Vzhůru Farinovou zatáčkou již o víkendu 23.6.2008 20:35 - tisková zpráva
Vzhůru Farinovou zatáčkou 28.-29.6.2008 Předběžný časový harmonogram SOBOTA 28.6. / NEDĚLE 29.6.
1. trénink 08,30 – 09,30 hod. 2. trénink 09,45 – 10,45 hod. 1. jízda pravidelnosti 10,45 hod. 2. jízda pravidelnosti 12,15 hod. slavnostní zahájení závodu 13,00 hod.
1. závodní jízda 13,00 – 14,00 hod. 2. závodní jízda 14,15 – 15,15 hod. 3. závodní jízda 15,30 – 16,30 hod. vyhlášení výsledků 17,15 hod. Doprovodný program:
mažoretky exhibiční jízda vozů Porsche Kiss Hády Vonka Racing party open air – 17,30 – 24,00 hod. (pouze v sobotu)
Zvláštní ustanovení
Tento sportovní podnik je započítáván do Mistrovství ČR závodů automobilů do vrchu soudobých a historických vozů.
Závod je významným příspěvkem k dlouholeté tradici motoristického sportu v Brně. Trať závodu tvoří část původní tratě slavného brněnského Masarykova okruhu, který v roce 2005 oslavil 75. výročí prvního závodu. Již od roku 1998 si koncem června připomínáme nejznámější a nejhezčí místa této tratě - Baltisbergerovu zatáčku, Farinovu zatáčku. Ta je pojmenována podle Giuseppe Nino Fariny, prvního Mistra světa Formule 1, který v této zatáčce havaroval.
Populární partie s navazující zatáčkou u lomu a horizont nad Kohoutovicemi patří k těm úsekům starého Masarykova okruhu, které v době jeho existence v letech 1930-1986 napsaly objemnou kroniku vzrušujících okamžiků. Slavných, radostných, triumfálních a bohužel i těch nejsmutnějších. V roce 1949 zde brněnský autoklub uspořádal první a bohužel doposud jediný závod Formule 1 na československém území, který odpovídal nejen formálně, ale hlavně mezinárodním obsazením statutu Grand Prix.
A právě z těchto důvodů pořadatelé závodu "Vzhůru Farinovou zatáčkou" zasvětili tento podnik vzpomínce na stovku známých i neznámých nadšenců, tvořících a rozvíjejících skvělou kapitolu světově uznávaného motoristického sportu.
Závodu se každoročně účastní soutěžící a jezdci s vozy soudobými i historickými. Ranní 2 tréninky a 3 odpolední závodní lízdy jsou divácky velmi atraktivní. Polední přestávku doplňuje velice oblíbená jízda pravidelnosti příchozích. Závod si získal oblibu i u významných osobností Brna. Pohár absolutnímu vítězi předává vždy některý ze zástupců města.
Povrch vozovky: jednotný - asfaltový Délka tratě: 2 100 m Šířka tratě: 10 - 12 m Výškový rozdíl: 74 m
jízda pravidelnosti Součástí závodu automobilů do vrchu Vzhůru Farinovou zatáčkou je každým rokem stále oblíbenější jízda pravidelnosti. Ta se koná v polední přestávce, v době mezi tréninky a závodními jízdami, a to obvykle po oba dny závodu.
Všichni motorističtí fandové se můžou po registraci svézt po trati svými vozy a zkusit si závod jako profesionální závodníci. Jen s tím rozdílem, že z důvodu zabezpečení maximální bezpečnosti nevyhrává ten, který jede nejrychleji, ale ten, který ve dvou jízdách dosáhne minimálního rozdílu mezi časy první a druhé jízdy. Šanci vyhrát má tedy opravdu každý.
Při vyhlášení výsledků závodu pořadatelé myslí i na tyto závodníky a ti pak šťastni odcházejí s poháry a výhrami.
závod je pojmenován po muži jménem Giuseppe Nino Farina ( 30.10.1906 ; † 30.6.1966)
PR
|