www.car.cz
 

Jezdce i vozy Octávia cupu prověří v Chorvatsku vražedné vedro
     tisková zpráva


 
Chorvatské intermezzo startuje
 
Celkem osmnáct vozů prošlo během pátečního dopoledne technickou a administrativní přejímkou na Automotodromu Grobnik nad chorvatským přístavem Rijeka. Ten se stejně jako v loňském roce stal dějištěm červencového podniku Česká pojišťovna - Škoda Octavia cupu.
 
Jezdci nejlepší české okruhové série v pátek absolvovali také tři volné tréninky. Obvyklé jsou dva, ale organizátoři jim vyšli vstříc a umožnili, aby se lépe seznámili s tratí, kterou nemají tak dobře zažitou. Prostředí chorvatského okruhu je přinejmenším zajímavé. Areál obklopují vysoké hory, nad kterými se po čtvrteční noční bouřce držela nízká oblaka. Zdejší vedení se postupně snaží vylepšovat vybavení a infrastrukturu okruhu a jen od loňské účasti poháru octavií na Grobniku bylo poznat hned několik zásadních změn v boxech.
 
V Chorvatsku se podle slibu objevil i soutěžák Jan Kopecký a na dva ostré závody se vyloženě těšil. "Tuhle trať ještě neznám a musím říct, že se mi líbí. Je tu několik hodně pěkných míst a čekám, že pro mě ten víkend bude oproti soutěžím docela příjemným odlehčením," pochvaloval si Honza, jehož časy byly i na neznámé trati hned od začátku velice slušné a držel se mezi prvními.
 
 
Do Rijeky přijel také staronový účastník poháru Tomáš Řebíček, který si octavii vyzkoušel poprvé při loňské Podzimní ceně Brna. Jezdec se zkušenostmi z okruhového mistrovství republiky využil možnosti jet s volným vozem, který připravuje oficiální úpravce octavií pro pohár, Autodružstvo Podbabská. V Chorvatsku startoval za Profi Car Ivana Vršinského a považoval svou účast za příjemné zpestření začátku léta.
 
Zcela novou zkušenost představovala chorvatská závodní dráha pro Jaroslava Párala z Bohemia Racing Teamu. "Moc se mi líbí, i když její povrch není nejrovnější. Má pěkný tvar a rytmus, skoro mi připomíná anglické okruhy. Člověka až svádí brát to přes obrubníky, ale ty jsou tu vysoké a za nimi v trávě spousta kamení, je to o olejovou vanu," varoval Páral.
 
Naopak jen krátké, šestikolové osvěžení paměti si v pátek dopřál František Došek. "Stačilo to, všiml jsem si jen, že je to snad ještě hrbolatější, nežli loni. Ale bude to zajímavé," slíbil mělnický pilot, který hned v úvodním volném tréninku najel druhý nejrychlejší čas. Neoficiální prvenství patřilo Štefanu Rosinovi. Ten jako jediný zajel nejrychlejší kolo v čase pod 1 minutu a 47 sekund. O plánech pro víkend ale nechtěl nic konkrétního říkat. "Všechno se to uvidí, loni jsem tu zažil snad největší smůlu závodnického života, když jsem kvůli ucházející gumě přišel o prvenství v hlavním závodě. V neděli má být velké vedro a všechno bude úplně jinak, než dnes, když je pod mrakem," prorokoval ještě púchovský student.
 
Pneumatik se týkala také zmínka šéfa Matador Pneusportu Petera Novosada, který si pečlivě prohlédl trať a její povrch. "Musím oběhnout týmy a říct, aby to při ladění podvozků nepřeháněli s odklony. Hrubý povrch dráhy by mohl gumy úplně zničit. Chci taky připomenout, aby si jezdci v jednom místě  vyloženě dávali pozor na proražení pneumatiky, které tam za určitých okolností hrozí," vysvětloval.
 
O postavení na startovním roštu pro závody rozhodnou dva sobotní měřené tréninky, které jsou do programu víkendu zařazeny v 9,10 a ve 12,50. Nedělní dopolední sprint na 8 kol startuje v 9,20. Hlavní závod bude celý víkend na Grobniku uzavírat. Pojede se na 15 kol a startuje v 18,00 hodin.
 
tisk info
(2.7. 2004)
 
 
 
Více na internetových stránkách www.cp.octaviacup.cz

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose