www.car.cz
 

Nové Audi RS 6 Avant se představuje
     13.8.2008 12:10 - tisková zpráva


Vysoký výkon ve třídě Business
Nové Audi RS 6 Avant

Výkon 426 kW (580 k), točivý moment 650 N.m, zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,6 s a největší rychlost elektronicky omezená na 250 km/h (na přání: 280 km/h) – nové Audi RS 6 Avant zvyšuje laťku pro dynamiku ve třídě Business. Převodovka tiptronic a stálý pohon všech kol quattro přenášejí beze ztrát ohromnou hnací sílu motoru na vozovku, a také podvozek – s Dynamic Ride Control (DRC) a výkonnými brzdami – zaručuje výkon bez kompromisů. Jako všechny modely RS od Audi odpovídá také nový RS 6 Avant striktní filozofii: maximální míra sportovních vlastností bez kompromisů v oblasti praktické využitelnosti v každodenním provozu.

Motor

RS 6 Avant: nejvýkonnější kombi na světě

Závratné jízdní výkony a fascinující dynamika – Audi RS 6 Avant dává pojmu vysoký výkon nový význam. Se svými 426 kW (580 k) je nejvýkonnějším modelem v současném výrobním programu Audi a nejvýkonnějším sériovým automobilem, který kdy nesl znak se čtyřmi kruhy. Svými výkonovými parametry vysoce přesahuje veškerou konkurenci v nejvyšší kategorii Business – je zkrátka nejvýkonnějším sériovým kombi na světě.

Motor RS 6 Avant čerpá svůj výkon ze zdvihového objemu 4991 cm3. Vychází sice z agregátů V10 modelů Audi S6 a Audi S8, byl však v téměř všech detailech nově vyvinutý. Mezi konkurenty zaujímá tento motor výjimečné postavení díky kombinaci desetiválcového uspořádání, přímého vstřikování benzinu FSI, přeplňování dvěma turbodmychadly a mazání se suchou klikovou skříní jako v motoristickém sportu. Také hodnotou výkonové hmotnosti konkuruje RS 6 Avant sportovním vozům nejvyššího kalibru: na každého „koně“ připadá jen 3,5 kg hmotnosti.

Přeplňování zaručuje extrémní úroveň hnací síly, která neklesá v téměř celém pásmu využitelných otáček. Impozantní maximální točivý moment 650 N.m je k dispozici v širokém rozsahu otáček od 1500 do 6250 min-1, nejvyšší výkon pak od 6250 min-1 až do nejvyšších otáček motoru 6700 min-1.

Motor V10 Biturbo uděluje vozu Audi RS 6 Avant zrychlení na úrovni vysokovýkonného sportovního vozu. Během sprintu z klidu na 100 km/h uběhne pouze 4,6 s a již po 14,9 s je pokořena hranice 200 km/h. A i poté pokračuje silné zrychlení, které měkce ukončí až při 250 km/h elektronický omezovač. Na přání nabízí Audi posunutí nástupu omezovače na 280 km/h.

Desetiválec fascinuje v každé situaci. Intenzivně a se zápalem reaguje na povely pedálu plynu, jehož i nepatrný pohyb v okamžiku promění ve vehementní zrychlení. Zároveň při každém zrychlení vytváří dvouvětvové výfukové potrubí se dvěma oválnými koncovkami dobře znějící, sportovně jadrnou zvukovou kulisu, která perfektně dotváří charakter vysokovýkonného automobilu.

V10: ideální sportovní motor

Pro sportovní dynamiku je ideálním motorem přeplňovaný desetiválec. Oproti srovnatelnému dvanáctiválci má díky menšímu počtu dílů nižší hmotnost pohyblivých dílů a menší vnitřní tření. Výsledkem je vysoká účinnost. Navíc má mnohem lehčí a kompaktnější konstrukci – s veškerým příslušenstvím je motor nového Audi RS 6 Avant jen 670 milimetrů dlouhý, 790 mm široký a 655 mm vysoký. Samotný motor je dlouhý 560 mm.

