www.car.cz
 

24h Le Mans: Průběžné zlepšení Charouz Racing Systemu v Le Mans
     12.6.2008 08:39 - tisková zpráva


Charouz Racing System věnoval středeční kvalifikaci v Le Mans přípravě na legendární čtyřiadvacítku. Obě dvouhodinové sekce se ukázaly být jako náročné, ale motorem Aston Martin poháněný prototyp LMP1 se průběžně zlepšoval. Všichni tři jezdci, Jan Charouz, Tomáš Enge a Stefan Mücke, odjeli povinná kola pro kvalifikaci do závodu. Středa je po dvou dnech technických přejímek v historickém centru města už tradičně skutečným startem závodění.

Charouz Racing System se soustředil na přípravu na závod a doladění nastavení, které nebylo při nedávném testu, který poznamenal déšť, zdaleka ideální. V první kvalifikaci se objevil problém s řazením, jenž omezil počet odjetých kol, pro druhou část kvalifikace už bylo vše v pořádku.

Všichni tři jezdci v ní odjeli povinná tři kola za tmy a tým také dokázal vylepšit chování vozu, který je stále ještě v úvodní části vývoje. Stefan Mücke zajel nejlepší čas těsně před koncem tréninku, což je pro zítřejší jízdy povzbuzující.

Postavení na startu je v Le Mans méně důležité než při jiných závodech, jelikož prioritou je mít dobře vyvážený vůz pro velmi dlouhý a náročný závod. Nicméně je zřejmé, že všichni v Charouz Racing System týmu jsou odhodláni zítra zlepšit dosavadní 15. místo v průběžném pořadí.

Jan Charouz: „Nebyl to pro nás snadný den. Vůz pořád ještě není nastavený tak, jak bychom chtěli. Také jsem trochu nemocný, takže jsem skončil dříve, abych byl fit pro zbytek víkendu.“
www.jan-charouz.cz

Tomáš Enge: „Určitě bychom preferovali jednoduší průběh dne. Měli jsme určité problémy s vyladěním vozu pro trať La Sarthe a pořád jsme je ještě plně nevyřešili. Zkoušeli jsme různá nastavení a neodjeli mnoho kol. Alespoň jsme ale všichni stihli odjet povinná tři noční kola. Podle Stefanových časů z konce kvalifikace, kdy zajel náš nejlepší čas, se zdá, že se vůz poněkud zlepšil.

Řídit na této trati prototyp je pro mě nová zkušenost a potřeboval jsem nějaký čas, abych si na to ve tmě zvyknul. Ve srovnání s vozy GT1 jsou prototypy na rovinkách o 30 km/h rychlejší a brzdí se později, takže jsem si musel najít jiné orientační body. Každopádně si teď ve voze více věřím a zítra na tom chci stavět.“
www.tomas-enge.com

Stefan Mücke: „U nastavení vozu nás trápil stejný problém jako při testovacím dni, ale myslím, že nyní vozu rozumíme lépe a věříme, že víme, jaké změny musíme provést pro zítřek. Podle časů jsme dost rychlí za tmy, zatímco za světla trochu vůči ostatním ztrácíme a to je oblast, kde se můžeme zlepšit. Pořád máme zítřek na to, abychom si všechny poznatky ověřili.“
www.stefan-muecke.jgsm.de

Antonín Charouz, šéf týmu: „Jednoznačně jsme čekali více a současná pozice nás neuspokojuje. Nicméně se zdá, že jsme v závěru konečně našli správný směr. Dnes jsme se nesnažili o nejrychlejší časy, ale hlavním cílem bylo vyladit vůz na závod. Zítra budeme mít stejné priority, dokud se nevyřeší nastavení. Tady je daleko důležitější mít dobrý vůz pro závod, než být rychlý jen v kvalifikaci.”
www.racing.charouz.cz

George Howard-Chappell, technický ředitel Aston Martin Racing: „Nejdůležitější bylo, aby všichni tři jezdci strávili ve voze nějaký čas, což se podařilo. S rychlostí pro závod jsme spokojeni, v zítřejší části kvalifikace pak očekáváme zlepšení.“
www.astonmartinracing.com

Výsledky 1. kvalifikace ZDE
24h Le Mans 2008 jako na dlani ZDE

BPA


 
 
Fotogalerie:   Le Mans Series LMP1 - testy 2008, foto DPPI

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose