www.car.cz
 

Dunlop fantasticky zahájil závodní motocyklovou sezonu 2008
     23.6.2008 20:43 - tisková zpráva


·                     nové pneumatiky pro Supersporty a Superstocky vyhrály hned svůj první závod

·                     vítězství ve 24h Le Mans

·                     technická podpora na více než 700 závodech po celém světě

 

Dunlop, jeden z předních světových výrobců motocyklových pneumatik, zahájil sezonu 2008, která se již nyní může počítat k nejnáročnějším v historii motorsportu, se zcela novou pneumatikou, jež dokázala vyhrát závody v Le Mans, USA, Japonsku, Austrálii a Španělsku.

 

V této sezoně Dunlop dodává pneumatiky na více než 700 závodů po celém světě a první z těchto závodů v USA a Austrálii se staly vítěznými pro zcela novou pneumatiku Dunlop Sportmax (D211GP) hned při jejím prvním ostrém nasazení. A nejen to, také v prvním podniku mistrovství světa vytrvalostních závodů – 24h Le Mans – obsadili jezdci na pneumatikách Dunlop všechna místa na stupních vítězů.

 

Nová pneumatika Dunlop Sportmax GP (D211GP)

Nová pneumatika Sportmax GP (D211GP) (viz samostatná tisková zpráva) se již ukázala jako opravdový vítěz v prvních závodech v USA a Austrálii. Tato pneumatika, vytvořená pro závodní třídy Supersport (600 ccm) a Superstock (1 000 ccm), je charakterizována novými rozměry, novou konstrukcí a technologií MTT se sedmi zónami s různou běhounovou směsí na zadní pneumatice. To poskytuje lepší a vyrovnanou výkonnost a pro jezdce lepší spojení se strojem.

 

Sportmax GP (D211GP) byla poprvé představena v březnu při závodě v Daytoně, kde Ben Bostrom, Josh Herrin a Roger Hayden na pneumatikách Dunlop dominantním způsobem kompletně obsadili stupně vítězů. Ta samá situace se opakovala i v dalších třech závodech, jež byly v americké sérii AMA dosud odjety. Stejného výsledku dosáhl Dunlop i v prvních dvou závodech v Austrálii.

 

Vítězný vstup do sezony – ve vytrvalostních závodech

Na mistrovství světa vytrvalostních závodů Qtel FIM World Endurance Championship začal sezonu 2008 ve velkém stylu tým SERT (Suzuki Endurance Racing Team), který je trojnásobným mistrem světa, když William Costes, Guillame Dietrich a Barry Veneman vyhráli úvodní podnik – 24h Le Mans. Trio ujelo celkem 770 kol a mělo náskok 11 kol před týmovými kolegy, kteří nabrali ztrátu po srážce se zajícem během noční fáze závodu. K oběma týmům SERT se na stupních vítězů připojil další tým obouvající pneumatiky Dunlop, Team Acropolis Moto Expert s Yamahou. Týmy na pneumatikách Dunlop obsadily také první dvě pozice ve třídě Superstock. Junior Suzuki Team skončil celkově pátý, pět kol před Qatar Endurance Racing Teamem se Suzuki.

 

… a národních šampionátech po celém světě

Dunlop rovněž vyvíjí pneumatiky a poskytuje plnou technickou podporu v národních sériích Superbiků ve Francii, Německu, Itálii, Skandinávii, Španělsku, Japonsku, Jihoafrické republice a USA. A to se nevztahuje jen na třídu Superbiků, ale i na Supersporty, Superstocky, Formula Extreme a značkové závodní série.

 

V USA pokračuje dominance Dunlopu ve všech třídách. Šampionát AMA má za sebou tři z jedenácti závodů a jezdci s pneumatikami Dunlop vedou ve všech třídách. V Superbicích jim patří prvních pět míst, v Supersportech první tři a v Superstockách první dvě místa.

 

Podobná situace je v Austrálii, kde jezdci v barvách značky Dunlop okupují prvních pět míst ve třídě Superbiků a první čtyři v Supersportech 600.

 

V Japonsku, v prvním závodě prestižního šampionátu JSB, kde závodí továrně připravené stroje Honda, Kawasaki, Suzuki a Yamaha, obsadili jezdci používající pneumatiky Dunlop první až třetí místo, zvítězil Nakasuga s Yamahou.

 

Na evropském kontinentu se jezdci Dunlop umístili na prvních čtyřech místech v prvním závodě španělského šampionátu Extreme Formula, vyhráli ve všech třídách úvodního podniku francouzského mistrovství a získali pódiové umístění v úvodních závodech národních mistrovství v Itálii, Německu a Skandinávii.

 

Ze závodní tratě na silnici

Účast v závodech je důležitou součástí globálního výzkumu a vývoje značky Dunlop nejen díky poskytnutí vítězných pneumatik pro závodní tratě, ale také vzhledem k získání neocenitelných poznatků, jež Dunlop dále využívá pro silniční pneumatiky. Přenos technologií ze závodních produktů na silniční pneumatiky pomáhá poskytnout nejlepší výkonnost a bezpečnost pro jezdce všech typů motocyklů za jakýchkoli podmínek.

Na mistrovství světa silničních motocyklů je třída do 250 ccm se svými vysokými rychlostmi a náklony v zatáčkách ideálním polem pro ověřování nových materiálů a směsí. Všechny týmy třídy do 250 ccm od Aprilie, přes Hondu až po KTM si pro letošní sezonu vybraly pneumatiky Dunlop a během série podniků dosáhnou pro Dunlop 200. nepřetržitého vítězství v této třídě v řadě. Díky tomu tato sezona rovněž značce Dunlop přinese 16. titul mistra světa v řadě za sebou. Vítěz se zapíše mezi taková jména jako Valentino Rossi, Max Biaggi, Loris Capirossi, Dani Pedrosa a Jorge Lorenzo.

 

Podobně Dunlop dodává pneumatiky všem 34 jezdcům třídy do 125 ccm, která je stále vstupní branou talentovaných mladíků do mistrovství světa silničních motocyklů. Dunlop je dodavatelem pneumatik i pro Red Bull KTM Rookies Cup v Evropě a USA, jenž dává 24 mladíkům, z nichž některým je pouze 13 let, příležitost závodit na nejlepších a nejbezpečnějších okruzích světa před očima týmových manažerů z MotoGP.

 

Nejblíže k silničnímu použití mají pneumatiky pro vytrvalostní závody. To je jedna z nejnáročnějších forem motorsportu, neboť motocykly závodí hodinu za hodinou, ve dne v noci, za jakéhokoli počasí. Právě tady se získávají nejcennější poznatky o pneumatikách.

 

Mistrovství světa vytrvalostních závodů má dvě třídy – Formula EWC a Superstock, kde regule požadují stroje, které jsou velmi blízké produkčním superbikům. Dunlop pro sezonu 2008 vyvinul novou řadu pneumatik s průměrem 16,5“ pro Formula EWC a 17“ pro Superstock a zůstává dominantním dodavatelem pneumatik v této sérii. Dunlop získal poslední tři tituly mistra světa společně se Suzuki, za uplynulých deset let byl Dunlop mistrem světa sedmkrát. Úspěchy slaví také ve dvou nejznámějších 24hodinových závodech. Vyhrál sedm z posledních deseti ročníků 24h Le Mans a Bol d’Or, včetně posledních pěti ročníků Bol d’Or.

 

Silniční závodění

Silniční závodění je něčím velmi zvláštním. Je to jediná forma motocyklových závodů, která se odehrává výhradně na veřejných komunikacích, a tím podtrhuje spojitost závodních tratí a běžných silnic ve filozofii značky Dunlop. Isle of Man TT je ztělesněním všeho, co může motocyklové závodění znamenat. Dunlop je spojován s tímto legendárním podnikem od samého počátku, což je více než sto let. V současnosti si Dunlop udržuje dominantní postavení, v roce 2007 vyhrál ve třech závodech a překonal traťový rekord, poprvé padla hranice průměrné rychlosti 209 km/h.

 

Dunlop Motorsport

Sídlo divize Dunlop Motorsport se nachází ve Fort Dunlop v Birminghamu a má na starosti všechny druhy motorsportu, na dvou i čtyřech kolech. Tady jsou téměř všechny pneumatiky vyvíjeny, vyráběny, a odtud také vyrážejí speciálně vybavené servisní vozy na závody po celém světě. Existují ještě centra oddělení motorsportu v USA a Japonsku, která rovněž vyvíjejí a vyrábějí závodní pneumatiky. V Evropě k tomu pracuje ještě přibližně 300 lidí pro Dunlop Motorsport v malých pobočkách v Německu a Francii. Okolo 30 tahačů a návěsů dopravuje pneumatiky a hlavně zařízení na jejich obouvání a vyvažování na závody po celé Evropě. V roce 2008 je závodů více než kdykoli předtím – přes 700 – a Dunlop se na ně vydává s jediným úkolem – mít spokojené a vítězící zákazníky.

 

Od začátku

Vzduchem plněná pneumatika Johna Boyda Dunlopa byla použita při závodech ani ne rok po jejím patentování v roce 1888.

 

Prvním závodem pro ni bylo klání na Queens College Sports v Belfastu v Severním Irsku v červnu 1889. Průměrný závodník William Hume vyhrál všechny tři závody, do nichž nastoupil s pneumatikami Dunlop, a porazil silnou konkurenci na „tradičních“ kolech s plnými pneumatikami. Toto vítězství nové pneumatiky při jejím vůbec prvním nasazení do závodu vyvolalo velkou vlnu zájmu veřejnosti – 50 jízdních kol vybavených těmito novými pneumatikami bylo v Belfastu velmi rychle vyprodáno. 

 

Historie zapojení značky Dunlop do sportu na dvou kolech a přenos technologií na silniční pneumatiky sahá tedy až do samého počátku.

 

První „oficiální“ motocyklový závod se jel v roce 1904 pod názvem Coupe Internationale. Organizátorem byl francouzský motocyklový klub a zúčastnily se jej týmy z Rakouska, Dánska, Francie, Německa a Velké Británie. První ročník Isle Of Man TT se jel v roce 1907, pak následovaly další závody, jež se staly slavnými – Le Mans v roce 1913, Spa v roce 1921, Assen v roce 1925. Začátek historie Bol d’Or se datuje do roku 1922, vítěz tehdy na okruhu z udusané hlíny ve Vaujours severně od Paříže ujel během 24 hodin 1 255 km.

 

První oficiální mistrovství Evropy se konalo v roce 1939. Byla to série osmi Grand Prix, které se jely v Holandsku, Belgii, Francii, Švýcarsku, Německu, Ulsteru a Itálii. Součástí byla také Tourist Trophy. Druhá světová válka ovšem neumožnila šampionát dokončit. V roce 1949 vzniklo oficiální mistrovství světa. To zpočátku zahrnovalo pouze šest klasických podniků – GP Belgie, GP Holandska, Isle of Man TT, GP Itálie, GP Švýcarska a GP Ulsteru. První mistrem světa v kubatuře do 500 ccm se stal Les Graham. Na pneumatikách Dunlop.

 

Bez jediného přerušení mistrovství světa pokračuje od roku 1949 až do současnosti, i když bylo učiněno pár změn v rozdělení do jednotlivých tříd. V nejvyšší třídě v roce 2002 čtyřdobé motory s objemem 990 ccm nahradily dvoudobé s objemem do 500 ccm a třída byla přejmenována na MotoGP. Od roku 2007 je objem motorů v této třídě snížen na 800 ccm. Třída do 350 ccm byla zrušena roku 1982, třídu do 50 ccm nahradila v roce 1983 třída do 80 ccm. Po pěti letech byla bez náhrady zrušena. Jedinými třídami, které zůstaly po celou dobu existence mistrovství světa beze změny, jsou do 125 ccm a 250 ccm.

 

Od roku 1949 do roku 2007 se v jednotlivých třídách uskutečnilo 2 519 Grand Prix. Jezdci s pneumatikami Dunlop jich vyhráli 1 304 (52 %), tedy více než všichni ostatní výrobci dohromady. Celkem 115 titulů mistrů světa bylo vyhráno na pneumatikách Dunlop (16 ve třídě do 500 ccm, 20 ve třídě do 350 ccm, 34 ve třídě do 250 ccm, 32 ve třídě do 125 ccm a 13 ve třídě do 50 ccm).

 

Dunlop

Dunlop je jedním z předních světových výrobců špičkových pneumatik s impozantní historií úspěchů v motoristickém sportu. Rozsáhlé zkušenosti na poli závodů vedly Dunlop k zavádění inovativních technologií také u pneumatik určených k běžnému použití. Pro dosažení maximálního pohodlí během jízdy využívá Dunlop nejnovější technologie výroby pneumatik poskytující skvělý výkon a dlouhou životnost.

 

Pneumatikami Dunlop své motocykly standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců včetně firem Aprilia, Benelli, BMW, Buel l, Derbi, Ducati, Harley Davidson, Honda, HRD, Husaberg, Husqvarna, Kawasaki, KTM, MV Agusta, Peugeot, Piaggio, Suzuki, Vertemati a Yamaha.

 

Více informací na stránkách www.dunlop.cz.

 

PR 

 


 
 
Fotogalerie:   Dunlop fantasticky zahájil závodní motocyklovou sezonu 2008, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose