Technika versus dokonalý marketing. Buggyráci se vrátili z Brazílie 9.8.2008 09:31 - tisková zpráva
Svou brazilskou misi má za sebou závodní inženýr týmu Buggyra International Racing System Robin Dolejš. Pětidenní pracovní pobyt, v jehož průběhu vedl spolu s technickým ředitele týmu Mario Kressem jednání o další spolupráci s koncernem VW, přinesl podle jeho názoru řadu cenných poznatků.
Ten nejcennější spočíval v poznání poněkud rozdílného pojetí šampionátu. "Technika a především vývoj jdou ve srovnání s evropským šampionátem stranou, o to více se ale Brazilci věnují marketingové stránce mistrovství," vysvětluje Dolejš s tím, že víkendová návštěva 200 000 diváků, kterou se mohl pyšnit poslední podnik EP na Nurburgringu je v zemi kávy, fotbalu a automobilového sportu vcelku běžnou záležitostí.
"A to se ještě nedělní závody vysílají v televizi přímým přenosem. Přestože má Brazílie v závodech F1 ve hře o titul Felippe Massu a na stupně vítězů dosáhl i Nelson Piquet, těší se závody trucků větší popularitě."
Diametrálně odlišná je podle Dolejše i pracovní náplň závodních inženýrů. Zatímco se v Evropě pracuje v průběhu celého závodního víkendu s telemetrickými údaji, v největší zemi jihoamerického kontinentu si na nic podobného zrovna nepotrpí. "Před závodem se nějak nastaví auto a pak je to jen na jezdci. Ostatně jinak to nejde. Kvalifikace a pohárový závod se jedou jako jeden závod, není mezi nimi žádná pauza. Pro brazilského inženýra závod končí v neděli ráno, což mu lze jen závidět."
Buggyra
|