Masarykův okruh bude patřit silným čtyřtaktním motocyklům 15.7.2008 16:50 - tisková zpráva
SBK HANNSPREE SUPERBIKE WORLD CHAMPIONSHIP
Mistrovství světa Superbiků
Mistrovství světa Supersportů
Mistrovství Evropy Superstock 600
FIM Superstock 1000 Cup
18. - 20.7. 2008
MASARYKŮV OKRUH BRNO
Silným čtyřtaktním motocyklům o objemu motorů 600 - 1200 ccm bude o nadcházejícím víkendu 18. - 20. července 2008 patřit brněnský Masarykův okruh.
Nosnou konstrukci bohatého pořadu vytvoří dva závody mistrovství světa superbiků a po jednom závodě mistrovství světa supersportů, mistrovství Evropy třídy Superstock 600 (už v sobotu) a seriálu FIM Superstock 1000 Cup.
Brno je ve čtrnáctidílném kalendáři mistrovství světa superbiků na deváté pořadové příčce.
Masarykův okruh s novým asfaltovým povrchem se tak i letos stává dostaveníčkem českých motocyklových fanoušků i hostů ze zahraničí: vedle srpnového mistrovství světa silničních motocyklů patří i nadcházející brněnský závod mistrovství světa superbiků k absolutním vrcholům sportovního roku 2008 v České republice.
Tři mistři světa
Startovní pole do Brna mířících superbiků je motocyklovými hvězdami doslova nabité. Na závodní dráze Masarykova okruhu se sejdou hned tři mistři světa. Čtyřnásobný mistr světa třídy 250 ccm Ital Max Biaggi přestoupil do šampionátu superbiků loni a v premiérové sezóně dokázal na Masarykově okruhu vybojovat svůj v pořadí už osmý triumf v jihomoravské metropoli. Když někdo řekne Max Biaggi, vysloví tím jméno neoficiálního krále brněnského automotodromu! Letos přesedlal „šílený Max“ ze stroje Suzuki na Ducati a v Brně se nesporně bude chtít rehabilitovat za některé méně výrazné umístění z minulých závodů. Jeho zatím nejlepšími výsledky jsou druhá místa v Kataru a v sanmarinském Misanu.
Australan Troy Corser usedl do superbikového trůnu v letech 1996 (tehdy vyhrál v Brně obě jízdy) a 2005. Po sezónách věrnosti značce Ducati pilotuje australský nezmar stroj Yamaha a letos se blýskl druhými příčkami na domácí půdě, v USA a v Německu.
Další protinožec Troy Bayliss se hřál na absolutním superbikovém výsluní v sezónách 2001 a 2006. Cestu za loňskou obhajobou mu přibrzdila nešťastná havárie v anglickém Donington Parku, po níž mu lékaři museli amputovat část malíčku pravé ruky. Bývalý kolega Lorise Capirossiho v týmu Ducati MotoGP přesto stačil loni ještě obsadit celkové čtvrté místo a momentálním postavením lídra dokazuje, že i v 39 letech má stále dostatek závodnické mízy. Podstatný podíl na bohatém bodovém zisku Baylisse mají zlaté věnce z Kataru, Austrálie (vítězné double) a Nizozemí, kde rovněž vyhrál dvakrát.
Pozor na Neukirchnera, Checu a Hagu
Pozice mezi vedoucím Baylissem a japonským kamikadzem Hagou na bramborové příčce drží před Brnem trochu překvapivě Němec Max Neukirchner (Suzuki) a z MotoGP přestupující Španěl Carlos Checa.
Jeho kvality jsou dávno prověřené, nicméně v roli superbikového nováčka si vede až nečekaně dobře a soupeře dokonale zaskočil zejména v USA, kde jim ani v jedné z obou jízd nedal sebemenší šanci. Německý jezdec Neukirchner podobně jako náš Jakub Smrž naskočil do mistrovství světa superbiků z dvoutaktní dvěstěpadesátky a během relativně krátké doby si dokázal na odlišnou charakteristiku těžkého čtyřtaktního motocyklu obdivuhodně zvyknout.
Neukirchner vyhrál letos zatím „jen“ v Monze a v Misanu, nicméně s výjimkou nuly ve Valencii těží z pravidelných bodových zisků. Bývalý jezdec Velkých cen Japonec Haga však flintu do žita dobrovolně nikdy nehodí a v Brně, jehož trať mu sedí, by rád navázal na svoje předcházející triumfy ve Valencii, Monze a na Nürburgringu, kde bouchal šampaňským hned dvakrát.
Souhrn vítězů před závodem v Brně
5 x Bayliss (Austrálie), 4 x Haga (Japonsko), 2 x Neukirchner (Německo), Checa, 1 x Nieto, Xaus (všichni Španělsko), Lanzi (Itálie).
PR
|