byl start odložen. Zatímco Enge neměl při volbě gum štěstí, Charouzovi se změna na poslední chvíli vyplatila. Jakmile pestré pole silných strojů vyrazilo do bitvy na pouhých třináct kol, byl to „pole man“ Enge, kdo začal ujíždět. V zádech měl dvě audi, to bližší řídil Björk. Zkraje to vypadalo na další Engeho vítězné sólo, nicméně bylo to jen zdání.
„Nechal jsem si obout takzvaná intermedia, tedy pneumatiky na vlhkou trať a to byla zásadní chyba,“ vypráví Enge. „Okruh totiž neuvěřitelně rychle oschnul. Pár kol jsem Thedovi odolával, ale zlato jsem nemohl ubránit. Soupeř měl totiž hladké gumy a díky tomu to byl on, kdo měl trumfy v ruce. Ale když shrnu celý víkend, jsem docela spokojen. Včera výhra ve tříhodinovce a dnes jsem se v průběžné tabulce přiblížil k vedoucímu Tomášovi Kostkovi, protože on dojel čtvrtý. Teď už ale myslím na 24h Le Mans, do nichž nastoupím s Honzou Charouzem a Stefanem Mückem o příštím víkendu. Do Francie odlétám zítra dopoledne, už se moc těším.“
Včera byl vrchním stíhačem vytrvalostního závodu on, v dnešním Sprintu jeho roli přebral Antonín Charouz. Závodící šéf týmu se totiž rozhodl na posledních chvíli vyměnit gumy. Zatímco celé pole bylo za první zatáčkou, on vyrážel z boxů s čerstvě ohřátými slicky, které vyměnil za kola na mokro. Změna se vyplatila.
„Dneska jsem si zlepšil náladu. Včera jsem kola špatně zvolil a trápil se. Dneska to bylo přesně naopak. Kromě toho, že jsem si výborně zazávodil, mám radost, že jsem v posledním kole, v předposlední zatáčce, předjel Kostku s audi,“ vypráví Charouz. „Ačkoli jsme dnes nevyhráli, je pro nás výsledek dobrý. Hlavně proto, že právě Kostka skončil až čtvrtý, což je v průběžném hodnocení kategorie Sprint naše plus.“
Zato Václav Nimč se třetím týmovým mercedesem neprožil veselou neděli. Podobně jako řada jiných jezdců zvolil gumy se vzorkem a navíc jej trápila technika. „Pneumatiky jdou na mé triko, špatně jsem se rozhodl. Nicméně vůz byl neklidný i z jiných důvodů, na které musíme propříště přijít,“ dodal Nimč.
V elitní desítce skončili ještě další dva piloti Charouz Racing Systemu. Sedmý dojel Jan Urban s Lamborghini Gallardo EVO a devátou příčku získal jeho bratr Milan s Moslerem MT900.
VÝSLEDKY
Z Mostu
Výsledky Sprintu D4 nad 2000 ccm ZDE
Zpráva, výsledky a fotogalerie ze tříhodinovky D4 ZDE
Zpráva, výsledky a fotogalerie ze Sprintu D4 do 2000 ccm ZDE
Zpráva, výsledky a fotogalerie zkvalifikací D4 ZDE
Průběžné pořadí
D4 ZDE
D4, Sprint nad 3500 ccm ZDE
D4, Sprint do 1400 ccm ZDE
D4, Vytrvalostní do 2000 ccm ZDE
D4, Vytrvalostní nad 3500 ccm ZDE
D4, Stáje ZDE
Charouz Racing System v Mostě
Divize 4, závod na 3 hodiny
St.č.1. A. Charouz, Nimč, Enge, Mücke (Mercedes AMG DTM C-Klasse)
2. A. Charouz, Nimč, Enge, Mücke (Mercedes AMG DTM C-Klasse)
11. Blažek, T. Vojtěch (VW Polo)
15. M. Urban, J. Urban, P. Charouz (Lamborghini Gallardo EVO)
16. M. Urban, J. Urban, P. Charouz, Lacko (Mosler MT900)
17. Lacko, Jirásek, Š. Vojtěch (Mosler MT900)
77. Hordossy, Barčák (Ford Fiesta)
Divize 4, Sprint nad 2000 ccm
1. A. Charouz (Mercedes AMG DTM C-Klasse)
2. Nimč (Mercedes AMG DTM C-Klasse)
3. Enge (Mercedes AMG DTM C-Klasse)
15. J. Urban (Lamborghini Gallardo EVO)
16. M. Urban (Mosler MT900)
Divize 4, Sprint do 2000 ccm
99. T. Vojtěch (Ford Fiesta)
11. Blažek (VW Polo)
MMČR NA OKRUZÍCH 2008
20/04/2008 Hungaroring (pouze dva Sprinty)
18/05/2008 Most
08/06/2008 Most
27/07/2008 Poznaň
10/08/2008 Most
21/09/2008 Brno
25/10/2008 Brno
www.autoklub.cz
BPA