Turecko 2004: Oba jezdci Fordu na bodech pro tým tisková zpráva
Turecká rallye (25. – 27. 6. 2004)
Tisková zpráva po 2. etapě
Na bodovaných pozicích zakončili jezdci týmu Ford BP Rallye Sport, François Duval a Markko Märtin, druhou etapu Turecké rallye. Belgičanovi patří prozatím pátá příčka, zatímco Märtin se po včerejších problémech dostal v poslední dnešní rychlostní zkoušce na bodovanou pozici v šampionátu značek.
Posádky i jejich vozy čekal dnes další velmi náročný den. Druhá etapa byla se svými 151,83 kilometry nejdelší a zahrnovala šest rychlostních zkoušek. Vzhledem k teplotám, které si v ničem nezadaly s teplotami při Safari rally, byly tratě mnohem sušší, než tomu bylo včera. Teplota šotolinového povrchu se vyšplhala na 47°C a v horách teploměr ukazoval 35°C. Velkou zátěž znamenaly tyto podmínky hlavně pro pneumatiky.
Duvalovi s Prévotem se vydařil zejména start do dnešních měřených úseků a na prvních dvou z nich zajeli druhé nejrychlejší časy. Posunuli se tak na čtvrtou příčku a jejich ztráta na Pettera Solberga na místě třetím se ztenčovala.
"Ráno to bylo dobré, ale naštěstí se mi na druhé erzetě podařilo o vlásek uniknout těžké nehodě," říká Duval. "Asi deset kilometrů před cílem jsem najel do zatáčky na pětku hodně zeširoka a do něčeho jsem tvrdě narazil. Z pravé přední pneumatiky se kus odtrhl a měli jsme štěstí, že jsme nepřišli o celé kolo." Systém Michelin ATS ale zafungoval skvěle, udržel v pneumatice tlak a Belgičan neztratil žádný čas.
Další problémy ale pro Francoise přišly hned v následující rychlostní zkoušce. "Asi pět kilometrů po startu jsem cítil, že pravé přední kolo nezabírá. V cíli jsme se to pokoušeli opravit, ale znovu se to opakovalo na startu do další rychlostky. Nemohl jsem udělat nic jiného, než že jsem zavřel diferenciály a snažil se jet co nejrychleji. Trošku mě to zklamalo, protože ráno se všechno vyvíjelo velmi dobře."
Duval ztratil celkem více než dvě a půl minuty a navíc mu pak ještě v jedné ze zatáček zhasl motor. Propadl se na šesté místo a mechanici v servisu pak jeho vozu vyměnili poloosu a upravili diferenciály.
Na poslední rychlostní zkoušce se 23-ti letý Duval posunul vzhůru o jednu příčku. Od Carlose Sainze ho dělí 1min 57sec a Mikko Hirvonen na něj ztrácí 28,7 vteřiny. "Auto bylo opět perfektní. Pokusím se zítr pokračovat ve stejném tempu, protože si nemyslím, že by mělo nějaký smysl jet tvrději," dodává.
Märtin s Parkem odstartovali ráno na 43. pozici absolutního pořadí. Na trať vyjížděli první nebo druzí a to bylo na vysušených tratích hodně špatné, protože šotoliny, kterou odklízeli z trati ostatním jezdcům, bylo opravdu hodně. Bez šance na získání bodů do hodnocení jezdců se snaží získat alespoň o nějaké body pro tým a věnují se testování svého Focusu v barvách Castrolu.
Konkrétně zkoušejí nové prvky zavěšení a také nové pneumatiky Michelin, které francouzský výrobce představil poprvé na nedávné Acropolis rallye. "Nejel jsem naplno a přesto jsem zajížděl slušné časy, což je dobré. Nemohl jsem dělat nic jiného, než jet dál a doufat, že nějaký tovární vůz odstoupí a my se dostaneme na bodované místo. To se stalo v poslední erzetě a dnešek se nám tedy vyplatil," říká.
"Na poslední rychlostní zkoušce jsme vyjeli mimo trať. Začal jsem před úzkou zatáčkou pozdě brzdit a sjel sem do příkopu. Naštěstí jsme mohli hned pokračovat dál. Aspoň trochu vzrušení na závěr dne!" dodává Märtin, který je podruhém dni 27.
tisk info
Martin Linhart
|