www.car.cz
 

Ecce Homo Racing Team završil polovinu sezóny v Dobšiné
     10.7.2008 07:13 - tisková zpráva


Ecce Homo Racing Team završil první polovinu sezóny dvoj závodem na východu Slovenska, neboť závod v Dobšiné byl započítávaný mimo evropský FIA pohár i do mezinárodního mistrovství ČR v závodech do vrchu. Překrásnou trať o délce téměř 7 kilometrů, která patří mezi nejrychlejší tratě v celé Evropě, si trojice jezdců EHRT zamilovala už při prvním startu v roce 2006.

Mladíci Tomáš a Honza měli opět za cíl bojovat o co nejlepší umístění v jejich objemových třídách v rámci mistrovství republiky skupiny E1. Pro Milana byl pro tento závodní víkend prioritou nedělní závod, který byl započítáván do poháru FIA. Po zisku prvních letošních bodů o předešlém víkendu na horké půdě v italském Coppa Paolino Teodori se chtěl opět pokusit o získání bodového přídělu a poskočit o nějakou příčku nahoru v celkovém pořadí poháru.

Program obou závodních dnů byl rozvržen na dvě tréninkové a dvě závodní jízdy. V sobotu i v neděli se závodilo v rámci MMČR a v neděli se přidal FIA Cup. 

Sobotní tréninky začali jezdci EHRT jak je již zvykem v klidném tempu a sledovali především jaké časy pojedou jejich nejbližší soupeři. Z tréninkových časů bylo patrné, že především pro Milana to bude velmi náročný víkend. Těsné rozestupy na špici skupiny E1 slibovaly napínavý průběh závodu. 

Tomáš ve své třídě hájil druhou příčku za Danem Michlem a atakoval svými časy limity svého vozu VW Golf. Soupeřem pro odpolední závod mu měl být především Bojda Urban a Vladimír Vitver. Vladimírovi bohužel vypověděl službu motor hned v prvním tréninku a Bojdův ho následoval nedlouho poté. Honza již tradičně jezdil především závod s časomírou než se svými soupeři, i když bylo možné na dálku sledovat počínání mladého domácího jezdce Tomáše Fuska, který startoval s Felicií KIT Car 1400 ve skupině A. 

První závodní jízda znamenala nový osobní rekord pro Milana. Časem 2:54,514 se navíc vyhoupl na první pozici ve skupině E1 před Dana Michla a Marka Rybníčka. Milan ovšem po dojetí do cíle hlásil problém s vozem. Jednalo se o poruchu servořízení. Dobře rozjetý závod tak měl naráz velkou trhlinu. Po dojetí zpět do depa byla zjištěna příčina problému.

Prasklá trubka měla za následek únik oleje z posilovače. Při opravě nám pomohl velmi ochotně pan Fusko (kterému tímto ještě jednou děkujeme) a díky zdržení na trati se oprava stihla v potřebném čase. Milan tak vyrazil s opraveným vozem do druhé závodní jízdy poprvé jako vedoucí jezdec. Na setinu shodným časem jako v první jízdě s přehledem uhájil vedoucí příčku a poprvé v kariéře absolutně zvítězil ve skupině E1 v rámci MMČR. 

Junioři opět zajeli výborně, podobně jako v Ústí nebo na domácím Ecce Homo. Tomáš vybojoval po odstoupení Bojdy Urbana druhé místo ve třídě za Danem Michlem a Honza obsadil první místo ve své třídě E1-1400. Honza ovšem se svým výkonem nebyl spokojen neboť ho znepokojoval čas zajetý Tomášem Fuskem, který byl výrazně rychlejší a tak se Mini chystal na neděli řádně zrychlit a pokusit se eliminovat Fuskovu výhodu znalosti domácí tratě.

Sobota se tak po zisku dvou prvních míst a jednoho stříbra stala prozatím nejúspěšnějším závodním dnem Ecce Homo Racing Teamu. „Nemalou zásluhu na tomto výsledku jistě mělo využití energetických výrobků švestkové příchutě ze šternberské pálenice...“.

Nedělní trénink ovšem začal špatně pro nejmladšího člena týmu. Honzovi při cestě na vrchol dobšinského kopce vypověděl službu jeho vůz. Porucha byla bohužel takového rozsahu, že pro Miniho nedělní program skončil předčasně. Čas 3:15,725 naopak znamenal posunutí osobního maxima Tomáše. Tom ovšem již v tuto chvíli hlásil, že více zrychlit nepůjde, že by už příliš riskoval.

A přece ještě svoje maximum posunul. V první závodní jízdě stáhnul svůj čas na hodnotu 3:15,107 a opět s přehledem držel druhé místo za Danem Michlem ve své třídě. Na Richarda Maixnera na třetí pozici měl bez mála tří sekundový náskok. Kalich hořkosti si ovšem musel vypít i Tomáš, když mu vystavila stopku porucha převodovky. Poslední start za volantem Golfa tak nevyšel úplně ideálně. Ptáte se proč poslední? Tomáš si vysloužil svými výsledky v posledních třech závodech přestup do silnější Fabie MK I., se kterou startoval jeho otec v předešlých sezónách. 

No a nyní už jen zrekapitulujme vrchol Dobšinského závodu. Tím vrcholem byl nedělní závod FIA Cupu. Do nedělního programu již zasáhl i Georg Plasa, který v sobotu závod nejel. Georg ukázal své možnosti v tréninku a s přehledem byl nejrychlejší. Pro nás byl především důležitý souboj o druhou pozici. Dan Michl již několikrát předvedl výrazné zrychlení v závodě oproti předešlým jízdám a tak se v napětí čekalo jak dopadne právě souboj Michl – M. Kašpárek.

První na trať vyrazil Dan a jeho vynikající čas 2:53,876 znamenal zrychlení oproti tréninku - tak jak jsme předpokládali. Dalším na trati byl Georg. Georg předvedl klasicky jízdu z jiného světa a s přehledem se ujal vedení v čase 2:47,340. Třetí na řadě byl Milan. Ten zastavil časomíru na hodnotě 2:53,332 a vklínil se těsně před Dana na druhé místo. 

O vítězi již bylo před druhou jízdou prakticky rozhodnuto, ovšem souboj o druhou pozici sliboval velký boj. Jako první opět vyrážel na trať druhé jízdy Dan a svůj čas již posunout nedokázal. 2:54,994 znamenalo zhoršení oproti předešlé jízdě. Milan se na startu netrpělivě dožadoval od mechaniků informace o čase Danovy jízdy. Odpovědí mu bylo, že Dan naopak ještě o vteřinu zrychlil.

Snad i tato „motivace“ dovezla Milana na vrchol kopce v čase 2:52,463 a tím zisk druhé pozice v celkovém pořadí skupiny E1 za Georgem Plasou, který zvítězil. Milan tak završil svým novým „osobákem“ velmi úspěšný víkend celého týmu na východě Slovenska, který přinesl na konto 15 evropských bodů.

Pořadí v tabulce FIA Cupu je nyní následující:

1. Plasa 60
2. Michl D. 47
3. Pandolfi 30
= Di Giuseppe 30
5. Kašpárek M. 19

Dalším závodem v kalendáři je Pezinská Baba, kde se v rámci závodu ME popereme o další body do MMČR. Novinkou bude již zmíněný přestup Tomáše do Fábie MK I..

PR
http://www.ecceracing.eu


 
 
Fotogalerie:   ME v autocrossu v Nové Pace 2008 objektivem Romana Langera

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose