Oficiálně : Světová premiéra Fábie S 2000 v roli předjezdce na Barumce 2008 !!! 13.8.2008 21:39 - tisková zpráva
Světová premiéra prototypu Škoda Fabia S2000 na Barum rally Zlín!
Více než rok pracuje tým Škoda Motorsport na nástupkyni soutěžácké zbraně, která by navázala na úspěchy mladoboleslavského týmu v nedávné minulosti. Při Rally Bohemia byla Škoda Fabia Super 2000 vystavena v prostorách startu a cíle, na zlínské Barum rally se objeví v roli předjezdce, když za volant usedne Jan Kopecký.
Informaci oficiálně potvrdil na úterní tiskové konferenci v Praze Jaroslav Černý, tiskový mluvčí Škoda Auto, a.s. Někdo z fanoušků může smutnit, že neuvidí Jana Kopeckého v duelu s elitou seriálu IRC, na druhou stranu to signalizuje, že předpoklad homologace nového speciálu k 1. lednu 2009 je reálný.
Celý projekt Fabie Super 2000 odstartovalo vystavení studie na ženevském autosalónu 2007. Následně byl zahájen vývoj konceptu a jednotlivých komponentů. Ten byl ukončen na přelomu roku, což odstartovalo montáž prototypu a od února i první testovací zkoušky.
„Škoda Motorsport při vývoji úzce spolupracuje s oddělením technického vývoje Škoda Auto. V oblasti technických konzultací je významným partnerem italská firma Sportech. Svůj díl práce na voze odvedla i zlínská firma AV Engineering. Motor vyvíjíme společně s francouzskou firmou Oreca. Dodavatelem elektroniky je firma Magneti Marelli. Převodovka a celý systém transmisí pochází od firmy X-Trac. Pokračujeme také ve spolupráci s výrobcem tlumičů značky Reiger. Dalšími partnery jsou ještě firmy Heggemann, Pankl či Brembo,“ uvedl vedoucí oddělení Škoda Motorsport Michal Hrabánek.
Do současnosti je vyrobena trojice prototypů vozu Škoda Fabia Super 2000. Za volantem asfaltové specifikace strávil většinu „ostrých“ kilometrů především Jan Kopecký, jehož doplňoval Raimund Baumschlager. „V podvozku není zásadní rozdíl proti technice WRC, ale motor má pouze třetinový krouťák, což je znát. Je potřeba neustále držet otáčky na použitelnou mez, jinak budete hodně ztrácet. Naopak do brzd lze díky menší hmotnosti dvoutisícovky jít dokonce o něco později,“ říká špičkový český pilot.
Naopak na šotolině „učil“ vůz jezdit zkušený finský multišampion Sebastian Lindholm. Kokpit a kvality mladoboleslavského speciálu však v květnu na rakouských silnicích poznával i dvojnásobný světový šampión Španěl Carlos Sainz.
V současné době podstupuje Škoda Fabia Super 2000 plejádu testů zaměřených na zdokonalení a ověření spolehlivosti mechanicky namáhaných dílů jako jsou motor, převodovka, transmise či závěsy kol. Poté se rozběhne jejich výroba pro potřeby homologace vozu, která začne již v průběhu listopadu.
PR
|