www.car.cz
 

Andělé se snesli na novou Ibizu. Auto jako plátno
     23.6.2008 20:39 - tisková zpráva


Studenti AVU použili nový SEAT ibiza jako plátno pro svá umělecká díla

 

Obrazy rokových andělů, malba z bláta a digitální mapa jpg souboru přenesená na novou Ibizu nejvíce oslovily odbornou porotu

 

Chrámoví rokokoví andělé mladého výtvarníka Tomáše Jetely namalovaní na nový SEAT Ibiza vyhráli uměleckou soutěž ARTE EMOCIÓN 2, kterou pro studenty Akademie výtvarných umění v Praze vyhlásil český importér značky SEAT ve spolupráci s Akademií výtvarných umění v Praze.

 

„Můj koncept je založen především na ostrém kontrastu dvou světů. Vybral jsem si motiv andělů z Boucherových obrazů, který působil v období rokoka proto, že je tento námět v naprostém kontrastu se současnou technokratickou společností, jejímž symbolem je automobil,“ říká student třetího ročníku AVU Tomáš Jetela. Z hlavní ceny - půlroční stáže na prestižní umělecké škole Universidad Complutense v Madridu - má obrovskou radost, stejně jako z možnosti týden jezdit se svojí „andělskou“ Ibizou, jejíž zadní okno zdobí umělcova signatura. I když, jak Tomáš Jetela přiznává, zatím nemá řidičský průkaz. „Vozit mě bude brácha,“ vysvětluje vítěz soutěže.

 

Také druhý finalista, Pavel Příkaský, zvolil originální přístup. Jeho dílo „Driving“ tvoří malba, která imituje špinavý povrch auta. „Líbila se mi představa špinavosti, běžně vnímané jako vada na kráse, která se stane neodstranitelným doplňkem designu. Skvrny místy, jakoby náhodně, tvoří reálné výjevy (lidské postavy, tváře atd.),“ říká autor.

 

Třetí dílo s názvem SEAT.Ibiza.jpg autora George Hladíka reflektuje současnou počítačovou generaci. „Počítač zpravidla pracuje se soustavami znaků, které běžnému smrtelníkovi nedávají žádný smysl. Našel jsem cestu, jak „naučit“ počítač rozumět textům, nám srozumitelným. Rozhodl jsem se pro převedení reklamních textů, týkajících se nové Ibizy, do abstraktního obrazu a následné přenesení na karoserii jako 2D design,“ vysvětluje George Hladík.

 

 

 

 

 

 

 

„Značka SEAT má emoce doslova zakódované ve své DNA, takže podpora moderního umění nebo sportovních talentů patří k našim prioritám,“ vysvětluje důvody, proč importér SEAT soutěž uspořádal, Petr Táborský, vedoucí divize SEAT společnosti Import VOLKSWAGEN Group. „Vítězná díla jsou úžasná, obdivuji odvahu, invenci a technickou dokonalost, s jakou je autoři pojednali.“

 

Mladí umělci-studenti AVU dostali za úkol vytvořit volné výtvarné dílo, které bude převeditelné na povrch celého automobilu prostřednictvím fólie. Jako „plátno“ pro umělecká díla byl vybrán nový SEAT Ibiza, který je v současné době uváděn na český trh. V průběhu léta budou „umělecké“ Ibizy k vidění po celé republice na nejrůznějších kulturních a sportovních akcích.

 

 

6 studentů nominovaných na hlavní cenu:

Josef Achrer, Nikola Brabcová, George Hladík, Tomáš Jetela, Jitka Nesnídalová, Pavel Příkaský

 

Porota soutěže:

P.h. Jiří Ševčík (studijní prorektor AVU, předseda komise), Doc. Michael Rittstein (vedoucí ateliéru Malba III AVU), Prof. Vladimír Kokolia (vedoucí ateliéru Grafika II AVU), Filip Stoulil (marketing manager divize SEAT), Jan Skřivánek šéfredaktor Art&Antiques), Martin Krajc (loňský vítěz soutěže), Blanka Čermáková (oddělení komunikace s veřejností AVU).

 

 

Více informací o soutěži naleznete na webových stránkách www.arte-emocion.cz.

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Horácká Rally Třebíč 2008 - Radek Rochelt

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose