www.car.cz
 

Životní výsledek Tarabuse s Trunkátem. Na Bohemii na stupních vítězů !!
     8.7.2008 10:40 - tisková zpráva


Životní výsledek T&T – poprvé na stupních vítězů v absolutním pořadí!

Rally Bohemia 2008 znamenala pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta dosavadní nejlepší výsledek jejich závodní kariéry. Poprvé zde okusili, jak chutná šampaňské na stupních vítězů mezi třemi celkově nejrychlejšími posádkami a ozdobili svůj vůz bronzovými věnci.

Zajímavostí je také to, že se tak stali první českou posádkou, které se podařilo dovézt do cíle na medailovém umístění vůz kategorie S2000 v Mezinárodním mistrovství ČR v rally.

„Na start jsme se postavili 10 týdnů po Mírově těžkém zranění rukou, u kterého se původní doba léčby odhadovala na 2 roky a s ambicí dojet do cíle nejlépe v „Top ten“, získat další zkušenosti na asfaltu, a zejména vyzkoušet  motor nastavený tentokrát novým dodavatelem,“ shrnuje předstartovní situaci Dan Trunkát.    

 Na tradičně obtížné Rally Bohemia se posádce výborně dařilo už v loňském roce, když zde ještě s vozem nižší kategorie S1600 obsadili po nejtěsnějším možném souboji páté místo v absolutním pořadí. Letos však nechybělo mnoho, a celá soutěž pro ni mohla skončit už na pátečním shakedownu.

„Na shakedownu jsme vůz málem rozbili, když nám to na mokru uteklo a šli jsme do břehu u silnice, ale naštěstí se po něm auto jenom rovně svezlo a neskončili jsme v kotrmelcích,“ popisují jezdci předstartovní příhodu.

„Na prvních pátečních rychlostních zkouškách jsme měli kvůli předchozímu dešti strach z mokra, jelikož se zde nacházejí kluzké asfalty. Pro první sekci jsme pak zvolili možná zbytečně měkkou směs pneumatik, což nebylo ideální z hlediska jejich dřívějšího opotřebení, nicméně na časech se to nějak výrazněji neprojevilo, a po pátku to stačilo na čtvrté místo,“ ohlíží se za prvním dnem pilot.

Po kratší páteční etapě tedy dvojice Tarabus-Trunkát figurovala hned za nejrychlejší trojicí ve složení Kresta, Pech, Valoušek, za nimi pak na svoji příležitost čekali Trojan, Odložilík s dalším vozem S2000 a Orsák.    

„Sobota začala tak, že jsme se na hned na prvním Sychrově ve vracáku pár set metrů po startu přetočili, následně zhasl motor a nechali jsme tam zhruba deset vteřin. Celkově jsme pak po celou tuto třicetikilometrovou RZ nemohli najít optimální tempo.“

Tato nepovedená RZ znamenala propad z čtvrtého na průběžné sedmé místo, ale dalších jezdeckých chyb už se pak posádka během celého dne vyvarovala a následoval postupný vzestup výsledkovou listinou vzhůru.

O medailovém umístění pak rozhodly dvě poslední třicetikilometrové rychlostní zkoušky: „V posledních rychlostních zkouškách nám nahrály do karet problémy soupeřů, když se zdrželi bratři Odložilíkovi a pro technickou závadu odstoupil skvěle jedoucí Václav Pech. V předposlední RZ se nám podařilo dostat se těsně na třetí místo o šest desetin sekundy před Jardu Orsáka.

Rozhodovala tedy poslední RZ, kterou jsme neprojeli v úplně ideálním tempu a mysleli jsme si, že se přes nás dostane jak Orsák, tak Karel Trojan, který jel předposlední zkoušku také hodně rychle. Nakonec se tak nestalo, navíc Jarek Orsák skončil možná i vinou nefunkčního diferenciálu na delší dobu mimo trať, a my jsme se mohli radovat ze třetího místa.“

 „Třetí místo by mě před startem ani ve snu nenapadlo a jsem za něj velmi rád. Zároveň jsem si ale vědom, že vlastností vozu stále nevyužívám naplno a mám s ním jezdecké rezervy, které ovšem zatím nedokážu využít.“ připomíná Jaromír Tarabus „Třetí místo je výsledek z říše snů.“ souhlasí Daniel Trunkát.

“Rád bych poděkoval mechanikům a celému týmu za dobře připravený vůz na tak náročný závod a samozřejmě také fandům, kteří nám drželi palce jak u trati, tak doma,“ uzavírá komentář ke svému životnímu úspěchu Jaromír.

 

Výsledky XXXV. Rally Bohemia 2008

1. Kresta – Gross               Mitsubishi Lancer Evo IX  2:10:36,6

2. Valoušek – Hrůza               Mitsubishi Lancer Evo IX  + 3:18.8

3. Tarabus – Trunkát                        Fiat Grande Punto S2000   + 3:57,9

4. Trojan – Řihák               Mitsubishi Lancer Evo IX   + 4:22,7

5. Štajf – Ernst             Subaru Impreza Sti N12     + 5:07,8

6. Votava – Synáč               Mitsubishi Lancer Evo IX   + 5:13,0

7. Arazim – Gál                        Mitsubishi Lancer Evo IX   + 5:13,5

8. Běhálek – Černohorský            Subaru Impreza Sti N12 i    + 6:05,0

 

 

 

 

  PR


 
 
Fotogalerie:   Rally Bohemia 2008 - foto Vladislav Maschl

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose