FIA GT Donnington – Sallen nakonec vítězně Vladimír Rožánek
Za příznivého zamračeného počasí se v anglickém Donningtonu konal již 6 díl letošního ročníku závodů FIA GT. Závod byl pro některé posádky dramatický až do posledního okruhu.
Poprvé jsme letos měli možnost sledovat dva vozy TVR Tuscan 400 a některé posádky z britského seriálu GT vozů. Mezi těmi, kteří zaujali, byl i team Scuderia Ecosse s Ferrari 360 Modena ve slabší třídě N-GT, nebo Gruppe M team s Porschem 996.
Z pole positions do závodu odstartovali jezdci Konrad Motorsport na Sallenu S7-R. Ale závod se Tonimu Seilerovi moc nepovedl. Už v prvním kole se nechal předjet Ferrari 550 M, který pilotoval Mateo Bobbi s Gardelem a ve třetím umožnil předjetí na brzdy Wendlingerově Ferrari 575 M. Seiler pak ještě předvedl výlet mimo trať a bylo po nadějích. Na trať se sice ještě vrátil, ale až v hloubi pole. V kole pátém si projel pit lane Bobbi s Ferrari 550 M, který dostal trest za předčasný start. Tím se dostala do čela závodu posádka JMB Racing Wendlinger – Melo s Ferrari 575 M, druzí jezdili Gollin – Capellari a na třetí místo se probili ve dvanáctém okruhu Babbini – Peter.
Až z posledního místa startovala vítězná posádka z Brna Alzen – Bartels. Ovšem hned od úvodu se vydali na stíhací jízdu, ve 22 okruhu již byli v závětří nejlepších na sedmém místě a rychlejší posun startovním polem jim znemožnili závodníci jezdící o kolo zpět. Pěkné souboje předváděli Babbini a Bobbi, oba na Ferrari 550 M. Ti spolu bojovali o 3. místo a ve 34. kole se Babbinimu houževnatost vyplatila. V průběhu závodu se závodníci na špici střídali při doplňování paliva a výměně jezdců. Po většinu času jezdila na špici dvojice Wendlinger – Mělo a schylovalo se k jejich prvnímu vítězství, Necelých 40 minut do konce se začal opět vítězné posádce přibližovat Sallen S7-R dvojice Alzen – Bartels.
Na konci závodu se podařilo Sallenu předjet dosud vedoucí Ferrari 575 M, ale neradovali se dlouho. V posledním kole se před Sallen Alzena s Bartelsem, jedoucích na prvním místě, nepochopitelně natlačil o kolo pomalejší Sallen stáje RML s Erdosem za volantem. Po tomto nečekaném manévru se při zabrždění do zadní části Alzenova vozu Sallen trefil vůz Porsche 996. Po této srážce s poškozeným vozem projeli smolaři Alzen s Bartelsem na druhém místě a za cílem vůz ostavili. Z premiérového letošního vítězství se tak radovala posádka Wendlinger – Melo s Ferrari 575 M. Neradovala se však dlouho a po penalizaci 5 minutami skončila tato posádka až pátá. Tentokrát, díky rozhodování delegátů FIA zvítězila posádka poškozeného Sallenu S7-R Alzen - Bartels, která při závodě stihla zajet také nejrychlejší čas na jedno kolo.
Závod se obešel bez účasti českých pilotů, nestartoval ani Jan Vonka.
Výsledky FIA GT Donnington Park – Anglie
GT:
- Alzen/Bartels – Sallen S7-R – Vitaphone Racing
- Babbini/Peter – Ferrari 575 M - G.P.C. Squadra Corse
- Bobbi/Gardel – Ferrari 550 Maranello – BMS Scuderia Italia
- Capellari/Gollin – Ferrari 550 Maranello – BMS Scuderia Italia
- Wendlinger/Melo – Ferrari 575 M – JMB Racing
N-GT
- Collard/Ortelli – Porsche 996 GT3 RSR – Freisinger Yukos Motorsport
- Maassen/Luhr – Porsche 996 GT3 RSR – Freisinger Motorsport
- Mullen/Cocker – Porsche 996 GT3 RSR – Gruppe M
- Kirkaldy/Kinch – Ferrari 360 Modena – Scuderia Ecosse
- De Simone/Pescatori – Ferrari 360 Modena – G.P.C. Squadra Corse
Příští závodní LG Superracing weekend uvidí diváci v Belgickém SPA.
|