Na letošní Babu nebude Ecce Homo Racing Team vzpomínat v dobrém 23.7.2008 11:40 - tisková zpráva
Na uplynulý závodní víkend nebude Ecce Homo Racing Team vzpomínat příliš v dobrém. Po testu v Mýtě, který předcházel závodu, byli jezdci nažhaveni na dobrý výsledek na Babě 2008. Tomáš poprvé usedl do Fabie MK I. Maxi a chtěl potrápit konkurenci ve třídě. Bohužel štěstí mu nepřálo. V polovině trati prvního tréninku se ozvala rána z motorového prostoru a destrukce třetího válce vystavila stop dalšímu účinkování Toma v roli závodního jezdce.
Honza – „Mini“ měl v plánu pokořit čas, který na Babě zajel Milan s Felicií KIT Car (2:43,672 ) a samozřejmě zdolat své soupeře ve třídě. Trénink zvládl v pohodovém tempu a byl v cíli nejrychlejší čtrnáctistovkou. Do nedělní první jízdy nastupoval na suchém obutí, i když nebyla trať po nočním dešti ještě zcela suchá.
Po příjezdu na startovní čáru se navíc z nebe spustil déšť a Miniho plán na pokoření tátova času byl pryč. Honza svou jízdu zvládl bez problému a do druhé jízdy startoval jako nejrychlejší vůz o objemu 1400 ccm a opět na slickách na ne zcela suché trati. Cíl druhé závodní jízdy protnul ve svém nejrychlejším čase víkendu 2:46,898 a stal se vítězem třídy E1-1400.
Po úspěšné Dobšiné, kde Milan Kašpárek zajel svůj dosavadní nejlepší výsledek své závodní kariéry ochutnal i ten hořčí konec závodnického chlebíčku. Tréninky na Babě přitom začaly velmi slibně. Hned v první tréninkové jízdě zastavil Milan časomíru na hodnotě 2:19,601. Tento čas znamenal druhé místo ve skupině E1 za Rakušanem Gabatem. Druhý trénink zrychlil a v čase 2:18,276 zaostal o vteřinu za traťovým rekordem skupiny E1.
Pocity Milana z tréninkové jízdy byly následující: „Stále cítím velké rezervy na brzdách a v rychlých pasážích tratě. Zítra ještě určitě zrychlím, ale to i konkurence.Uvidíme na jakou pozici to bude stačit, ovšem mám obavy, že se vyplní nepříznivé předpovědi počasí a bude pršet. V tom případě mé šance výrazně klesají… “.
Bohužel předpovědi meteorologů byly správné - přeháňky. Před startem první závodní jízdy nejsilnějších vozů skupiny E1 bylo počasí hodně nestálé. Tým stále váhal jaké obutí nasadit, zda mokré nebo suché. Jezdec nakonec zvolil slicky a to rozhodlo. Při příjezdu na start bylo jasné, že volba byla špatná. V době, kdy se Milan postavil na start začínalo v horní části tratě silně pršet. Na slickách byl vůz téměř neovladatelný a tak při vzpomínce na havárii ve Slovinsku, která se stala za obdobných podmínek, raději zvolil jezdec poklidné dojetí do cíle s tím, že ztratí veškeré šance na dobrý výsledek.
Do druhé jízdy již nastoupil pouze s myšlenkou dokončit řádně závod. V tu chvíli už nepršelo a trať byla oschlá. Jezdci skupiny N, A a SP volili suché obutí a jejich časy byly velmi rychlé. Proto byly na TT opět obuty slicky. Bohužel opět se opakoval stejný scénář jako v první jízdě. Audi TT-R DTM přijíždí na start a v tu chvíli je závod pozastaven kvůli havárii Štefana Rosiny. Problém na trati se řeší více než půl hodiny a mezi tím opět začíná pršet. Milan Kašpárek tak opět vyjíždí na mokrou trať na suchém obutí. Že tato kombinace nejde k sobě ukázal v první zatáčce v úseku 8, kde při výjezdu vykroužil na kluzkém povrchu hodiny. Tímto problémem ukončil nepříliš vydařené představení v závodě na Pezinské Babě, který nepříznivě ovlivnilo počasí.
Další program týmu se nyní směřuje na další podnik FIA Cupu, který se uskuteční první srpnový víkend u Vsetína na Valašském Klobůku
PR
|