6 miliard korun z dotací EU pro 13 projektů na nové komunikace u nás 25.8.2008 12:03 - tisková zpráva
Zatížení českého státního rozpočtu, a tedy i peněženek daňových poplatníků, bude ve spojitosti s výstavbou nových tuzemských dálnic a silnic díky Operačnímu programu Doprava minimální. Velkým přínosem v dopravním stavitelství jsou prostředky z fondů Evropské unie, které totiž dosahují až 85% celkové částky za výstavbu. Celkově se do roku 2013 bude jednat až o 66 miliard korun.
Ředitelství silnic a dálnic ČR se daří připravovat projekty tak, aby odpovídaly parametrům pro schválení Evropskou unií a mohly získat příslušné finanční prostředky z Operačního programu Doprava. Uvedená finanční podpora je alokována z prostředků Fondu soudržnosti a Evropského fondu pro regionální rozvoj poskytovanou v rámci Operačního programu Doprava.
Příjemcem podpory je Ředitelství silnic a dálnic ČR, které bude realizaci těchto projektů zajišťovat. Spolufinancování je poskytováno v rámci Prioritní osy 2 – Výstavba a modernizace dálniční a silniční sítě TEN-T a prioritní osy 4 – Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T z Operačního programu Doprava.
Aktuálně schválená částka nenávratné pomoci pro projekty dosud schválené v rámci Priority 4 činí 6,155 miliardy korun. Prostředky budou investovány do následujících projektů:
Název projektu Výše podpory (v Kč) Rychlostní silnice R4 křižovatka I/20 - Nová Hospoda 660 848 721 Silnice I/15 Sedlec, most ev. č.15-025a 75 542 110 Silnice I/13 MÚK Třebušice, 1. etapa - most ev.č. 13-041přes trať ČD 293 869 226 Rychlostní silnice R7 MÚK Vysočany 193 968 555 Silnice I/14 Liberec - Kunratická, 2. etapa 191 067 944 Silnice I/14 Liberec - Kunratická, 3. etapa 144 195 947 Silnice I/13 Komořany – Most 153 532 610 Silnice I/43 Opatov – obchvat 332 545 500 Silnice I/38 Moravské Budějovice – obchvat 1 025 905 403 Silnice I/57 Semetín - Bystřička, 1. stavba 901 687 440 Silnice I/13 Děčín, most ev.č.13-085, pravobřežní estakáda 435 597 068 Silnice I/11 Jablunkov – obchvat 743 771 411 Rychlostní silnice R4 Mirotice – Třebkov 1 002 719 055 Celkem 6 155 250 990
"Alokace finanční pomoci na výše uvedené projekty přispěje k zajištění kvalitního vnitrostátního silničního spojení, které bude mít pozitivní dopad na ekonomické a sociální prostředí jednotlivých dotčených regionů a na snížení negativních důsledků dopravy na životní prostředí,“ říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.
Na jednotlivé projekty v rámci uvedených Priorit bude poskytnuta dotace z Fondu soudržnosti a nebo z Evropského fondu pro regionální rozvoj až do výše 85 % celkových uznatelných nákladů. Celková alokace z fondů Evropské unie na období let 2007 – 2013 pro ŘSD ČR bude činit 2 658 713 468 EUR. Zbývající část nákladů bude hrazena z rozpočtu SFDI a z úvěru poskytnutého Evropskou investiční bankou.
RSD
PR
ŘSD zahajuje výstavbu klíčového úseku dálnice D1 pro Zlínský kraj Dne 12. června 2008 byla slavnostně zahájena výstavba úseku dálnice D1 Kroměříž-východ - Říkovice. Jedná se o významný úsek s budoucím napojením na rychlostní silnice R49 a R55. Stavba v délce 11,3 km má být uvedena do provozu v říjnu 2010
„Do Kroměříže přivedeme dálnici ještě v letošním roce, nyní se jedná o navazující úsek obsahující největší dopravní křižovatku na střední Moravě u Hulína,“ doplňuje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Navazující úsek R55 do Otrokovic s jasným cílem napojení Zlína se má rovněž začít stavět letošní rok.
Vyvedením dopravy ze zastavěných oblastí po dokončení uvedeného úseku dojde k významnému zlepšení životního prostředí ve městech Kroměříž, Hulín a po dobudování dalších úseků i pro Přerov. „Význam úseku z Kroměříže-východ do Říkovic z lokálního i z celostátního významu si plně uvědomujeme. Proto chceme, aby k dokončení výstavby došlo co možná nejdříve,“ říká Alfred Brunclík.
Stavba úseku Kroměříž-východ – Říkovice je řešena v úseku od mimoúrovňové křižovatky Kroměříž-východ po provizorní napojení na I/55 před Horními Moštěnicemi. Součástí stavby je i úsek rychlostní silnice R55 ve směru od Otrokovic po napojení na D1 v prostoru mimoúrovňové křižovatky u Hulína. Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z prostředků Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava.
Na trase jsou navrženy tři křižovatky, které umožňují jednak „rozpojení“ komunikací vyšší komunikační sítě (D1 a R55 – MÚK Hulín) nebo napojení dálnice či rychlostní silnice na nižší komunikační síť (na I/55 – MÚK Hulín západ; na II/432 MÚK Hulín východ). Na začátku stavby se počítá s napojením na budovanou dálnici D1 v úseku 0134,3 Kroměříž-západ - Kroměříž-východ. Na konci stavby je navrženo provizorní napojení na stávající silnici I/55.
Návaznost na stavby R55 Hulín – Skalka a R49 Hulín – Fryšták v MÚK Hulín bude upřesněna v dalším vývoji, jak z hlediska priorit, tak i z hlediska projekční přípravy a financování těchto staveb rychlostních komunikací. Během výstavby bude v místě křížení zajištěn provoz po provizorních komunikacích pro minimalizaci dopadů výstavby na stávající dopravu.
Informační leták včetně mapy stavby naleznete zde.
Název stavby: Dálnice D1, stavba 0135 Kroměříž-východ – Říkovice Místo stavby: Zlínský kraj, okres Kroměříž a Olomoucký kraj, okres Přerov Cena stavby: 4 534 544 729 Kč bez DPH Délka stavby: 11 300 metrů Zahájení: duben 2008 Zprovoznění: říjen 2010
RSD
Výstavba rychlostní silnice R7 pokračuje obchvatem Sulce Ředitelství silnic a dálnic ČR 9. června 2008 zahajuje výstavbu 2,5 km dlouhého obchvatu kolem Sulce. Stavba bude součástí rychlostní silnice R7 z Prahy do Chomutova, na které se již letos v dubnu zahájila výstavba úseku u Vysočan
Hlavní silniční tah Praha – Chomutov – hranice s Německem umožní po přestavbě rychlé a hlavně kapacitní spojení Prahy se severními Čechami a s oblastí Chemnitz v Sasku a návazně se státy Evropské unie. Od Prahy po Slaný je již čtyřpruhová komunikace R7 vybudována. V úseku od hranic Středočeského a Ústeckého kraje po Postoloprty byly v minulých letech na silnici I/7 vybudovány v polovičním čtyřpruhu obchvaty Panenského Týnce, Chlumčan, Loun a Postoloprt. Vzhledem ke složitému terénu v území od Chomutova po Horu Svatého Šebestiána a neúměrně vysokým nákladům na vybudování rychlostní komunikace v tomto úseku, zde byla přeložka silnice I/7 vybudována v minulých letech jako dvoupruhová silnice.
Sulec je poslední obcí na silnici I/7 v Ústeckém kraji, kde v současné době projíždějí vozidla dopravně nevyhovujícím průtahem. „Stávající silnice I/7 je zde vedena ve směrově přímé trase a umožňuje tak rychlý průjezd obcí. Nový obchvat odvede dopravu mimo zastavěné území,“ říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.
Délka budovaného úseku je 2520 metrů. Na východě navazuje na připravovanou stavbu R7 Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu, na západě na připravovanou stavbu R7 Chlumčany zkapacitnění. Nová stavba R7 obchází obec Sulec zprava, a to v hlubokém zářezu. Za obcí se přeložka komunikace přiklání zpět ke stávající silnici I/7. Napojení na stávající silnici I/7 je řešeno přejezdem přes střední dělicí pás a provizorním dopravním značením, stejně jako na začátku stavby. Pro umožnění propojení Sulce s Panenským Týncem, obzvláště pro autobusovou dopravu, bude vybudována obslužná komunikace navazující na stávající silnici I/7 za Sulcem a napojující se na silnici III/23737 směrem na Vrbno.
Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z prostředků strukturálních fondů, jmenovitě Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Operačního programu Doprava.
Informační leták včetně mapy stavby naleznete zde.
Informace o stavbě: Název stavby: R7 Sulec obchvat Místo stavby: Ústecký kraj Cena stavby: 549 490 851 Kč bez DPH Délka stavby: 2520 metrů Zahájení: červen 2008 Zprovoznění: únor 2010
RSD
|