www.car.cz
 

Charouz Racing System získal v boji roku při mostecké tříhodinovce double
     10.8.2008 00:52 - tisková zpráva


Po smůle v předchozích závodech prožil Charouz Racing System dnes v Mostě velkou radost. Vybojoval double ve vytrvalostní bitvě MMČR v královské kategorii – Divizi 4. Fanoušci a novináři nad úrovní tříhodinovky nadšeně pokyvovali hlavami. Taková to byla řež, v níž hráli roli také dva expiloti F1 a několik jezdců DTM. Z výhry se radovalo trio Tomáš Enge, Stefan Mücke, Antonín Charouz, druzí skončili Nicolas Kiesa, Peter Kox a Václav Nimč.

Sextet pilotů se střídal ve dvou Mercedesech AMG DTM C-Klasse. Symbolicky se startovními čísly 1 a 2. Stupně vítězů doplnila posádka Audi A4 DTM ve složení Thed Björk, Tomáš Kostka, Peter Terting, Milan Maděryč. Ačkoli mělo podle předpovědi pršet, severočeská trať zůstala pod svitem slunce suchá.

„Tak konečně!“ pravil Enge a objal se s Antonínem Charouzem a vzápětí i se Stefanem Mückem. Radost zkušených závodníků byla veliká. Konkurence totiž pro tento víkend posílila svou jezdeckou soupisku a souboj Mercedes vs. Audi byl jedním z hlavních taháků tříhodinovky. „Jsem moc rád, že se to povedlo. Proti minulým závodům jsme změnili taktiku a vyplatilo se nám to,“ poznamenal Charouz, šéf a pilot v jedné osobě.

Mücke zažil horkou chvíli, když se v boji o vedení v závodě střetl s druhým speciálem Audi A4 DTM, jenž řídil Christian Abt. Obě auta se srazila, přičemž vůz z Ingolstadtu to odnesl poškozeným zavěšením kola. „Když jsem soupeře předjížděl, několikrát do mě praštil,“ řekl ke kolizi mladý Berlíňan.

Noví členové Charouz Racing Systemu, expilot F1 Kiesa a stálice na nebi sportovních vozů Kox, si svou premiéru patřičně užili. Oba dostali přibližně hodinový prostor k předvedení svého umu. A bylo se nač dívat. „Výborně jsem se bavil. Řídit takový vůz je velkým potěšením a byl bych rád, kdybych se mohl v českém mistrovství a v tomto týmu ukázat kdykoli příště,“ vyprávěl dánský pilot.

Nizozemec Kox reagoval podobně, mírně rozčarován byl jen z potrestání – průjezdem boxy. „Vážně nevím, zač jsem to dostal. Ale nevadí, hlavně, že jsme s Nicolasem splnili náš úkol, pomohli jsme týmu Tonyho Charouze. Jel jsem s vozem DTM poprvé a hned bych si to dal znovu. Už dříve jsem často spolupracoval s Čechy, piloty i stájemi, a dnes jsem si opět potvrdil, že jste bezvadní lidé,“ smál se rodák z Eindhovenu.

Na severu Čech se dnes neradovali jen „velcí kluci“, ale také posádka Fordu Fiesta ze slabší kategorie do 2000 ccm. Robert Hordossy, Andrej Barčák a Antonín Blažek skončili s šestnáctistovkovým motorem třináctí celkově a především třetí mezi dvoulitry. Tím si posílili průběžnou druhou příčku. „Byl to další moc povedený závod. Škoda jen, že jsme před cílem neudrželi clio a neskončili druzí. Jenže renault má dvoulitrový agregát, takže jsem neměli šanci,“ líčíl Hordossy.

Smůlu v podobě prasklého závěsu kola Lamborghini Gallardo Evo měli bratři Urbanovi s Petrem Charouzem. Opravou ztratili patnáct kol, takže na lepší než patnácté místo to dnes nebylo.  

Výsledky, MMČR Divize 4, Most
Vytrvalostní závod

1. Mücke, A. Charouz, Enge (Charouz Racing System/Mercedes AMG DTM C-Klasse) 116 kol za 3:01:10,848
2. Kiesa, Kox, Nimč (Charouz Racing System/Mercedes AMG DTM C-Klasse) -1 kolo
3. Maděryč, Kostka, Björk, Terting (Audi A4 DTM) -10 kol
4. Bezák, Studenič (Porsche 911 GT3 Cup) -11 kol
5. Ortlieb, Sagmeister (Porsche 911 GT3 Cup) -14 kol
6. Šenkýř, Fried, Líbal (BMW M3 GTR) -16 kol
7. Kačírek, Suchý (BMW M3 GTR) -17 kol
8. Machánek, Racz (Porsche 911 GT3 RS) -19 kol
13. a 3. v D4 do 2000 ccm, Hordossy, Barčák, Blažek (Charouz Racing System/Ford Fiesta) -27 kol
15. M. Urban, J. Urban, P. Charouz (Charouz Racing System/Lamborghini Gallardo Evo) -28 kol

Neoficiální průběžné pořadí po dnešním závodě
Pohár týmů

1. Charouz Racing System 59
2. BRT 34
3. K plus K 28
Divize 4 nad 3500 ccm
1. Maděryč, Kostka 34
2. A. Charouz, Enge, Mücke 28
3. Nimč 26
Divize 4 do 2000ccm
1. Hladík, Duda 27
2. Hordossy, Barčák, Blažek 20
3. Valášek 16

Kvalifikace pro nedělní závody
Sprint nad 2000 ccm

1. Enge (Charouz Racing System/Mercedes AMG DTM C-Klasse) 1:28,955
2. Kostka (Audi A4 DTM) -0,482
3. Nimč (Charouz Racing System/Mercedes AMG DTM C-Klasse) -1,331
4. A. Charouz (Charouz Racing System/Mercedes AMG DTM C-Klasse) -3,728
5. Herbeck (Pagani Zonda) -4,792
6. Maděryč (Audi A4 DTM) -5,613
7. Janák (Porsche 911 GT3 RSR) -7,084
8. Konopka (Saleen S7R) -8,090
11. M. Urban (Charouz Racing System/Lamborghini Gallardo Evo) -11,782

Sprint do 2000 ccm
1. Forman (Audi A4 ST) 1:48,379
2. Ďurovkin (Audi A4 ST) -1,434
3. Sládečka (Škoda Octavia Kit Car) -2,602
4. T. Vojtěch (Charouz Racing System/Ford Fiesta) -3,099
5. Hladík (Renault Clio RS) -4,050
6. Mikuláško (Škoda Octavia) 4,341
7. Ostaševski (Renault Clio RS) -5,436
8. a 1. v D4 do 1400 ccm, Blažek (Charouz Racing System/VW Polo)

Harmonogram MMČR D4 v Mostě
Neděle 10. srpna

09.50 – 10.00 – warm up, Sprint nad 2000 ccm (také zóna Střední Evropy)
10.10 -  10.20 - warm up, Sprint do 2000 ccm (také zóna Střední Evropy)
12.20 – 13.00 - Sprint nad 2000 ccm (také zóna Střední Evropy) na 13 kol
15.20 – 16.10 - Sprint do 2000 ccm (také zóna Střední Evropy) na 13 kol
www.autodrom-most.cz

MMČR NA OKRUZÍCH 2008
20/04/2008 Hungaroring
18/05/2008 Most
08/06/2008 Most
27/07/2008 Poznaň
10/08/2008 Most
21/09/2008 Brno
25/10/2008 Brno
www.autoklub.cz

 

BPA


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose