BRT při tříhodinovce v Mostě třetí za dvojicí MB DTM. 10.8.2008 00:41 - tisková zpráva
Mostecká tříhodinovka – bronz byl maximem možného
Most 9.8. 2008
Tříhodinový vytrvalostní závod se tentokrát pro Bohemia Racing Team neodvíjel úplně podle představ. Svou roli sehrály nepříjemné náhody i kolize. Posádka Maděryč, Kostka, Terting a Björk nakonec vybojovala bronzový stupeň vítězů a vybojovala další tolik potřebné body. Druhý vůz bohužel po kolizi se soupeřem závod nedokončil.
Páteční kvalifikace byly především o štěstí. Provoz na trati byl vzhledem k velkému počtu startujících skutečně velký a nebylo jednoduché trefit se do kola, v němž by se jezdci nemuseli vyhýbat výrazně pomalejším soupeřům. V kvalifikaci pro nedělní sprint každopádně zajel Kostka druhý nejlepší čas a tedy pozici v první řadě startovního roštu. V kvalifikaci pro tříhodinovku vybojovali piloti Maděryč, Kostka, Björk, Terting a Abt pro dva stroje Audi třetí a čtvrté místo. „Není to neúspěch, nicméně jsme chtěli trochu víc. Konkurence měla zkrátka víc štěstí,“ okomentoval situaci manažer týmu Petr Najman.
Smolná sobota pak začala nepříjemností ve warm-upu, kdy Thed Björk havaroval. „Byla to smůla a spíš technický problém, před zatáčkou na postu dvanáct se mi zablokovaly brzdy a neovladatelné auto se zastavilo až o svodidla. Moc mě to mrzí,“ přiznal švédský pilot. Tým tedy do závodu musel nasadit jiné auto, ale protože to nejelo kvalifikaci, čekal Björka start až ze samého konce roštu. Podle něj to ale neznamenalo vážnou komplikaci.
Po letmém startu se skutečně velice rychle probíjel vpřed a po hodině už byl na prvním místě. Vůz, v němž závod rozjížděl Kostka, měl však kolizi s jedním pomalejších aut a musel do boxů. „Možná jsem mohl trochu počkat, ale zkusil jsem to. Byl to jeden ze seatů ze slovenského mistrovství a jel skutečně pomalu. Je to škoda,“ svěřil se po závodě Tomáš. Mechanici ovšem předvedli fantastický koncert a poškozené zavěšení zadního kola dokázali raketovým tempem opravit. Výsledkem byl ztráta čtyř kol, kterou ale Terting a Abt rychle stahovali. Pak ale došlo k dalšímu incidentu. Christianu Abtovi se povedlo vybojovat už první místo a sledoval ho Stefan Mücke, o kterém je známé, že pro nějakou ránu na trati nejde nikdy daleko. V pravotočivé zatáčce na postu sedm se natlačil na vnitřek pod Abta a došlo ke kontaktu, při kterém bylo fatálně poškozeno zavěšení pravého předního kola. Závada nebyla opravitelná a tak v boji zůstal už jen jeden stroj BRT. Mückeho sice vedení závodu potrestalo desetisekundovým Stop and go, což byl nejvyšší možný trest, jenže poničený vůz a ztracené body už se tak odčinit nedaly.
Jedoucí Audi BRT pak velice dobře fungovalo a stahovalo náskok konkurence. Jenže ve třetí hodině muselo strávit nějaký čas v boxech při opravě zavěšení předního kola a bylo po nadějích na lepší umístění. Milan Maděryč nakonec závod dojel na třetím místě celkově. „Ano, bylo to hodně náročné, ale je důležité, že jsme dovedli do cíle alespoň jedno auto a body za třetí místo taky nejsou marné. Třetí místo je maximem možného,“ nechal se po závodě slyšet Milan Maděryč. „Je ale škoda zbytečných incidentů, které snižují vysokou sportovní hodnotu závodu a navíc oprava poničené techniky stojí zbytečné peníze. Je taky složité vyhýbat se pomalým autům. To je daň za to, že startujeme všichni najednou,“ dodal.
V boxech ještě líčil drama na trati Peter Terting, který měl s Mückem také kontakt, naštěstí bez následků. „Stefan je skutečně nepochopitelný. Tříhodinovku jede stylem, jakoby to byl sprint na deset kol. Je prostě nebezpečný. Ale takhle se přeci závody nevyhrávají,“ postěžoval si ještě.
„Byl to každopádně jeden z nejtěžších vytrvalostních závodů,“ shrnul ještě dění Petr Najman. „Nejsme zklamaní, od začátku sezóny nám přálo štěstí a to nemůže trvat pořád. Na druhou stranu naši jezdci i mechanici předvedli fantastický výkon, nemluvě o tom, že jsme tu měli vzácné publikum, V.I.P. hosty Audi. Myslím, že se jim líbil i program, který jsme pro ně připravili. Absolvovat taxi jízdu se speciálem z DTM s Peterem Tertingem, to se totiž hned tak každému nepovede zažít. Další hosty vozili Thed s Tomášem v Audi R8 a to jistě taky nebylo nezajímavé. Je pravda, že Tomáš Kostka dnešek odnesl s velkým strženým puchýřem na pravé dlani od řadící páky. Ale i o tom je motorsport. Zítřejší sprint bude velice důležitý a jako vždycky do něj dáme všechno. Mechanici si přes noc ovšem moc neodpočinou,“ uzavřel mosteckou sobotu Petr Najman.
Více informací a aktuální fotografie naleznete v průběhu celé sezóny na: www.brt.cz .
Petr Najman, BRT a.s.
PR
|