www.car.cz
 

MB DTM má pole position pro tříhodinovku v Poznani
     26.7.2008 08:50 - tisková zpráva


Stefan Mücke vybojoval v polské Poznani pole position pro zítřejší tříhodinový závod Mezinárodního mistrovství ČR. Německý pilot českého týmu Charouz Racing System zajel s Mercedesem AMG DTM C-Klasse rozhodující kolo v samém závěru měřeného tréninku. Přebral tak vedení a nakonec i vítězství konkurenci s Audi. U druhého mercedesu se porouchalo řízení, takže jeho posádka v čele s Tomášem Engem nemohla zajet lepší než páté místo.

Hned za tímto speciálem DTM skončil další týmový stroj, Lamborghini Gallardo Evo. Čas získal Adam Lacko. Při premiéře českého šampionátu na polské trati se stájoví piloti silných speciálů shodli v tom, že byl velký problém takzvaně trefit volnou trať. Okruh v Poznani je totiž úzký a velmi technický. Při velmi početném startovním poli je na dráze bez ustání hustý provoz.

„A také je tu spousta písku. Pouze ideální linie je čistá,“ vypráví Tomáš Enge, který na polské trati dříve třikrát závodil v sérii Ford Fiesta Cup – více ZDE. „Spíše než autodrom mi Poznaň připomíná městský okruh.“ Stefan Mücke byl v dnešním tropickém počasí hodně spokojený. Po celou dobu hledal skuliny, v nichž by zajel opravdu rychlé kolo.

„Bylo to hodně těžké, ale povedlo se,“ smál se Stefan a bez ustání popíjel vodu. „Zítřejší tříhodinovka bude ovšem ještě náročnější. Všichni v našem týmu si budeme muset dávat velký pozor, abychom bitvu zvládli bez kontaktů se soupeři. Na tak úzké a klikaté trati to bude vážně oříšek.“

Zatímco Tomáš Enge, Antonín Charouz a Václav Nimč pojedou i nedělní Sprint, Stefan zítra večer odcestuje domů do Berlína a v neděli ráno bude pokračovat na Nürburgring. Čeká ho tam výjimečné svezení. Před startem cestovních speciálů DTM nastoupí k show závodu různých aut s vozem Toyota z americké série NASCAR. „S dalšími piloty objedeme asi jen pět kol, ale těším se. Už jen ta váha auta – 1700 kg…,“ dodal Stefan.

Výsledky, kvalifikace pro sobotní závod na 3 hodiny
1. Mücke, Enge, Charouz, Nimč (Mercedes AMG DTM C-Klasse) 1:26.281
2. Kostka, Maděryč, Björk (Audi A4 DTM) -0,473
3. Kaufmann, Talkanitsa (Corvette C5R) -6,679
4. R. Sharp, A. Müller (Porsche 911) -8,092
5. Enge, Charouz, Nimč, Mücke (Mercedes AMG DTM C-Klasse) -8,117
6. A. Lacko, M.Urban, J.Urban (Lamborghini Gallardo Evo) -8,527
7. Czapková, Lisowski (Renault Megane 3,5) -11,053
8. Myszkowski, Bilinski (Porsche 911) -11,794
32. Hordossy, Barčák, Blažek (Ford Fiesta)
33. Blažek, Renauer (VW Polo)
Startovalo 46 vozů

Historie/zajímavosti
Formule 1 v Poznani
K největším zajímavostem poznaňského autodromu se váže rok 1979, kdy se na trati objevil vůz F1. Mezinárodní federace FIA zvažovala zařazení některé země tehdejšího socialistického tábora do kalendáře formule 1 a Polsko bylo jedním z kandidátů.
I proto, že právě v Poznani byl autodrom (od roku 1977), který odpovídal tehdejším předpisům FIA. Proti jiným zemím z východního bloku to byla výhoda. Třeba Československo nemělo tenkrát žádnou stálou trať, jakkoli zde byly automobilové závody velmi populární.
S delegací FIA přijel v červnu 1979 do Poznaně i tým Kanaďana Waltera Wolfa, který pro testovací jízdu zapůjčil svůj monopost Wolf WR5 polskému jezdci Andrzeji Jaroszewiczovi. Byl to tenkrát šok, dostat formuli 1 přes „Železnou oponu“. Jaroszewicz byl v 70. letech minulého století velmi dobrým jezdce rally a také synem polského premiéra z let 1970-1980 Piotra Jaroszewicze… Byť šlo tenkrát spíše jen o dotek se světem Grand Prix, byl Andrzej Jaroszewicz prvním Polákem, který řídil formuli 1. Dnešní hvězda F1 Robert Kubica tenkrát nebyl na světě.

Jediný autodrom v Polsku
„Tor Poznań“ je jediným stálým závodním okruhem v Polsku. O jeho vzniku se začalo debatovat v roce 1974 a do provozu byl dán v sezoně 1977. Leží západně od centra města, blízko poznaňského letiště Lawica, z čehož plyne i jeho profil – autodrom o délce 4083 metry leží v naprosté rovině.
Okruh Poznaň: www.aw.poznan.pl
Polský motorsport: www.autoklub.pl

Divize 4 v Poznani
Sobota 26/07/08
08.00 – 08.10 Warm Up D4 do 2000 ccm
08.15 – 08.25 Warm Up D4 nad 2000 ccm
14.00 – 14.30 kvalifikace D4 do 2000 ccm
14.40 – 15.10 kvalifikace D4 nad 2000 ccm
17.00 – 20.00 Vytrvalostní závod D4
Neděle 27/07/08
09.00 – 09.10 Warm Up D4 do 2000 ccm
09.15 – 09.25 Warm Up D4 nad 2000 ccm
12.15 – Sprint D4 do 2000 ccm (15 kol)
13.15 - Sprint D4 nad 2000 ccm (15 kol)

Charouz Racing System v Poznani
Divize 4, závod na 3 hodiny
A. Charouz, Nimč, Enge, Mücke (Mercedes AMG DTM C-Klasse)
A. Charouz, Nimč, Enge, Mücke (Mercedes AMG DTM C-Klasse)
A. Lacko, M. Urban, J. Urban (Lamborghini Gallardo EVO)
Hordossy, Barčák, Blažek (Ford Fiesta)
F. Renauer, Blažek (VW Polo)

Divize 4, Sprint nad 2000 ccm
A. Charouz (Mercedes AMG DTM C-Klasse)
Nimč (Mercedes AMG DTM C-Klasse)
Enge (Mercedes AMG DTM C-Klasse)
M. Urban (Lamborghini Gallardo EVO)

Divize 4, Sprint do 2000 ccm
T. Vojtěch (Ford Fiesta)
Blažek (VW Polo)

MMČR NA OKRUZÍCH 2008
20/04/2008 Hungaroring (pouze dva Sprinty)
18/05/2008 Most
08/06/2008 Most
27/07/2008 Poznaň
10/08/2008 Most
21/09/2008 Brno
25/10/2008 Brno
www.autoklub.cz  

BPA


 
 
Fotogalerie:   ME do vrchu na Pezinské Babě fotili Tonda a Pavel Malí

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose