Dnešek byl parádním kvalifikačním dnem Charouz Racing Systemu. V nejkvalitněji obsazených závodech české okruhové scény dokázali v Mostě týmoví piloti získat pole position jak pro zítřejší vytrvalostní závod královské Divize 4, tak i pro nedělní Sprint stejné kategorie. Pro tříhodinovku má stáj se svými Mercedesy AMG DTM C-Klasse dokonce úplnou první řadu. Nejrychlejší byl Němec Stefan Mücke a hned za ním skončil dánský expilot F1 Nicolas Kiesa. Tomáši Engemu patří „pole“ pro krátký závod.
Poté, co konkurence od značky Audi oznámila jezdecké složení se třemi bývalými piloty DTM včetně Christiana Abta, rozhodl se Antonín Charouz povolat do závodnické zbroje také posily. Jsou jimi zmíněný expilot týmu Minardi a Jordan F1 Kiesa a nizozemská veličina světové scény sportovních vozů Peter Kox. Obě zahraniční esa nastoupí v zítřejší tříhodinovce (rozpis níže ve výsledcích). Než se Kiesa s Koxem dostali ke kvalifikačnímu slovu, rozpoutala se bitva s časem pro Sprint.
V ní nedal nikomu šanci Tomáš Enge. Nejbližšímu soupeři, Tomáši Kostkovi nadělil bezmála půl vteřiny. „Všechno bylo bez problémů, ale v kvalifikaci pro tříhodinovku to bohužel rychleji už nešlo,“ říká Tomáš. V měřeném tréninku jel s vozem, jemuž nakonec připadla pátá příčka. Jde o nejstarší ze tří týmových mercedesů. Z první řady měli velkou radost Stefan Mücke i Nicolas Kiesa.
„Už jsem v Mostě zajel rychleji, asi o půl vteřiny, ale je skvělé, že i dnešní výkon stačil na první místo,“ usmíval se Stefan. Zatímco on poměry v MMČR dobře zná – jezdí zde již druhým rokem – bývalý pilot F1 z dánské Kodaně měl po kvalifikaci co vyprávět: „Musím říct, že občas se mi pořádně rozbušilo srdce. To když jsem při honičce za co nejlepším časem kličkoval mezi pomalými auty. Tohle jsem zkrátka ještě nezažil.“
Zatímco Kiesa v DTM předloni závodil a včera vydatně testoval, Kox jel s vozem prestižní německé série poprvé ve čtvrtek, kdy odkroužil osm kol. Proto se i dnes s technikou hlavně sžíval. „Je to bezvadné auto, ale v kvalifikaci jsem nechtěl cokoli riskovat. Výkon v zítřejším dlouhém závodě bude důležitější,“ říká Peter.
Radovali se i mladíci Charouz Racing Systemu. Osmnáctiletý Antonín Blažek byl s VW Polo první v kvalifikaci pro Sprint Divize 4 do 1400 ccm a Tomáš Vojtěch s Fordem Fiestou zajel čtvrtý čas pro Sprint Divize 4 do 2000 ccm. Posádka Robert Hordossy, Andrej Barčák, Antonín Blažek, které patří druhá průběžná příčka ve vytrvalostní Divizi 4 do 2000 cccm, zajela s týmovou fiestou sedmou příčku své třídy.
"S dneškem jsem za celou stáj velmi spokojený, jen mě mrzí, že jsem já osobně v kvalifikaci pro Sprint neměl šanci zajet jediné rychlé kolo," dodal Antonín Charouz.
Výsledky, MMČR Divize 4, Most
Kvalifikace, vytrvalostní závod
1. Mücke, A. Charouz, Enge (Charouz Racing System/Mercedes AMG DTM C-Klasse) 1:27,428
2. Kiesa, Kox, Nimč, A. Charouz (Charouz Racing System/Mercedes AMG DTM C-Klasse) -1,310
3. Maděryč, Kostka, Björk, Terting (Audi A4 DTM) -1,694
4. Maděryč, Kostka, Terting, Abt (Audi A4 DTM) -1,718
5. Enge, Kox (Charouz Racing System/Mercedes AMG DTM C-Klasse) -1.920
6. Herberk, Vorba (Pagani Zonda) -3,693
7. Janák, Sharp (Porsche 911 GT3 RSR) -7,489
8. Konopka, Horňák (Porsche 911 RSR) -10,920
27. a 7. v D4 do 2000 ccm, Hordossy, Barčák, Blažek (Charouz Racing System/Ford Fiesta) -30,753
M. Urban, J. Urban, P. Charouz (Charouz Racing System/Lamborghini Gallardo Evo) bez času – pro nehodu v prvním kol
Kvalifikace, Sprint nad 2000 ccm
1. Enge (Charouz Racing System/Mercedes AMG DTM C-Klasse) 1:28,955
2. Kostka (Audi A4 DTM) -0,482
3. Nimč (Charouz Racing System/Mercedes AMG DTM C-Klasse) -1,331
4. A. Charouz (Charouz Racing System/Mercedes AMG DTM C-Klasse) -3,728
5. Herbeck (Pagani Zonda) -4,792
6. Maděryč (Audi A4 DTM) -5,613
7. Janák (Porsche 911 GT3 RSR) -7,084
8. Konopka (Saleen S7R) -8,090
11. M. Urban (Charouz Racing System/Lamborghini Gallardo Evo) -11,782
Kvalifikace, Sprint do 2000 ccm
1. Forman (Audi A4 ST) 1:48,379
2. Ďurovkin (Audi A4 ST) -1,434
3. Sládečka (Škoda Octavia Kit Car) -2,602
4. T. Vojtěch (Charouz Racing System/Ford Fiesta) -3,099
5. Hladík (Renault Clio RS) -4,050
6. Mikuláško (Škoda Octavia) 4,341
7. Ostaševski (Renault Clio RS) -5,436
8. a 1. v D4 do 1400 ccm, Blažek (Charouz Racing System/VW Polo)
Harmonogram MMČR D4 v Mostě
Pátek 8. srpna
09.00 – 09.30 – kvalifikace, Sprint do 2000 ccm (také zóna Střední Evropy)
10.40 – 11.10 - kvalifikace, Sprint nad 2000 ccm (také zóna Střední Evropy)
14.10 – 14.50 – kvalifikace, vytrvalostní závod
Sobota 9. srpna
10.25 – 10.35 – warm up, vytrvalostní závod
12.35 – 15.50 – vytrvalostní závod
Neděle 10. srpna
09.50 – 10.00 – warm up, Sprint nad 2000 ccm (také zóna Střední Evropy)
10.10 - 10.20 - warm up, Sprint do 2000 ccm (také zóna Střední Evropy)
12.20 – 13.00 - Sprint nad 2000 ccm (také zóna Střední Evropy) na 13 kol
15.20 – 16.10 - Sprint do 2000 ccm (také zóna Střední Evropy) na 13 kol
www.autodrom-most.cz
MMČR NA OKRUZÍCH 2008
20/04/2008 Hungaroring
18/05/2008 Most
08/06/2008 Most
27/07/2008 Poznaň
10/08/2008 Most
21/09/2008 Brno
25/10/2008 Brno
www.autoklub.cz
BPA