Martin Prokop po první etapě Turecké rallye čtvrtý ! 13.6.2008 23:32 - tisková zpráva
Po první etapě Turecké rallye Martin Prokop s Janem Tománkem drží výbornou čtvrtou pozici v hodnocení produkčních vozů, když na vedoucího Andrease Aignera ztrácí 21.7 vteřin.
Už čtvrteční podvečerní superspeciálka se Martinovi vydařila. Na 2,6 km dlouhém úseku zajel pátý čas mezi produkčními vozy s nepatrným odstupem na prvního v pořadí. Svůj průjezd úvodní "erzetou" absolvoval paradoxně na mokré trati, když po odjetí WRC vozů místní organizátoři trať pokropili. Ta postupně osychala, z čehož profitovali pozdější startující.
Na poměry světových soutěží nezvykle dlouhou páteční etapu, měřící více než 150 km, pak české duo dokončilo na slibném čtvrtém místě v PWRC.
Nadějný základ do dalších dnů položili jediní čeští zástupci na startu již v úvodních kilometrech, od kterých sváděli boj ve skupince jezdců o třetí až páté místo. "Vypadá to dobře. Ráno jsme jeli opatrně, teď to bylo lepší. Hlavně jet bez chyb,“ přál si Martin po sérii dopolední rychlostních zkoušek.
Po poslední dnešní „erzetě“ nakonec Martin přepustil své dosavadní třetí místo Němci Nittelovi, který na RZ 9 triumfoval, a do soboty tak vstoupí dvojice v barvách Jipocar Racing Teamu v závěsu za první trojicí. "Se dneškem můžeme být spokojeni. Jeli jsme raději více na jistotu a snažili se příliš neriskovat. I když se nám přihodila také jedna menší nepříjemnost, kdy jsme šli na sedmé RZ téměř mimo trať.
Podařilo se nám to ale vybojovat a se štěstím vyváznout," komentuje Martin Prokop průběh první etapy a současně přidává jednu zajímavost, která se mu přihodila v ostrém tempu na jedné z rychlostních zkoušek: "Na jedné z erzet jsem musel udělat kličku, když jsem se si všiml želvy, která šla právě přes cestu."
Posádkám znepříjemňují náročné závodní kilometry i vysoké teploty,"To vedro je nepředstavitelné. V autě jsme měli doslova saunu, v tom se pak nedá příliš jet. Při takových teplotách se začne vůz přehřívat. Museli jsme tak pustit i topení,“ přibližuje Martin podmínky, které lze Turecku očekávat i v dalších dnech konání rally.
"Do druhé etapy půjdeme s obdobnou taktikou. Co se týká vložek, ty mají obdobný charakter jako ty dnešní," uzavírá jihlavský pilot.
V sobotu je na programu dalších sedm měřených úseků o celkové délce 137,9 km, když úvodní z nich „Chimera 2“ startuje v 8:33h SEČ.
Průběžné pořadí PWRC po 1.etapě 1. Aigner/Wicha (Mits. Lancer EVO 9) 2:09:49.9 hod 2. Sandell/Axelsson (Peugeot 207 S2000) + 0.9 s 3. Nittel/Wenzel (Mits. Lancer EVO 9) + 5.0 s 4. Prokop/Tománek (Mits. Lancer EVO 9) + 21.7 s
Jipocar Racing
www.martinprokop.com
PR
Celkové pořadí po pátku :
Leaderboard after Day 1 1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 2hr 02min 35.2sec 2. H Solberg/C Menkerud NOR Ford Focus RS 2hr 02min 36.2sec 3. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 2hr 02min 36.3sec 4. G Galli/G Bernacchini ITA Ford Focus RS 2hr 02min 37.4sec 5. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 2hr 02min 42.1sec 6. P Solberg/P Mills NOR Subaru Impreza 2hr 03min 24.3sec 7. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 2hr 03min 41.1sec 8. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 2hr 03min 42.0sec 9. T Gardemeister/T Tuominen FIN Suzuki SX4 2hr 05min 02.3sec 10 C Rautenbach/D Senior ZIM Citroen C4 2hr 05min 25.2sec
Stage Times
Stage 1: 1. Loeb 2min 07.6sec; 2. P Solberg + 0.7; 3. Hirvonen + 0.4; 4. Latvala + 2.3; 5. Sordo + 2.9; 6. Atkinson + 3.7.
