Po třinácti hodinách jízdy byli Enge a spol. čtvrtí, kolo za třetí posádkou. Vše šlo bez potíží. Jenže až do okamžiku, kdy přestalo fungovat řazení. Při opravě v boxech ztratili pětadvacet kol. Kvartet se tak propadl hluboko do druhé desítky z jednačtyřiceti startujících.
S návratem na trať v belgických Ardenách začala stíhací jízda všech jezdců střídajících se v „Lambu“. Přehled v hodinových intervalech, jak Enge a spol. stoupali pořadím, je k vidění ZDE.
Na konečnou osmou příčku se Kox dostal v posledních vteřinách závodu, kdy dostihl Ferrari 430 Tima Mullena. Tomášova posádka stihla za 24 hodiny odjet 544 okruhů, přičemž vítězné Maserati MC-12 jich mělo 577. V maratónu, který se tradičně odehrával před plnými tribunami, se udála řada dramat. Například noční havárie Astonu Martin DBR9 Karla Wendlingera či nedělní požár Corvette C6R s Fabrizio Gollinem za volantem.
Tomáš Enge strávil v kokpitu „Lamba“ přibližně sedm a půl hodiny a další porce závodničiny jej čeká již o nejbližším víkendu. V okruhovém MMČR nastoupí s Mercedesem AMG DTM C-Klasse v Mostě. V barvách týmu Charouz Racing System bude bojovat jak v sobotní tříhodinovce tak i v nedělním Sprintu. Harmonogram mosteckého víkendu ZDE.
Slavný maratón ve Spa byl k vidění v přímých přenosech televize SPORT 5. Stanice připravila i záznamy. Nejbližší poběží již zítra, v pondělí 4. srpna od 12.05 do 13.35. Další program a informace na www.sport5.cz.
Konečné výsledky 24h Spa ZDE
Tomáš Enge: „Mám za sebou nové zkušenosti. Závodil jsem v novém autě, v novém týmu a v podobě Jana a Romana jsem poznal i nové kolegy. Bylo to moc fajn. Lamborghini Murcielago R-GT mě bavilo. Překvapilo mě dobrými jízdními vlastnostmi. O výjimečném zvuku motoru jsem samozřejmě věděl, nicméně musím říci, že pískot v kabině vozu mě doslova šokoval.
Motoru možná trošku chybí větší výkon. Ale celkový dojem mám určitě dobrý. I v týmu byli všichni spokojeni, ačkoli nás zásadně zdržela porucha převodovky, a proto jsme dojeli hůře, než jsme teoreticky mohli. Se speciálem třídy GT1 je to vždy lepší než s „gétedvojkou“, takže jsem za tuhle zkušenost velmi rád.“
www.tomas-enge.com
Tomáš Enge a 24h Spa
1999 – BMW 320i týmu Fina Rafanelli, kolegové Jenson Button a David Saelens, nedojeli pro poruchu
2006 – Aston Martin DBR9 týmu Aston Martin Racing BMS, kolegové Peter Kox, Fabio Babini, Christian Pescatori, 4. absolutně a ve třídě GT1
2007 – Ferrari F430 týmu Scuderia Ecosse, kolegové Jarek Janiš, Tim Mullen, Johnny Kane, nedojeli pro havárii
2008 – Lamborghini Murcielago týmu IPB Spartak Reiter Engineering, kolegové Jan Lammers, Peter Kox, Roman Rusinov, 8. absolutně a 5. v GT1
IPB Spartak Reiter Engineering: www.reiter-engineering.com
FIA GT 2008: www.fiagt.com
24h Spa 2008: www.total24hours.com
BPA