Do čela šel hned po letmém startu a průběžně ujížděl bezmála třicetičlennému poli, které bylo opět bohaté – především pro šest monster DTM a pestrou mozaiku vozů GT. Stáj Charouz Racing System si v jízdě na patnáct kol připsala i další úspěchy.Best Replica Watches
Antonín Charouz s druhým mercedesem skončil třetí a Jan Urban, který řídil Lamborghini Gallardo Evo, skončil na bodovaném sedmém místě. Václav Nimč a jeho Mercedes AMG DTM C-Klasse skončili mimo trať.
„Ve výjezdu z první zatáčky jsem byl moc rychlý. Chtěl jsem se dotáhnout na druhého Tomáše Kostku a zkrátka jsem to trošku přehnal. Naštěstí jsem vůz nerozbil o bariéru,“ vypráví pražský závodník. Jeho pozici převzal Charouz a udržel až do cíle.
Tomáš Enge předváděl polským fanouškům závodnický koncert. Diváci, tlačící se za ploty podél trati, obdivovali stejně jako při sobotní tříhodinovce jeho styl, který se výrazně lišil od ostatních. Když k tomu z výfuku vyšlehl mocný plamen a mercedes se protáhl zatáčkou ve smyku, obecenstvo se dalo do potlesku.
„To jsem tady ještě neviděli,“ shodovali se polští příznivci motorsportu. Druhému Kostkovi s mladším Audi A4 DTM v cíli nadělil dvacet vteřin
Vše o sobotním vytrvalostní závodě v Poznani ZDE
„V ranním superpoli jsem Tomáše Kostku porazil jen o dvě desetiny vteřiny, můj vůz je ze všech českých strojů DTM nejstarší, což je někdy znát. Bylo tedy jasné, že hlavní roli sehraje start,“ líčí Tomáš.
„Naštěstí se mi povedl a já si pak mohl jet ve svém rytmu. Před patnácti lety jsem tady vyhrál ve Ford Fiesta Cupu a dnes se speciálem DTM, takže na poznaňskou trať mi zůstávají příjemné vzpomínky. Nyní už myslím na belgické Spa, kde o nastávajícím víkendu startuji ve slavném maratónu na 24 hodiny.“
Jan Urban s „Lambem“ předvedl velkou a těsnou bitvu s Robertem Šenkýřem, vítězem třídy do 3500 ccm. Ve druhé polovině závodu se brněnský pilot snažil se svým BMW M3 GTR kolo co kolo dostat před pilota Charouzova týmu, ale nepodařilo se mu to.
„Stejně jako včera jsem si výborně zazávodil. Zdejší okruh je zcela něco jiného než Brno a Most, které všichni známe moc dobře. Byl to vzrušující výjezd českého mistráku. Kdykoli se tady rád vrátím,“ dodal Jan Urban.
Půlhodinový sestřih závodů v Poznani přinese televizní stanice SPORT 5. Záznam poprvé poběží ve středu 6. srpna od 15.00. Podrobný program a další informace na www.sport5.cz.
Výsledky, neděle
Sprint Divize 4 nad 2000 ccm
1. Tomáš Enge (Mercedes AMG DTM C-Klasse/Charouz Racing System) 15 kol za 22:10.640
2. Tomáš Kostka (Audi A4 DTM/Bohemia Racing Team) -20.904
3. Antonín Charouz (Mercedes AMG DTM C-Klasse/Charouz Racing System) -1:19.545
4. Miro Konopka (ARC Bratislava/Saleen S7R) -1 kolo
5. Stanco Maciej (A. Kielecky /Porsche 911) -1 kolo
6. Viliam Liedl (Audi TT-R DTM/AutoSportTeam Presskam) -1 kolo
7. Jan Urban (Lamborgini Gallardo Evo/Charouz Racing System) -1 kolo
8. Robert Šenkýř (BMW M3 GTR/Šenkýř Motosport) -1 kolo
Václav Nimč (Mercedes AMG DTM C-Klasse/Charouz Racing System) nedojel pro vyjetí mimo trať
Sprint Divize 4 do 2000 ccm
1. Mikulaško (Škoda Octavia/M.K.M Racing) 15 kol za 26:01,503
2. Sedlak K-1 (Attack/AMK Trebatice) -3,141
3. Ďurovkin (Audi A4 ST/invar Revco Team) -7,397
8. a 1. ve třídě do 1400 ccm Blažek (VW Polo/Charouz Racing System) -1 kolo
Tomáš Vojtěch (Ford Fiesta/Charouz Racing System) nedojel pro poruchu zavěšení kola
Historie/zajímavosti
Formule 1 v Poznani
K největším zajímavostem poznaňského autodromu se váže rok 1979, kdy se na trati objevil vůz F1. Mezinárodní federace FIA zvažovala zařazení některé země tehdejšího socialistického tábora do kalendáře formule 1 a Polsko bylo jedním z kandidátů.
I proto, že právě v Poznani byl autodrom (od roku 1977), který odpovídal tehdejším předpisům FIA. Proti jiným zemím z východního bloku to byla výhoda. Třeba Československo nemělo tenkrát žádnou stálou trať, jakkoli zde byly automobilové závody velmi populární.
S delegací FIA přijel v červnu 1979 do Poznaně i tým Kanaďana Waltera Wolfa, který pro testovací jízdu zapůjčil svůj monopost Wolf WR5 polskému jezdci Andrzeji Jaroszewiczovi. Byl to tenkrát šok, dostat formuli 1 přes „Železnou oponu“. Jaroszewicz byl v 70. letech minulého století velmi dobrým jezdce rally a také synem polského premiéra z let 1970-1980 Piotra Jaroszewicze… Byť šlo tenkrát spíše jen o dotek se světem Grand Prix, byl Andrzej Jaroszewicz prvním Polákem, který řídil formuli 1. Dnešní hvězda F1 Robert Kubica tenkrát nebyl na světě.
Jediný autodrom v Polsku
„Tor Poznań“ je jediným stálým závodním okruhem v Polsku. O jeho vzniku se začalo debatovat v roce 1974 a do provozu byl dán v sezoně 1977. Leží západně od centra města, blízko poznaňského letiště Lawica, z čehož plyne i jeho profil – autodrom o délce 4083 metry leží v naprosté rovině.
Okruh Poznaň: www.aw.poznan.pl
Polský motorsport: www.autoklub.pl
MMČR NA OKRUZÍCH 2008
20/04/2008 Hungaroring (pouze dva Sprinty)
18/05/2008 Most
08/06/2008 Most
27/07/2008 Poznaň
10/08/2008 Most
21/09/2008 Brno
25/10/2008 Brno
www.autoklub.cz
BPA