Tomáš Enge chce v Magny Cours stupně vítězů Pavel Jelínek
Tomáš Enge se po skvělém výkonu ve 24 hodin Le Mans nyní plně soustředí na další závod Mezinárodního šampionátu FIA F3000, který hostí okruh Magny Cours ve Francii. Engemu se na něm v minulosti dařilo a třikrát tam vystoupil na stupně vítězů.
Mezinárodní šampionát FIA F3000 měl po závodu na Nürburgringu čtyřtýdenní přestávku, během které se Enge zúčastnil legendárního závodu 24 hodin Le Mans. Český jezdec za volantem vozu Ferrari 550 Maranello předvedl skvělý výkon, potřetí v řadě vyhrál kvalifikaci třídy GTS a v závodu jeho posádka až do technických problémů vedla. Nyní se však už Enge plně soustředí na závod F3000 v Magny Cours, před kterým absolvoval s týmem ma-con Dark Dog Charouz krátký funkční test na okruhu Lurcy Levis ve Francii.
Tomáš Enge: „Le Mans bylo opět úžasným zážitkem, škoda jen, že nám uniklo vítězství. Krátký test v Lurcy Levis jsem přivítal, protože jízda s F3000 je jiná než s vozem GTS a mohl jsem se tak v předstihu znovu aklimatizovat. Přišli jsme i na nějaké nové věci u nastavení vozu, ale v Magny Cours je asi nepoužijeme, protože na jejich odzkoušení bychom potřebovali více času. Okruh prošel od mého posledního startu v F3000 přestavbou, která změnila jeho závěrečnou pasáž. I novou podobu ale znám, protože jsem tam loni startoval s týmem Menx v šampionátu FIA GT.
Osobně mám rád rychlé tratě, ale v Magny Cours jsem už třikrát vystoupil na stupně vítězů a rád bych na to navázal i letos, ačkoliv konkurence je hodně silná. V posledních závodech byl vůz velmi dobře připraven a měli jsme na stupně vítězů, snad se nám tentokrát vyhnou kolize a potvrdíme to i výsledkem.“
Okruh Magny Cours ležící poblíž města Nevers je už tradičním místem GP Francie a tím také pravidelně hostí závod F3000. Mezi jezdci není příliš populární, pro jeho profil je mu někdy přezdíváno okruh myšáka Mickeyho. Ani u Engeho nejde o oblíbenou trať, ale v minulosti se mu na ní dařilo. V roce 1999 tam vůbec poprvé v F3000 dojel na stupních vítězů, když skončil druhý. O dva roky později dojel třetí a v roce 2002 zvítězil.
BPA
|