Základní pravidla a zajímavosti o superkrosu tisková zpráva
SYSTÉM SUPERKROSU - ZÁKLADNÍ VARIANTA „A“
Třída 125 ccm = 18 až 40 jezdců, Třída OPEN = 18 až 40 jezdců
Jezdci každé třídy (125 ccm a OPEN) jsou po technické přejímce rozlosováni do skupin, z nichž v každé je minimálně 9 závodníků. Nejprve jezdci obou tříd absolvují vždy DVA patnáctiminutové volné tréninky, ve kterých startují jezdci dané třídy DOHROMADY. Poté startují jezdci podle rozlosovaných skupin v JEDINÉM samostatném patnáctiminutovém měřeném tréninku. Postavení na start je v každé třídě určeno dosaženým časem v měřeném tréninku.
V odpoledním závodě startují jezdci ve stejných skupinách jako v dopoledních měřených trénincích. Každá skupina absolvuje jedinou ROZJÍŽĎKU - první skupina třídy 125 ccm rozjížďku a, druhá skupina třídy 125 ccm rozjížďku b, první skupina třídy OPEN rozjížďku A, druhá skupina třídy OPEN rozjížďku B. Podle dosaženého umístění v rozjížďce dané skupiny postupuje PRVNÍCH 5 jezdců každé skupiny přímo do DVOU FINÁLOVÝCH jízd v každé třídě - jízdy d, e, D a E. Ostatní jezdci každé třídy startují v jízdách POSLEDNÍ ŠANCE c a C. Z těchto jízd postupuje do DVOU FINÁLOVÝCH jízd v každé třídě vždy PRVNÍCH 10 jezdců. Zbylí jezdci již dále ve sportovním programu nepokračují a v závodě končí.
Dvacet jezdců v každé třídě, kteří postoupili do FINÁLE, absolvuje DVĚ SAMOSTATNÉ FINÁLOVÉ jízdy d, e, D a E.
V každé z nich jsou jezdci bodováni sestupně podle dosaženého umístění body od 25 do 1 za umístění na 1 až 15 místě. Po dokončení každé finálové jízdy absolvují první tři jezdci „čestné kolo vítězů“. BODY Z KAŽDÉ FINÁLOVÉ JÍZDY SE ZAPOČÍTÁVAJÍ SAMOSTATNĚ DO CELKOVÝCH VÝSLEDKŮ „NOVASERVIS SUPERCROSS CUP 2004“ - MEZ MISTROVSTVÍ ČR V SUPERKROSU 125 ccm/OPEN. Hodnoceno je v souladu s NSŘ samostatně pořadí jezdců ve třídě 125 ccm a samostatně pořadí jezdců ve třídě OPEN. Po sečtení bodů z obou finálových jízd je stanoveno samostatně celkové pořadí závodu ve třídě 125 ccm a třídě OPEN. Dle tohoto pořadí jsou dekorováni nejúspěšnější jezdci na stupních vítězů.
SYSTÉM SUPERKROSU - VARIANTY „B“ až „D“
Systém variant „B“ až „D“ je realizován v případě menšího počtu než 18 jezdců v jedné ze tříd nebo obou třídách (125 ccm a OPEN). Jezdci takové třídy startují v tomto případě v JEDINÉ společné skupině. Nejprve jezdci obou tříd absolvují vždy DVA patnáctiminutové volné tréninky, ve kterých startují jezdci dané třídy DOHROMADY. Poté startují jezdci podle rozlosovaných skupin v JEDINÉM samostatném patnáctiminutovém měřeném tréninku. Postavení na start je v každé třídě určeno dosaženým časem v měřeném tréninku.
Společná skupina při variantách „B“ a „C“ (méně než 18 jezdců v jedné ze tříd) absolvuje v odpoledním závodě JEDINOU ROZJÍŽĎKU a(A). Z této společné rozjížďky postupují VŠICHNI jezdci do DVOU FINÁLOVÝCH jízd - jízdy d, e, (D, E). Podle dosaženého umístění v rozjížďce nastupují jezdci na start prvního finále d (D). Třída, kde startuje více než 18 jezdců, má systém shodný se systémem základní varianty „A“. Varianta „D“-v závodě absolvují jezdci v každé třídě DVĚ společné ROZJÍŽĎKY aI, aII(AI,AII). V každé z nich jsou jezdci bodováni sestupně podle dosaženého umístění body od 25 do 1 za umístění na 1 až 15 místě. Z rozjížděk postupují VŠICHNI jezdci do DVOU FINÁLOVÝCH jízd-jízdy d,e,(D, E). Podle dosaženého bodového hodnocení daného součtem bodů z obou rozjížděk nastupují jezdci na start prvního finále d (D).
Jezdci, kteří postoupili do FINÁLE, absolvují v každé třídě DVĚ samostatné FINÁLOVÉ jízdy d, e, D a E. V každé z nich jsou jezdci bodováni sestupně podle dosaženého umístění body od 25 do 1 za umístění na 1 až 15 místě. Po dokončení každé finálové jízdy absolvují první tři jezdci „čestné kolo vítězů“.
SUPERKROSOVÁ ZÁVODIŠTĚ – NAŠE CHLOUBA
I. KOŠETICE - AGRODRUŽSTVO KOŠETICE - neděle 4. července
Obec KOŠETICE je dislokována na Vysočině, nachází se cca 18 km severozápadně od PELHŘIMOVA a je známa především díky aktivitám místního ale celorepublikově významného zemědělského subjektu – AGROPODNIKU Košetice. Přímo v obci v prostoru bývalého družstevního výstaviště je umístěna velmi náročná superkrosová trať, která se vyznačuje svou technickou obtížností a přehledností. V areálu závodiště je totiž také česká rarita, kterou je krytá tribuna pro cca 800 diváků. Původním stavitelem trati byl náš superkrosař Petr KUCHAŘ, v současné době se na dílčích úpravách a přípravě trati pro letošní zahajovací mistrovský závod podílí mladý nadějný český motokrosař Jirka JANKOVSKÝ. Doprovodným koloritem sportovních závodů bývá v Košeticích zábavný program pro děti i dospělé (motokáry, malé motocykly, pouťové atrakce, koně, módní přehlídka, výstavka zemědělské techniky atd.). Letos se v Košeticích jede superkrosové mistrovství již PO OSMÉ za sebou, a stejně jako v loňském roce zde čtyřdílný seriál „NOVASERVIS SUPERCROSS CUP 2004“ začíná svým úvodním závodem.
II. KRAMOLÍN – AMK NEPOMUK v AČR - úterý 6. července
Malou obec Kramolín budete na mapě naší republiky hledat velmi těžce, ale přesto je tato lokalita známá již desítky let nejen našim motoristickým fanouškům a krosovým jezdcům, ale i evropské a světové elitě motokrosařů, trialistů a sajdkáristů. Obec je vzdálená cca 5 km od Nepomuku v Plzeňském kraji. Překrásný motokrosový a trialový areál s bazénem, amfiteátrem a motokrosovou hlinitou a strmou tratí vítá teď v létě i superkrosové MISTROVSTVÍ ČR. Místní agilní AMK Nepomuk v AČR je již od roku 1947 nepřetržitě pořadatelem motoristických podniků jak v terénu, tak i v sedmdesátých letech na silnicích.
Superkros se tady vrací po kratší tříleté odmlce, kdy se zde v roce 1999 uskutečnil čtvrtý závod šestidílného českého SX šampionátu. Trať pomáhal obdobně jako i jinde u nás připravovat v té době náš nejlepší superkrosař Petr Kuchař. Společně s místními pořadateli se mu povedlo vybudovat na poměrně malém a stísněném prostoru velmi zajímavou a technicky náročnou superkrosovou dráhu, která přímo vybízí startující jezdce k mnoha dramatickým situacím a soubojům v každé jízdě.
III. a IV. LITOVEL - AMK LITOVEL – sobota 10. a neděle 11. července
Půvabné město LITOVEL, ležící severovýchodně nedaleko od Olomouce (směr na Mohelnici), navazuje pořádáním superkrosů na bohatou tradici motoristického sportu na Hané. Díky tomu se veřejnosti při vyslovení názvu tohoto města nevybavuje v mysli pouze tamní vynikající pivovar. Svoje zaujetí pro superkros demonstrovali litovelští pořadatelé náležitě v roce 1997, kdy se při přípravě závodiště museli tvrdě poprat s následky tehdejších katastrofálních povodní. Záslouženou odměnou jim byla vynikající jezdecká účast i bohatá divácká kulisa při vlastním závodě.
V České republice i „širokém okolí“ dnes snad nejhezčí superkrosový areál se nachází těsně před Litovlí v části Chořelice v prostorách bývalé cihelny a je oblíben jak českými, tak i zahraničními jezdci, kteří zde v posledních letech pravidelně startují. Letošní FINÁLOVÝ DVOJZÁVOD seriálu „NOVASERVIS SUPERCROSS CUP 2004“ je v pořadí již DEVÁTÝM a DESÁTÝM mistrovským superkrosem, který se v Litovli jede. Raritou absolutně přehledné tratě dislokované ve vytěžené kotlině je umělý tunýlek, který se přeskakuje a následně podjíždí. Ke každoroční fantastické atmosféře přispívá kromě tradičního hezkého slunečného počasí především vynikající a početná divácká kulisa, a to jak na závodišti, tak i při doprovodných akcích na místním náměstí v den před závodem. Fanoušci zde tomuto sportu rozumí a svou podporou motivují všechny startující jezdce k maximálním výkonům.
tisk info
další informace najdete na jiném místě našeho webu
|