Stage 2: 1. Aava 16min 03.6sec; 2. Galli + 1.6; 3. Mikkelsen + 2.2; 4. Hirvonen + 2.3; 5. Sordo + 6.9; 6. Andersson + 8.7; 14. Latvala + 29.4. Overall: 1. Hirvonen 18min 14.6sec; 2. Mikkelsen + 2.8; 3. Galli + 3.1; 4. Sordo + 6.4; 5. Aava + 7.1; 6. P Solberg + 8.8; 14. Latvala + 28.3.
Stage 3: 1. Latvala 21min 05.3sec; 2. Sordo + 15.2; 3. Galli + 17.3; 4. H Solberg + 17.6; 5. Hirvonen + 18.8; 6. Loeb + 19.5. Overall: 1. Hirvonen 39min 38.7sec; 2. Sordo + 2.8; 3. Latvala + 9.5; 4. Loeb + 10.7; 5. H Solberg + 10.9; 6. Galli + 11.6.
Stage 4: 1. Galli 7min 47.4sec; 2. Latvala + 0.9; 3. H Solberg + 1.0; 4. Loeb + 3.0; 5= Hirvonen, Atkinson + 3.5. Overall: 1. Hirvonen 47min 29.6sec; 2. Latvala + 6.9; 3. Galli + 8.1; 4. H Solberg + 8.4; 5. Loeb + 10.2; 6. Sordo + 11.2.
Stage 5: 1. Galli 15min 42.8sec; 2. Latvala + 0.9; 3. Hirvonen + 1.8; 4. H Solberg + 1.9; 5. Sordo + 4.4; 6. Loeb + 5.6. Overall: 1. Hirvonen 1hr 03min 14.2sec; 2. Latvala + 6.0; 3. Galli + 6.3; 4. H Solberg + 8.5; 5. Sordo + 13.8; 6. Loeb + 14.0.
Stage 6: 1. Latvala 20min 46.0sec; 2. Hirvonen + 10.4; 3. Loeb + 11.2; 4. Sordo + 11.7; 5. Galli + 15.0; 6. Andersson + 23.3. Overall: 1. Latvala 1hr 24min 06.2sec; 2. Hirvonen + 4.4; 3. Galli + 15.3; 4. Loeb + 19.2; 5. Sordo + 19.5; 6. H Solberg + 33.5.
Stage 7: 1. Loeb 7min 38.9sec; 2. Hirvonen + 1.3; 3. Galli + 5.5; 4. H Solberg + 6.7; 5. P Solberg + 12.0; 6. Wilson + 12.8; 9. Latvala + 15.0. Overall: 1. Hirvonen 1hr 31min 50.8sec; 2. Latvala + 9.3; 3. Loeb + 13.5; 4. Galli + 15.1; 5. H Solberg + 34.5; 6. P Solberg + 58.1.
Stage 8: 1. Galli 12min 21.5sec; 2. H Solberg + 0.1; 3. Latvala + 2.4; 4. Andersson + 8.9; 5. Hirvonen + 9.7; 6. P Solberg + 10.0. Overall: 1. Hirvonen 1hr 44min 22.0sec; 2. Latvala + 2.0; 3. Galli + 4.8; 4. Loeb + 15.1; 5. H Solberg + 24.9; 6. P Solberg + 58.4.
Stage 9: 1. H Solberg 17min 49.3sec; 2. Sordo + 4.2; 3. Wilson + 6.8; 4. Loeb + 8.8; 5. Gardemeister + 10.7; 6. P Solberg + 14.6; 10. Latvala + 23.0; 12. Hirvonen + 30.8. Overall: 1. Loeb 2hr 02min 35.2sec; 2. H Solberg + 1.0; 3. Latvala + 1.1; 4. Galli + 2.2; 5. Hirvonen + 6.9; 6. P Solberg + 49.1.
|