|
Citroën chce prodloužit neporazitelnost v Německu 15.8.2008 22:47 - tisková zpráva
7. Rallye Německo (15. – 17. srpna 2008)
Rallye Německo, v pořadí 10. podnik letošního mistrovství světa FIA WRC 2008, znamená návrat mistrovské série na asfalt, v podstatě sedm měsíců po první a zatím poslední ryze asfaltové rallye, Rallye Monte Carlo. Počínaje impozantním vítězstvím posádky Philippe Bugalski - Jean-Paul Chiaroni v roce 2001 následuje sedmiletá éra neporazitelnosti Citroënu v Německu. A současné posádky stáje Citroën Total Sport ve složení Sébastien Loeb - Daniel Elena a Dani Sordo - Marc Martí na vozech C4 WRC netouží po ničem jiném než osmém vítězství.
Navíc Urmo Aava - Kuldar Sikk a Conrad Rautenbach - David Senior vystupují rovněž jako "citroënáři". Jejich vozy C4 WRC se připravují za podpory techniků Citroën Sport Technologies.
Počasí vstupuje do hry audemars piguet replica watches
Od roku 2002, kdy Rallye Německo poprvé vstoupila do kalendáře mistrovství světa, jsou zdejší rychlé zkoušky velkou výzvou pro všechny jezdce. Koktejl tratí je namíchán z úzkých, blátivých a klikatých cestiček na příkrých březích řeky Mosel, znečistěných betonových ploch armádního prostoru Baumholder a nakonec i cest zakroucených jako had přes pole a lesy regionu Saarland.
O dramatičnost německé soutěže se pravidelně stará speciálně namixované počasí, které připraví občasnou spršku a vzápětí sluneční svit. Letošní porce čítá 353,89 km rozložených do 19 rychlostních zkoušek.
Mestelan-Pinon: Správně volit pneumatiky
"Rallye Německo je celkově velice náročnou soutěží," tvrdí Xavier Mestelan - Pinon, technický manažer Citroën Sport. "Nejsou to jen rozdílné podmínky, které panují na jednotlivých rychlostních zkouškách, ale také nestále a rozmarné počasí. Je proto důležité najít optimální nastavení vozu pro tyto proměnlivé podmínky. Při testování jsme se snažili optimalizovat nastavení s novými pneumatikami Pirelli P zero Hard. Teď je použijeme poprvé právě tady. Pneumatiky a jejich výběr budou hrát zásadní roli, vždyť naposledy jsme volili mezi měkkými a tvrdými pneumatikami Pirelli v Monte Carlu v lednu."
RALLYE Německo od A do Z
•7. ročník – 10. podnik MS z 15
Povrch: asfalt
Kde: Trier.
Program
•Shakedown : čtvrtek 14. srpna 8 - 12hod., stejný jako loni, na trati 5,80 km.
•Ceremoniál na startu: čtvrtek 14. srpna před Porta Nigra de Trier od 20 hod.
Trať měří 1174,91 km, z toho je 352,89 km měřených v 19 RZ na 10 odlišných trasách.
1. den: pátek 15. srpna: 366,82 km, z toho 108,16 km měřených v 6 RZ na 3 trasách. Start z asistenčního parku v 8.30 – RZ 1 : 'Ruwertal/fell 1' (21,22 km) – RZ 2 : 'Grafschaft Veldenz 1' (23,04 km) – RZ 3 : 'Moselland 1' (9,82 km) – Seskupení (12.34 hod./1hod.), asistence A (13.34/30 min) – RZ 4 : 'Ruwertal/fell 2' – RZ 5 : 'Grafschaft Veldenz 2' – RZ 6 : 'Moselland 2' – Asistence B (18.13/45 min) – Cíl kolem 23 hod.
2. den: sobota 16. srpna: 574,90 km, z toho 159,76 km měřených v 8 RZ na 4 trasách. Start v 6.15, asistence C (6.25/15 min) – RZ 7 : 'Bosenberg 1' (19,12 km) – RZ 8 : 'Freisen/Westrich 1' (16,16 km) – RZ 9 : 'Birkenfekder Land 1' (14,22 km) – Asistence Birkenfeld (10.é1/15 min) – RZ 10 : 'Arena Panzerplatte 1 (30,38 km) – Seskupení (12.19/30 min), asistence D (12.49/30 min) – RZ 11: 'Bosenberg 2' – RZ 12 : 'Freisen/Westrich 2' – RZ 13 : 'Birkenfekder Land 2' – Asistence Birkenfeld (16.40/15 min) – RZ 14 : 'Arena Panzerplatte 2' – Asistence E (18.58/45 min) – Cíl kolem 23 hod.
3. den: neděle 17. srpna: 233,19 km, z toho 84,97 km měřených v 4 RZ na 3 trasách. Start v 6.15, asistence F (6.25/15 min) – RZ 15 : 'Dhrontal 1' (22,22 km) – RZ 16 : 'Moselwein 1' (18,08 km) – Seskupení (9.08/15), asistence G (9.23/30) – RZ 17 : 'Dhrontal 2' – RZ 18 : 'Moselwein 2' – RZ 19 :
'Superspéciale de Trier' (4,37 km) – Asistence H (13.31/10 min).
•podium v cíli: neděle 17. srpna před Porta Nigra de Trier kolem 16.15 hod.
•Citroën na Rallye Německo:
Po vítězství dvojice Philippe Bugalski/Jean-Paul Chiaroni (Xsara) v roce 2001 ještě mimo program MS, Citroën zaznamenal 6 vítězství v řadě s dvojicí Sébastien Loeb/Daniel Elena (Xsara 2002 až 2006 a C4 v roce 2007).
Martina Bedrnová
PR manager
|
Fotogalerie: Belgický test P 207 S 2000 Pavla Valouška před Barumkou 2008, foto týmu
|
|