Motor V10 patří do rodiny vidlicových motorů Audi se společným úhlem 90° mezi oběma řadami válců a roztečí válců 90 milimetrů. Obě řady válců jsou vzájemně přesazené o 18,5 mm. Vrtání má průměr 84,5 mm, zdvih má hodnotu 89,0 mm.

Kliková skříň se vyrábí nízkotlakým odléváním do kovových forem z hypereutektické hliníkové slitiny, což je špičkový materiál, který kombinuje nízkou hmotnost s vysokou pevností. Styčné plochy válců jednodílné klikové skříně se opracovávají mechanicky. Kompletní motor váží jen 278 kg – v pětilitrové třídě se jedná o špičkovou hodnotu.

Konstrukce s vloženým rámem propůjčuje klikové skříni maximální torzní tuhost a dále tlumí vibrace motoru. Do rámu zalitá ložisková víka z šedé litiny snižují teplotní roztažnost hliníkové skříně a současně zajišťují minimální vůli v hlavních ložiscích klikového hřídele. Vysoce pevné ojnice jsou vykovány z oceli, písty, osazené nově vyvinutými sadami pístních kroužků, jsou vyrobeny z hliníkové slitiny. Kovanou ocelovou klikovou hřídelí s nedělenými ojničními čepy se dosahuje výrazného zvýšení pevnosti za současného snížení hmotnosti.

Mazání se suchou skříní: pro nejvyšší sportovní nároky

Aby bylo možné dostát nejvyšším nárokům na jízdní dynamiku, bylo vyvinuté mazání motoru se suchou skříní, které se osvědčilo v motoristickém sportu. Externí nádrž na olej a modul olejového čerpadla, který pracuje s mnoha stupni sání, se vyznačují extrémně náročnou konstrukcí. Díky tomu je za každých okolností zajištěno mazání všech dílů motoru a obou turbodmychadel – dokonce i při extrémním příčném zrychlení přes 1,2 g, jehož RS 6 Avant dosahuje. Mazání se suchou skříní tak nabízí neomezené rezervy dokonce i na závodní dráze.

Všechny čtyři vačkové hřídele lze hydraulicky v závislosti na zatížení a otáčkách plynule natáčet v rozsahu 42 stupňů natočení klikového hřídele, aby se měnil překrytí ventilů. Tím se optimalizuje plnění a následně spalování.

Vačkové hřídele, modul olejového čerpadla a vedlejší agregáty jsou poháněné bezúdržbovými řetězy, umístěnými na zadní straně motoru. Ventily, které jsou ovládané zdvihátky s kladkou a hydraulickým vyrovnáváním vůle, mají na straně sání průměr 33,9 mm, u výfukových ventilů to je 28,0 mm. Tepelně vysoce namáhané výfukové ventily jsou kvůli lepšímu chlazení plněné sodíkem.


Motor V10 v novém Audi RS 6 Avant pracuje s přímým vstřikováním benzinu FSI. Vstřikovací soustava common rail vstřikuje palivo přímo do spalovacích komor pod tlakem až 120 barů. Podtlakově ovládané vířivé klapky v sacím potrubí CVTS (Continuous Variable Tumble System) uvádí při otáčkách motoru do 3500 min-1 nasávaný vzduch do točivého pohybu kolmého k ose válců, čímž se zvyšuje účinnost spalování.

Díky spolupráci s přeplňováním turbodmychadly povýšilo FSI na TFSI a pro obě technologie to znamená harmonické spojení. Víření paliva odnímá stěnám spalovacích komor teplo, čímž se řeší starý problém přeplňovaných motorů: silná produkce tepla. Konstruktéři Audi mohli u motoru V10 v novém RS 6 Avant zvýšit kompresní poměr na nezvykle vysokou hodnotu 10,5:1. Výsledkem je velmi účinné spalování. Proto dosahuje motor V10 Biturbo kombinované spotřeby 14,0 litrů benzinu na 100 km – vzhledem k jeho potenciálu se jedná o velmi dobrou hodnotu. Čištění výfukových plynů zajišťují dva předřazené a dva hlavní katalyzátory. Díky své blízkosti u motoru dosahují po studeném startu rychle své provozní teploty, a tím i plné účinnosti.

Technologie TFSI od Audi má za sebou skvělé vítězné tažení v motoristickém sportu. Touto technikou vybavený závodní vůz R8 získal ve vytrvalostním závodu 24 h Le Mans pět celkových vítězství a k tomu bezpočet úspěchů v dalších závodech. V Audi RS 6 Avant je motor TFSI řízený vyspělým systémem Motronic MED 9.1.2, který ovládá deset samostatných zapalovacích cívek a dvě řídicí jednotky v uspořádání master-slave. Poprvé v této třídě je zatížení motoru sledováno senzorem tlaku v sacím potrubí.

Naplno: dvě turbodmychadla

Jednostupňové sací potrubí z hliníkového tlakového odlitku s vícefunkčním krytem je rozdělené na dvě oddělené větve se dvěma turbodmychadly a vzduchovými filtry. Oba velké integrální moduly s turbodmychadlem – jeden pro každou řadu válců – vytváří plnicí tlak až 0,7 baru. Při plném zatížení mohou teoreticky stlačit 2200 metrů krychlových vzduchu za hodinu. Celý sací trakt včetně turbodmychadel byl optimalizován pro spontánní reakci téměř bez prodlevy. K oběma velkým mezichladičům stlačovaného vzduchu přivádějí vzduch rozměrné vstupy v předním spoileru.


Přenos hnací síly

Dynamika na nové úrovni

Suverénní výkon 426 kW (580 k) vyžaduje odpovídající soustavu pro přenos hnací síly na vozovku. Nové Audi RS 6 Avant má sériově nejnovější generaci sportovní samočinné převodovky tiptronic se šesti převodovými stupni. Z ní se hnací síla přenáší na stálý pohon všech kol quattro, který rovněž pracuje podle principu nejvyšší dynamiky.

Šestistupňová samočinná převodovka tiptronic předjímá novou generaci převodovek vyvíjených pro celou modelovou paletu Audi. Je mimořádně kompaktní a lehká a perfektně se hodí k dynamickému charakteru vozu RS 6 Avant. Optimalizací kvůli přímému spojení s motorem prošel kapalinový měnič momentu, který většinou pracuje se sepnutou přemosťovací spojkou, hydraulický okruh a elektronická řídicí jednotka samočinné převodovky. Doba odezvy se zkrátila na desetinu sekundy, doba řazení na polovinu – podřazení při plně sešlápnutém pedálu plynu (kickdown) proběhne za necelou sekundu. Převodové poměry jsou záměrně krátké. I na šestý převodový stupeň je zrychlení nejvýkonnějšího sériového Audi všech dob ještě působivé.

Řidič si může prostřednictvím volicí páky zvolit sportovní režim „S“, v němž probíhá řazení při vyšších otáčkách. Navíc lze převodové stupně řadit manuálně volicí pákou nebo řadicími páčkami, které mají hliníkovou optiku a jsou umístěné za věncem volantu, s nímž se otáčí.


Potěšení z jízdy a stabilita: pohon quattro

Jak je u Audi zvykem, sází také nové Audi RS 6 Avant na stálý pohon všech kol quattro a na suverénní trakci a velké potěšení z jízdy, které za všech podmínek nabízí. Pohon všech kol quattro je další technologií, s níž značka Audi dobyla velká vítězství v motoristickém sportu. Jeho současná generace s asymetricky dynamickým rozdělováním točivého momentu znovu ukazuje filozofii náskoku díky technice.

Podélně uložený mezinápravový diferenciál Torsen rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu. V normálním případě plyne 40 procent točivého momentu dopředu a 60 procent dozadu – toto mírné upřednostnění zadní nápravy podtrhuje důsledně sportovní charakter Audi RS 6 Avant. Když se podmínky na silnici změní, reaguje čistě mechanický mezinápravový diferenciál bez jakéhokoli zpoždění, přičemž dokáže přenášet až 85 procent točivého momentu na zadní a maximálně 65 procent na přední nápravu. V případě, že by prokluzovalo jedno kolo jedné nápravy, zabrzdí ho elektronická závěrka diferenciálu EDS.

Pro řidiče znamená tento technický paket nejvyšší agilitu, extrémně stabilní jízdní vlastnosti a nekompromisní přilnavost ve výjezdech ze zatáčky, a to i na mokré vozovce, na níž se konkurentům již dávno bezradně protáčejí jen dvě poháněná kola.

Podvozek

Výkon pod plnou kontrolou

Bez kontroly není výkon k užitku – podle tohoto hesla vyvinuli konstruktéři Audi podvozek vozu RS 6 Avant. Komplexní závěsy kol, špičkový systém tlumení Dynamic Ride Control (DRC) a čtyři skvělé brzdy vytvářejí paket, který je vždy rovnocenným partnerem mohutné hnací síly poháněcího ústrojí.

Podvozek Audi RS 6 Avant sjednocuje maximální jízdní dynamiku s dobrým komfortem na dlouhých cestách a perfektní směrovou stabilitou. Jeho vyspělá technika má za následek fascinující zážitky z řízení na úrovni sportovních vozů. Dynamické chování vozidla při vjezdu do zatáčky, přesná zpětná vazba, sportovní preciznost a suverénní stabilita vytvářejí spojení mezi závodní dráhou a dálnicí.

Většina komponentů závěsů kol je vyrobena z lehkého hliníku. Tato konstrukce snižuje velikost neodpružených hmot a propůjčuje jízdním vlastnostem fascinující spontánnost – jako v motoristickém sportu. Každé přední kolo je vedené čtveřicí hliníkových ramen. Jejich elastokinematika je mimořádně dynamická, rozchod kol dosahuje suverénní hodnoty 1614 milimetrů. Na samořídicí zadní lichoběžníkové nápravě je rozchod kol dokonce 1637 mm. Také kinematika zadního zavěšení byla sportovně upravena.
Rovněž charakteristika posilovače řízení Servotronic závislého na rychlosti jízdy byla nově nastavena. Převodka řízení má dynamicky přímý převod 12,5:1. Citlivé řízení Audi RS 6 Avant zprostředkovává řidiči těsný, intimní kontakt s vozovkou.

Ryze mechanický: systém Dynamic Ride Control

Standardní systém Dynamic Ride Control (DRC), který se v podobné formě montoval již do předchozího modelu, významně přispívá k výjimečnému postavení nového Audi RS 6 Avant. Tato dále zdokonalená špičková technologie zvlášť inteligentním způsobem omezuje pohyby karoserie kolem podélné a příčné osy vozidla – ryze mechanicky, a tím naprosto bez prodlevy.

V kompaktní a lehké konstrukci systému DRC jsou diagonální dvojice tlumičů vzájemně propojené dvojicí olejových vedení s jedním centrálním ventilem. Při průjezdu zatáčkou omezují ventily proudění oleje u tlumiče zatíženého vnějšího předního kola – tím se zlepšuje vedení, omezuje boční naklánění a zvyšuje dynamika.

V novém kombi RS 6 Avant lze systém Dynamic Ride Control (DRC) na přání doplnit třístupňově regulovatelným adaptivním tlumením. U tohoto tzv. sportovního podvozku Plus si může řidič měnit individuální nastavení prostřednictvím ovládacího terminálu MMI v závislosti na vlastní náladě a profilu tratě. V nastavení Comfort zajišťuje sportovní podvozek Plus podivuhodně komfortní odpružení. Program Dynamic je vhodný pro svižnou jízdu a program Sport nabízí maximálně precizní jízdu.

Jedinečná kombinace sportovního podvozku Plus s DRC, pohonu všech kol quattro se skvělou trakcí a sportovního zavěšení propůjčuje podvozku nového Audi RS 6 Avant jedinečné schopnosti. Na hranici jízdní dynamiky se vysokovýkonný Avant pohybuje bezpečně i v situacích, kdy se již jiné koncepty dávno dostanou na hranici svých možností.


Potěšení a stabilita: ESP

Tuto charakteristiku doplňuje stabilizační systém ESP, který zasahuje velmi pozdě a umožňuje nejvyšší míru potěšení z jízdy při plné bezpečnosti. Krátkým stlačením tlačítka si může řidič zvolit sportovní režim. Funkce ASR systému ESP, tedy zásah do řízení motoru, se v tomto případě zcela vypne, brzdové zásahy přicházejí později. Dlouhý stisk tlačítka vypne obě funkce.

Standardně jezdí nové Audi RS 6 Avant na hliníkových litých kolech s rozměrem ráfků 9 J x 19. Kola jsou obuta do pneumatik 255/40 R 19, jejichž stav standardně hlídá systém kontroly tlaku vzduchu v pneumatikách. Na přání se montují dvacetipalcová litá kola 9,5 J x 20. Pneumatiky mají působivý rozměr 275/35 R 20 a rovněž disponují systémem kontroly tlaku vzduchu.

Špičkový automobilový atlet potřebuje také extrémní vysokovýkonnou brzdovou soustavu. Standardní ocelové brzdové kotouče Audi RS 6 Avant jsou navržené pro maximální zatížení. Tvoří je hliníkové náboje brzdových kotoučů snýtované s litinovými třecími prstenci. Toto tzv. plovoucí uložení zvyšuje účinnost při vysokém zatížení a snižuje hmotnost. Stejný účel plní chladicí kanály a axiální děrování kotoučů.

Přední kotoučové brzdy modelu RS 6 Avant mají průměr 390 milimetrů a během brzdění je svírají šestipístkové pevné třmeny z hliníku. Na zadní nápravě jsou kotouče o průměru 356 mm s jednopístkovými plovoucími třmeny. Brzdové třmeny jsou lakované černě a vpředu nesou emblémy RS.

Ve spojení s dvacetipalcovými koly dodává Audi na přání keramickou brzdovou soustavu. Její děrované kotouče s vnitřním chlazením jsou vyrobené z kompozitu, u něhož jsou vysoce pevná uhlíková vlákna vložená do tvrdého a oděruvzdorného karbidu křemíku – materiálu, který se osvědčil v letectví a kosmonautice. Kotouče mají impozantní průměr 420 mm vpředu a 356 mm vzadu, ale celkově jsou o 12,2 kg lehčí než ocelové kotouče – snižují tedy neodpružené hmoty ve prospěch jízdní dynamiky.

Keramické brzdy nabízejí nekompromisní výkon. Bez problémů překonají nejextrémnější zatížení, neznají korozi a zpravidla dosahují životnosti kolem 300 000 km. Brzdové třmeny – s osmi pístky vpředu – jsou lakované v titanově šedém odstínu a nesou vpředu nápisy „Audi ceramic“.

Design

Sebevědomý: výrazný vzhled kombi RS 6 Avant

Svým designem se nové Audi RS 6 Avant drží linie, která je pro Audi charakteristická – dynamické elegance. Ztvárnění jeho přídě má svoji funkci: vysokovýkonný motor a jeho dvě turbodmychadla potřebují ke svému dýchání a chlazení mnoho vzduchu, a proto jsou vstupy vzduchu větší. Kolem nich tvoří plastické lemování klenuté vzpěry, nově navržený byl rovněž přední spoiler. Maska chladiče Singleframe zdůrazňuje svou vysoce lesklou černou ochrannou mřížkou s šestiúhlým vzorkem a červenostříbrným logem RS 6 příslušnost k vysokovýkonné rodině Audi.

Světlomety Audi RS 6 Avant jsou malá umělecká díla špičkové techniky. Vedle výbojek Xenon plus, volitelně s funkcí natáčení do zatáček, jsou integrované halogenové mlhové světlomety, aby zůstalo v předním spoileru více místa pro vstupy vzduchu.

Zvláštní charakter dodává vozu pás světelných diod pro denní svícení. Deset diod LED podél spodního okraje světlometu propůjčuje vozu Audi RS 6 Avant nezaměnitelný vzhled. Zakrytí horní strany světlometů zostřuje „pohled“ vozu.

Boční linie jsou formované zvýrazněnými a mohutnými bočními prahy a rozšířenými blatníky. Přední blatníky jsou stejně jako kapota vyrobené z důvodu úspory hmotnosti z hliníku. Mohutná kola mají své místo pod blatníky, které zároveň připomínají jeden z milníků automobilové historie: široké blatníky s hranatými horními okraji patřily ke stylistickým prvků již u Audi Quattro, které bylo v roce 1980 pionýrem trvalého pohonu všech kol.

Skvělý závěr: záď nového RS 6 Avant

Také záď skýtá skvělý pohled – je to ta strana nového Audi RS 6 Avant, kterou ostatní účastníci silničního provozu uvidí nejčastěji. Do originálně ztvárněného difuzoru je na pravé a levé straně integrována vždy jedna velká oválná koncovka výfuku. Decentní, ale účinný střešní spoiler, který nese třetí brzdovou svítilnu, je součástí jemných aerodynamických úprav, a nápis RS 6 objasňuje původ zvláštního charakteru vysokovýkonného Avantu. Zadní svítilny spoléhají do značné míry na techniku světelných diod LED.

Audi RS 6 Avant je poměrně velkým automobilem. Je dlouhé 4928 mm, široké 1889 mm, vysoké 1460 mm a má rozvor 2846 mm. Metalický a perleťový lak podtrhuje jeho sportovně elegantní design. Exkluzivně pro tento model jsou vyhrazené barevné odstíny modrá Sepang a stříbrná Monza, které dále doplňují barvy zelená Monterey, černá Phantom, modrá Mugello, červená Misano a šedá Daytona.

Interiér

Exkluzivní: elegantní interiér

V interiéru nového RS 6 Avant zažijete sportovní exkluzivitu. Hodnotné materiály, jako je karbon, hliník, kůže a Alcantara, jsou zpracované v bezvadné kvalitě, jež je pro Audi typická. Vzniká tak prostředí kultivované dynamiky a elegantní obložení špičkové techniky, která se skrývá pod nimi.

U modelu RS 6 Avant ponechává Audi zákazníkům volbu mezi dvěma volanty, tříramenným multifunkčním sportovním volantem a multifunkčním sportovním volantem RS. Jejich věnec – na přání obšitý semiší – má zvlášť výrazné tvary a dole je zploštělý jako v závodním vozidle. Oba volanty nesou multifunkční tlačítka pro ovládání telefonu, audioaparatury a navigačního systému. Řadicí páčky převodovky Tiptronic umožňují rychlé manuální řazení, optické odlišení obstarává znak RS 6 na spodním rameni volantu.

Kokpit: perfektní ergonomie

Přehledné a snadno čitelné přístroje jsou doplněné ukazatelem plnicího tlaku turbodmychadel. Ten může být zobrazený, stejně jako ukazatel teploty oleje a stopky pro jízdu na okruhu, prostřednictvím informačního systému pro řidiče. Na jeho displeji a na barevném sedmipalcovém monitoru ovládacího systému MMI se při zapnutí zapalování objeví nápisy RS 6. Všechny spínače a páčky jsou v perfektním dosahu rukou a jejich vsazení do přístrojové desky, která je zřetelně natočena k řidiči, prozrazuje pečlivou lásku k detailům.

Ovládací systém MMI mnohokrát prokázal v odborných novinářských testech svůj intuitivní, srozumitelný a suverénní koncept. Jeho velká tlačítka a ovladače na středovém tunelu září svojí povrchovou úpravou ve vzhledu hliníku. Díky sériové elektromechanické parkovací brzdě odpadá páka ruční brzdy. Místo ní je široká komfortní středová loketní opěrka.

Ozdobné prvky v novém Audi RS 6 Avant jsou vyrobené z karbonu a pečlivě olemované úzkými hliníkovými lištami. Také obložení středového tunelu je z kompozitu s uhlíkovými vlákny. Alternativně je možné zvolit provedení z matného kartáčovaného hliníku, muškátově hnědého žilkovaného myrtového dřeva a výplně lakované klavírním lakem. Obložení kolem přístrojů a monitoru se ve všech případech leskne černým klavírním lakem – je to malý svátek pro oči.

Dalšími zajímavými prvky v interiéru jsou hliníkové rámečky ovládacího terminálu MMI, speciálně navržené kliky dveří a sportovní pedály a opěrka nohy, které mají rovněž vzhled hliníku. Také prahy dveří zdobí hliníkové lišty s logem RS 6. Stropní čalounění a potahy vnitřních stran střešních sloupků jsou na přání z inovativní tkaniny Nardia z mikrovláken.

Pevné vedení: sportovní sedadla

Výrazně tvarovaná sportovní sedadla poskytují tělu nejlepší podporu a pevné vedení. Lze je přesně elektricky seřizovat, mají integrované opěrky hlavy a manuálně nastavitelnou délku přední části sedáku. Sportovní sedadla jsou potažena kombinací kůže a Alcantary včetně vyraženého nápisu RS 6, ale na přání ji může nahradit kompletní čalounění hedvábnou kůží Nappa nebo Valcona s kontrastním stehováním. Jako alternativa se dodávají skořepinová sedadla RS. Přední sedadla a vnější sedadla vzadu jsou sériově vyhřívaná.

Nový sportovní vůz kategorie Business od Audi nabízí velkorysý prostor pro pět cestujících a jejich zavazadla. Také na zadní lavici je dostatek prostoru pro hlavu, ramena a nohy. Zavazadlový prostor pojme v normálním stavu 565 litrů, po sklopení zadního opěradla vzroste objem na skvělých 1660 litrů..

Modely RS od Audi

Již 13 let: linie maximální dynamiky

Od roku 1994 tvoří modely RS dynamický hrot modelového programu Audi. Ve vyšší střední třídě stanovily měřítka výkonu a jízdních vlastností modely RS 2 a RS 4, ve vyšší třídě vyrazil do nových dimenzí model RS 6. U všech modelů RS se ve fascinujícím celkovém konceptu doplňují emoce a dokonalost.

Výroba modelu Audi RS 2 probíhala od roku 1994 ve spolupráci s firmou Porsche. Jeho přeplňovaný pětiválec se čtyřventilovou technikou dával explozivní výkon 232 kW (315 k), který na vozovku suverénně přenášel pohon všech kol quattro. Jízdní výkony a brzdová soustava hrály ligu sportovních vozů. S modelem RS 2 vznikl koncept, který v roce 2000 přejal a posunul dál jeho nástupce Audi RS 4. Tomu propůjčoval křídla motor V6 2,7 l s přeplňováním Biturbo, který dával výkon 279 kW (380 k).

Audi RS 4, představené v roce 2005, jde jinou technickou cestou – používá atmosférický, vysokootáčkový motor V8. S pomocí přímého vstřikování benzinu FSI dává tento motor o objemu 4,2 litru největší výkon
309 kW (420 k), jeho točivý moment dosahuje hodnoty 430 N.m při 5500 min-1.

V modelové řadě A6 debutovalo v roce 2002 Audi RS 6. U něho byla použita dřívější verze motoru V8 4,2 litru – s přeplňováním dvěma turbodmychadly měl tento pětiventilový motor s nepřímým vstřikováním do sacího potrubí největší výkon 331 kW (450 k). Audi nabízelo první generaci modelů RS 6 s karoseriemi Limuzína a Avant. Vrcholem nabídky byla limitovaná zvláštní série RS 6 Plus s výkonem 480 k.

 

PR


 
 
Fotogalerie:   MS Superbike Brno 2008, foto Pavel Douša

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose