Vonka v Mostě překvapil a opět vyhrál 10.6.2008 22:50 - tisková zpráva
Takové malé deja vu jsme zažili při uplynulém víkendu na Czech Coal Trophy, dalším ze závodů Mezinárodního Mistrovství ČR. Když jsme minulou tiskovou zprávu končili slovy „třeba se nám úspěch podaří zopakovat“ netušili jsme, že se přání uskuteční na 100%.
Závod se jel opět v Mostě, a stejně jako minule jsme si domů odvezli 2 poháry, za 3. místo ve vytrvalostním závodě a 1. místo ve sprintu!
Avšak narozdíl od minulého závodu jsme nasadili pouze Porsche a technické problémy, které se nám minule vyhnuly, se nyní objevily a mechanici museli tentokrát více šroubovat.
Ve čtvrtek jsme bez problémů kroužili hodinku ve volném tréninku. V pátek přišla na řadu nejdříve kvalifikace pro sprint, při níž se Honza kvalifikoval v naší třídě na 5. místě, přičemž na třetího ztrácel 0,15 sec.! Večer pak kvalifikoval posádku Vonka/Fumal do vytrvalostního závodu a na startovním roštu jim patřila 3. pozice.
První problém se objevil hned v prvním kole WarmUpu před vytrvalostním závodem. Poté, co vůz velmi pomalou jízdou dorazil do našeho technického stanu, mechanici zjistili zlomené spodní rameno zavěšení levého předního kola. Naštěstí zbývalo do závodu dostatek času a vše bylo opraveno.
Strategie dlouhého závodu, který byl kvůli průtrži mračen a kroupám posunut o 45 minut, byla jasná, jet pouze na jednu zastávku. To se nám také povedlo a v polovině Honzu vystřídal Armand. Dotankování paliva a přezutí pneu bylo bezchybné. Bohužel ale nastal problém při startování zapříčiněný slabou baterkou. To nás připravilo o drahocenné minuty a zároveň o nejlepší umístění. Na druhého jsme ztratili neuvěřitelnou 1 vteřinu! 3. místo v cíli však také není k zahození a oslavili jsme ho již tradičním sobotním grilováním.
V neděli, před WarmUpem sprintu, jsme při poslední kontrole vozu objevili prasklý chladič, který byl následně vyměněn. Co ale zamíchalo kartami závodu, bylo opět počasí. Asi půl hodiny před začátkem závodu přišla přeháňka a začalo se obouvat na mokré pneumatiky.
Závod byl o 20 minut posunut a během této doby pršet přestalo. Nezbývalo nic jiného než vsadit vše na jednu kartu – mokré nebo suché pneu? Jako jedni z mála (nebála bych se tvrdit, že jediní), jsme obuli suché. A to byla výhra. Již během startovní procedury vysvitlo sluníčko, vál svěží vítr a trať začala osychat. Díky dobré strategii, která je podmíněna zkušenostmi našeho týmu, jsme vystoupali na stupeň nejvyšší.
Další závod tohoto mistrovství je 25.-27.7. v polské Poznani. Tak „třeba se nám úspěch podaří zopakovat.“ :-) PR
|