www.car.cz
 

LMS 2008 : Závod 1000 km Nürburgringu byl pro Charouz Racing vydařený !
     17.8.2008 23:40 - tisková zpráva


Prototyp LMP1 poháněný motorem Aston Martin z týmu Charouz Racing System vybojoval páté místo v závodě 1000 km Nürburgringu. Jeho posádka Jan Charouz, Stefan Mücke byla zároveň jasně nejlepší mezi startujícími s benzinovými motory. První čtyři místa totiž obsadily tovární speciály s výkonnějšími turbodieselovými agregáty. Pro českou stáj je to třetí bodovaný výsledek v letošní sezoně Le Mans Series, zároveň i druhý nejúspěšnější.

Jezdci i stáj díky čtyřem bodům poskočili v průběžném hodnocení. Shodně na pátou pozici, hned za tovární stáje Peugeot a Audi.

„Jsme spokojeni, protože za normálních okolností na tovární turbodiesely nemáme, takže vlastně jedeme vlastní benzínové mistrovství a to jsme dnes stejně jako na jaře v Barceloně vyhráli,“ říká šéf týmu Antonín Charouz. „Skvělá byla kvalifikace, v níž jsme byli třetí před oběma vozy Audi. O víkendu jsme navíc dostali celou řadu nabídek, jak týmových, tak jezdeckých, tudíž i v tomto směru spokojenost.“

Jeho syn a týmový pilot Jan zažil za volantem několik horkých chvil. Hlavně při divokých hodinách ve skupině strojů před zatáčkou Michelin. „Vůz se roztočil na spoustě nečistot, které na trať vytáhla jiná auta. Veletoč jsem ustál tak, že jsem ztratil asi jen dvě vteřiny. Naštěstí,“ líčí jednadvacetiletý Pražan. „Pak do mě ještě narazil jeden z pomalejších vozů LMGT2, ale naše technika to vydržela.“

Šestadvacetiletý Berlíňan Stefan Mücke se na domácí závod moc těšil. „Jsem rád, že přišlo hodně fanoušků,“ líčí. „Do cíle jsme dojeli jako nejlepší posádka se zážehovým motorem a ještě k tomu jsme získali čtyři body, takže jsem určitě spokojený. Také mě potěšilo, že v částech závodu byly naše časy vyrovnané s továrními vozy Audi, nicméně turbodiesely jsou ve výhodě a s tím podle současných předpisů nic nenaděláme.“

Zatímco Jan se nezaviněně střetl s jedním z menších „gétéček“, Stefan dostal ránu zezadu od jednoho z nejsilnějších prototypů. „Bylo při žluté fázi, já zpomalil a v tom jsem ucítil náraz. Naštěstí jsme mohli pokračovat, nicméně nějaký čas jsme tím ztratili,“ dodal německý pilot.

„Splnili jsme si náš cíl, být nejrychlejší z benzínových vozů, takže jsme spokojeni. Vzhledem k rozdílu mezi zážehovým a turbodieselovým motorem je boj proti oběma továrním týmům s naftovými agregáty opravdu velmi náročný. Měli jsme nezaviněné drobné nehody, ale vše jsme přestáli a ještě získali další body,“ říká technický ředitel Aston Martin Racing George Howard-Chappell.

Výsledky
Závod 1000 km Nürburgringu ZDE

Průběžná pořadí
Jezdci ZDE
Stáje ZDE
Výrobci ZDE

1000 km v TV
Komu unikl dnešní přímý přenos, může si závod vychutnat v záznamu. Na Galaxii Sport poběží v pondělí 18. 8. od 13.10 do 15.00

Le Mans Series 2008
1000 km Barcelony, 4. až 6. dubna
1000 km Monzy, 25. až 27. dubna
1000 km Spa, 9. až 11. května
1000 km Nürburgingu, 15. až 17. srpna
1000 km Silverstone, 12. až 14. září
www.lemans-series.com

BPA


 
 
Fotogalerie:   LMS 2008 - 1000 km Nürburgringu a naši, foto BPA, P. Frýba

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose