www.car.cz
 

Design nového Golfu ukazuje budoucnost značky Volkswagen
     8.8.2008 21:50 - tisková zpráva


Nejlepší Golf všech dob

·         Maximální komfort a užitná hodnota odstraňují rozdíly mezi třídami

·         Design nového Golfu ukazuje budoucnost značky Volkswagen

·         TDI, TSI a DSG technologie snižují spotřebu paliva až o 28 %

·         První Golf s adaptivním podvozkem DCC a automatickou kontrolou vzdálenosti ACC

 

Praha, 6. srpna 2008 – Volkswagen odhaluje své nejdůležitější tajemství pro tento rok: nový Golf. Nejprodávanější vůz v Evropě, jehož se vyrobilo více než 26 milionů exemplářů, je po všech stránkách lepší než jeho předchůdce. „Šestá generace Golfu naprosto změní měřítka kvality a komfortu ve své třídě, protože zákazníkovi za jeho peníze nabídne více užitné hodnoty než kdykoli předtím,“ říká Prof. Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva Volkswagen AG.

 

Uvedení na evropský trh čeká nový Golf v říjnu tohoto roku, následovat bude uvedení v Africe, Asii, Austrálii a Severní Americe. Na český trh bude nový Golf uveden v lednu příštího roku, cena zatím nebyla stanovena.

 

Síla inovací – Golf zpřístupňuje pokrok lidem

Čistý a efektní design nového Golfu ukazuje celé značce Volkswagen cestu do budoucnosti. Jeho akustické vlastnosti a celkový komfort pak boří hranice mezi třídami. Inovativní motory a převodovky snižují spotřebu až o 28 procent. Všechny pohonné jednotky zároveň splňují limity budoucí emisní normy EU-5.

 

Asistenční systémy jako „automatická kontrola vzdálenosti“ ACC, „adaptivní povozek“ DCC a „automatický parkovací asistent“ přinášejí na palubu Golfu další špičkové technologie. O maximální úroveň bezpečí se starají také nové sériové doplňky: ESP s vylepšenou odezvou v celém rychlostním spektru, nadále optimalizované ochranné destrukční zóny, sedm airbagů včetně kolenních, speciální hlavové opěrky působící proti hyperextenzi krční páteře, detektor zapnutí bezpečnostních pásů na zadních sedadlech a automatická světla pro denní svícení.

 

Vnější design – nová forma preciznosti

Vysoká hodnota nového Golfu se dokonale odráží na jeho stylovém designu. Všechny zásadní partie karoserie byly změněny: „Klíčové komponenty nového Golfu jsme odlili v nových, precizních formách,“ vysvětluje Walter de Silva. Italský šéf designu německého koncernu zdůrazňuje: „Golf je vůz, který se stal globální ikonou, proto musí být jeho architektura a ztvárnění naprosto jasné a unikátní.“ Šestý Golf se může pochlubit zároveň jak sportovním, tak elegantním vzezřením, a to v mnohem větší míře, než kterýkoli z jeho předchůdců.

 

 „Nový Golf je výraznější a více třídimenzionální než minulá generace. Je to zásluha jeho precizně definovaných linií a hran, rozšířených ploch a kontrastujících prohlubní.“ Klaus Bischoff, šéf designu značky Volkswagen k tomu dodává: „Každý detail je nekompromisně mířen k tomu, aby zvýšil hodnotu vozu jako celku.“

 

Zejména při přímém srovnání páté a šesté generace Golfu je zřejmé, jak moc se nový Golf změnil. Tým pod vedením de Silvy a Bischoffa usiloval o vykrystalizování „základní DNA“ celé modelové řady, kterou pak poslal na výlet do budoucnosti. Charakteristické prvky tak zahrnují čistě provedenou přední masku první generace Golfu a C-sloupek, který byl dotažen k dokonalosti u čtvrté generace.

 

Střecha u nového modelu spočívá – stejně jako u nového Scirocca – na dominantních „ramenech“. Díky nápadné boční linii nazvané „character line“, která se jako napnutý sval táhne od předních světlometů až k zadním světlům, získal nový Golf z bočního pohledu plnější a nižší vzhled.

 

Všechny povrchy karoserie působí u nového Golfu uvolněněji a sportovněji. Vpředu mezi světlomety si nový vůz propůjčil vodorovně orientovanou mřížku chladiče z první generace Golfu – mřížka sama o sobě je vyvedena v černé lesklé barvě a její linie korespondují s liniemi nárazníku. Pod nárazníkem se nachází otvor pro vstup vzduchu, který je také proveden v černé barvě s chromovanými rámečky okolo mlhových světel.

 

Také zadní části vozu dominují horizontální linie. Široká zadní světla jsou díky svému unikátnímu designu jasně identifikovatelná i v noci. Díky krystalicky čisté lince pro odbočovací světla vzbuzují dojem podobnosti s Touaregem. Celkově se díky souhře všech designových prvků nový Golf jeví znatelně širší, nižší a luxusnější.

 

Interiér – pohlcující rozdíly mezi třídami

Vysoká užitná hodnotu vozu vyzařuje také z jeho nově navrženého interiéru, jehož doplňky a rafinované povrchy zcela mění pravidla platná v této třídě, a to jak co se dotyku, tak vzhledu týká. Vzhled použitých materiálů a různé detaily, jako například chromované obroučky sdružených přístrojů převzaté z Passatu CC, zanechávají ve člověku dojem, že se nachází ve voze z vyššího segmentu. Nadále byly vylepšeny i ergonomické vlastnosti interiéru vozu – například všechny důležité ovladače jsou lépe dostupné. Týká se to mimo jiné ovladačů nové automatické klimatizace Climatronic (poprvé představena v Passatu CC) nebo ovladačů elektrického stahování oken, které jsou nově umístěny více vpředu nad klikou dveří, aby k nim byl usnadněn přístup.

 

Celým interiérem se jako červená nit táhne pro Volkswagen typická touha po preciznosti v každém detailu. Například detekce zapnutí bezpečnostních pásů na zadních sedadlech: pokud si zákazník objedná Golf se zadními postranními airbagy, pozná na multifunkčním displeji v kokpitu, jestli i cestující vzadu mají zapnuté pásy, a to samozřejmě pro každé sedadlo zvlášť.

 

Dalším příkladem jsou kožená sedadla s novým pevnějším povrchem, čtyři praktické háčky v zavazadlovém prostoru, které zajistí, že se majiteli cestou domů nevysype nákup z tašek, ale také aerodynamicky optimalizovaná zpětná zrcátka, která se díky novému tvaru znatelně méně špiní. Zrcátka lze zároveň díky umístění jejich ovladače nad klikou dveří řidiče snadněji nastavovat.

 

Snížení hluku – nejtišší Golf od první generace

Nový Golf je charakteristický prvotřídními akustickými vlastnostmi. Vnější hluk redukuje speciální tlumicí vrstva na předním skle a také nově vyvinutý koncept zavírání dveří a bočních oken. Nový tvar vnějších zpětných zrcátek znatelně omezuje zvuk proudícího vzduchu, další modifikace se dotkly akustické izolace mezi motorem a prostorem pro cestující a vše završují tiché pneumatiky a nové uložení motoru.

 

Vznětové motory – přechod ke vstřikování common rail

Svůj lví podíl na skvělých akustických vlastnostech nového Golfu mají i poprvé použité výjimečně tiché motory TDI se vstřikováním common rail. Dvě vyrovnávací hřídele také zamezují nežádoucím vibracím. Pro nový Golf jsou v plánu motory TDI s výkony od 66 kW / 90 k až po 125 kW / 170 k. Při uvedení na trh bude Golf k dispozici se dvěma dvoulitrovými motory TDI o výkonech 81 kW / 110 k a 103 kW / 140 k, vždy s filtrem pevných částic DPF.

 

Nové motory TDI vynikají mimořádnou úsporností. Agregát 2.0 TDI s výkonem 81 kW / 110 k je spokojen s pouhými 4,5 l nafty na 100 km (emise CO2 119 g/km), což znamená úsporu o 0,6 litru. Také silnější verze motoru 2.0 TDI se 140 koňskými silami si řekne o pouhých 4,9 l paliva na 100 km, což je o 0,6 litru méně, než u předchůdce (emise CO129 g/km).

 

Zážehové motory – úspornější, než kdykoli dříve

Při uvedení na trh bude nový Golf k dispozici také se čtyřmi zážehovými motory: 59 kW / 80 k, 75 kW / 102 k, 90 kW / 122 k a 118 kW / 160 k. Motory TSI, které začínají na výkonu 90 kW / 122 k, jsou vybaveny kompresorem a/nebo turbodmychadlem. Také benzinové agregáty jsou co se spotřeby týká, průkopnické.

 

 Optimalizovaný základní motor s 80 koňskými silami spotřebuje na sto kilometrů pouhých 6,4 l benzinu, co ž je o 0,5 litru méně než u předchozího modelu (emise CO149 g/km). Další motory TSI se také mohou pochlubit vzorovou úsporností: 1.4 TSI o výkonu 122 koní si v novém Golfu řekne o 6,2 litru paliva na 100 km, což je 0,1 méně než dříve (emise 144 g/km).

 

Také nová 160koňová verze motoru 1.4 TSI dosahuje excelentní hodnoty spotřeby 6,3 litru na 100 kilometrů. Srovnáme-li tento údaj se spotřebou vysloužilého motoru FSI o výkonu 150 k, může se nové TSI pochlubit hodnotou o 1,6 litru na 100 km nižší.

 

DSG – dvouspojkové převodovky nahrazují konvenční automaty

S výjimkou základních motorových verzí, mohou být všechny zážehové i vznětové agregáty spojeny s dvouspojkovou převodovkou DSG. V závislosti na točivém momentu motoru se pak jedná o převodovku šesti- nebo sedmirychlostní. Výkonná a agilní převodovka DSG tak zcela nahrazuje klasický automat.

 

Jak efektivní může být spojení technologií TSI a DSG dokumentuje průměrná spotřeba motoru 1.4 TSI se sedmirychlostním DSG, která činí 6 litrů na 100 kilometrů (emise CO2 139 g/km). Toto vysoce moderní duo nahrazuje 2.0 FSI se 150 koňskými silami a šestistupňovým automatem s průměrnou spotřebou 8,3 litru na 100 km. Úspora činí 2,3 litru na sto kilometrů – plných 28 % – tak vypadá pokrok ve své nejvyšší formě!

 

 

Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.

AC&C Public Relations

 

 

www.volkswagen.cz

 

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Cebia rallye Pelhřimov 2008 objektivem Miloše Jenčíka

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose