www.car.cz
 

Belgičan Loix ve Zlíně poprvé a zalouženě vyhrál !!
     25.8.2008 07:45 - tisková zpráva


Loix míří za svým prvním zlínským triumfem
TISKOVÁ INFORMACE č. 47

Díky bezchybnému výkonu v průběhu úvodní sekce nedělního dne si průběžné vedení s přehledem hlídá belgický jezdec Freddy Loix, startující na Peugeotu 207 S2000. Zkušenému pilotovi situaci výrazně ulehčují technické problémy Nicolase Vouilloze, který byl až do jedenácté rychlostní zkoušky Loixovi nepříjemným konkurentem, na obou nejdelších testech jej však hodně přibrzdily potíže s převodovkou. Kvůli nim jeho ztráta na vedoucí příčku narostla na necelou minutu.

Králem úvodní nedělní sekce se stal francouzský jezdec Bryan Bouffier, jenž kromě krátkého Komárova opanoval všechny dosud odjeté testy. Výrazně si díky tomu upevnil svoji průběžnou třetí příčku, na které má náskok tři čtvrtě minuty před čtvrtým Pavlem Valouškem.

Výrazně zrychlit se po vyřešení problémů s pneumatikami podařilo Renatu Travagliovi, jenž na dvanáctém testu nestačil pouze na Bouffiera a v průběžných výsledcích postoupil na páté místo před technickými problémy sužovaného Jánose Tótha. Zbylé bodované příčky seriálu IRC prozatím patří Italu Lucovi Rossettimu, který dotahuje ztrátu způsobenou včerejším defektem, a Poláku Michalu Solowowi, jenž po dlouhých letech konečně na barumce míří za ziskem solidního výsledku.

Kromě Vouilloze nedělní etapa nezačala dobře ani pro Španěla Enrique García Ojedu s peugeotem a Belgičana Bernda Casiera s jediným volkswagenem kategorie Super 2000 ve startovním poli. Španělovi nadějně rozjetý závod pokazil výlet mimo trať na kudlovické rychlostní zkoušce, kde nechal pět minut. Jeho vůz tento incident odnesl poškozeným podvozkem, kvůli čemuž obhájce loňského stříbra klesl ze čtvrtého na patnácté místo celkově. Ještě hůře dopadl Belgičan Casier, který po havárii na jedenácté vložce už v soutěži nemůže dál pokračovat.

Průběžné výsledky po dvanácti rychlostních zkouškách:
1. Loix – Buymans (B, Peugeot 207 S2000) 1:54:51,7 hod
2. Vouilloz – Klinger (F, Peugeot 207 S2000) + 55,6 s
3. Bouffier – Panseri (F, Peugeot 207 S2000) + 1:34,8 min
4. Valoušek – Hrůza (CZ, Peugeot 207 S2000) + 2:19,0 min
5. Travaglia – Granai (I, Fiat Grande Punto S2000) + 2:38,2 min
6. Tóth – Tagai (H, Peugeot 207 S2000) + 2:54,3 min
7. Rossetti – Chiarcossi (I, Peugeot 207 S2000) + 3:45,3 min
8. Solowow – Baran (PL, Peugeot 207 S2000) + 4:17,0 min
9. Peták - Benešová (CZ, Peugeot 207 S2000) + 5:23,2 min
10. Kostka - Krečman (CZ, Fiat Grande Punto S2000) + 5:56,8 min


Jiří DOKULIL, tiskové středisko Barum rally Zlín


Belgičan Loix ve Zlíně poprvé vyhrál, Valoušek dojel čtvrtý!
TISKOVÁ INFORMACE č. 49

V jednoznačný triumf francouzské značky Peugeot a soutěžního týmu Kronos se proměnil letošní 38. ročník Barum rally Zlín, konaný jako součást mistrovství Evropy, seriálu Intercontinental Rally Challenge a Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Populární barumka letos divákům nabídla nevídané množství kvalitních evropských jezdců a zároveň se pyšnila rekordním množstvím speciálů ambiciózní kategorie Super 2000. Na její start se postavilo celkem 21 vozů této specifikace, které spolu sváděly souboje na patnácti rychlostních zkouškách o celkové délce 263 km.

O zahájení Barum rally Zlín se již popáté postarala městská speciálka, situovaná přímo do ulic Zlína. Mezi obrubníky krajského města dosáhl nejlepšího času obhájce loňského vítězství Francouz Nicolas Vouilloz, který s náskokem 1,8 sekundy udržel za svými zády bývalého továrního jezdce Mitsubishi a Hyundaie Freddyho Loixe. V průběhu úvodní sobotní sekce se tito dva špičkoví jezdci doslova tahali o sekundy a ve prospěch Vouilloze hovořilo po pěti zkouškách pouze 4,7 sekundy. Pak ale "zatáhl" Loix a díky skvělému času na druhém průjezdu Pindulou se mu podařilo svého francouzského soka předstihnout.

Odstup čtyř sekund před závěrečným dnem závodění sliboval napínavou podívanou až do konce, do hry ale vstoupily technické problémy, kvůli kterým musel Vouilloz na dvou nejdelších testech zvolnit. Loixovi se podařilo získat rozhodující náskok, s nímž mohl bezpečně hospodařit až do cíle. Pro druhé místo si do cíle dojel Nicolas Vouilloz, jenž až v samotném závěru odrazil nápor skvěle jedoucího Bryana Bouffiera, stahujícího v neděli minutovou penalizaci za předčasný příjezd do časové kontroly.


V sobotu ráno opustil soutěž favorizovaný Roman Kresta, do kterého domácí fanoušci vkládali největší naděje. Valašský rodák bohužel na rychlostní zkoušce Pindula se svým peugeotem vyjel mimo trať a poškození, které vůz utrpěl, neumožňovalo dále pokračovat. Jezdci stáje Tescoma Rally Teamu může být malou útěchou jistota zisku titulu mistra republiky, jenž se mu podařil vybojovat po sedmileté pauze. Příliš si nezazávodil ani bývalý šampion Václav Pech, který byl v úvodu jednoznačně nejrychlejším pilotem produkčního Mitsubishi.

Na pátém testu jej vyřadila porucha převodovky, jež mu zároveň vzala i veškeré naděje na zopakování titulu. Tím, kdo se nakonec zasloužil o to, aby čeští diváci neodcházeli domů zklamáni, byl domácí Pavel Valoušek, premiérově startující s vozem kategorie Super 2000. Jezdec, kterému dali důvěru čeští motorističtí novináři v projektu BF Goodrich Drivers, pomalými krůčky stoupal k nejvyšším pozicím a své fanoušky nakonec za podporu odměnil ziskem vynikající čtvrté pozice. A to i přes potíže se servořízením, jež Valouška postihly na závěrečné rychlostní zkoušce.

Do cíle letošní barumky nakonec dojelo 50 posádek, když ze startovní rampy sjelo 97 vozů.


Konečné výsledky 38. Barum rally Zlín 2008:
1. Loix – Buymans (B, Peugeot 207 S2000) 1:54:51,7 hod
2. Vouilloz – Klinger (F, Peugeot 207 S2000) + 59,9 s
3. Bouffier – Panseri (F, Peugeot 207 S2000) + 1:09,6 min
4. Valoušek – Hrůza (CZ, Peugeot 207 S2000) + 2:23,4 min
5. Travaglia – Granai (I, Fiat Grande Punto S2000) + 2:26,2 min
6. Tóth – Tagai (H, Peugeot 207 S2000) + 3:13,9 min
7. Rossetti – Chiarcossi (I, Peugeot 207 S2000) + 4:09,1 min
8. Peták - Benešová (CZ, Peugeot 207 S2000) + 6:08,3 min
9. Solowow – Baran (PL, Peugeot 207 S2000) + 6:22,5 min
10. Odložilík - Odložilík (CZ, Peugeot 207 S2000) + 6:45,7 min


Jiří DOKULIL, tiskové středisko Barum rally

Hlasy z oficiální tiskové konference
TISKOVÁ INFORMACE č. 48
Krátce po dosažení cílové rampy 38. ročníku Barum Rally Zlín proběhla oficiální tisková konference za účasti nejúspěšnějších posádek.
Hlasy z oficiální tiskové konference:

Freddy LOIX (Peugeot 207 S2000, startovní číslo 4)
„Do Zlína jsem jel po loňským zkušenostech s jasným cílem. Její trať je podobná řadě pasáží v Belgii, zejména Rally Condroz. Z toho jsme vycházeli, navíc jsme úspěšně nastavili auto pro dané podmínky, což jsme dokázali zúročit ve výsledcích. Každé vítězství vám přinese neopakovatelné pocity, jsem velmi šťastný.“


Nicolas VOUILLOZ (Peugeot 207 S2000, startovní číslo 1)
„I druhý start jsme proměnili v umístění na stupních vítězů, i když nás dnes zpomalily technické problémy, Mechanici však dali auto do pořádku, a tak jsme se nakonec mohli radovat z týmového double.“
Nicolas KLINGER (spolujezdec N. Vouilloze)
„Barumka je v hlavně v lesních úsecích hodně specifická, čemuž je potřeba přizpůsobit auto. Nám se to podařilo a od toho se odvíjelo i konečné umístění.“

Marc van DALEN (šéf Peugeot Team BELUX)
„Když se povede na tak kvalitní soutěži, v obrovské konkurenci takový výsledek, musím být spokojen. Musím ocenit i výkon a výsledek Pavla Valouška v rámci projektu BF Goodrich Drivers Team.“ Šéf belgického týmu pozorně sledoval i premiéru vozu mladoboleslavského značky. „Škoda Fabia Super 2000 je pěkné auto. Pozorně sleduji jeho vývoj a doufám, že se s ní budeme příští rok setkávat v závodech IRC. Určitě to může tomuto seriálu pomoci k ještě větší atraktivitě.“

Bryan BOUFFIER (Peugeot 207 S2000, startovní číslo 15)
„O startu ve Zlíně se rozhodlo až na poslední chvíli. S týmem Peugeot Polska to byl premiérový start v zahraničí, proto jsem z třetím místem spokojen. Navázali jsme tak na úspěšný start z roku 2006. Máte tady pěkné zkoušky, kolem trati panuje neopakovatelná atmosféra.“

Pavel VALOUŠEK (Peugeot 207 S2000, startovní číslo 17)
„Jsem rád, že jsme nezklamali důvěru týmu Kronos. Musím poděkovat zejména Marku van Dalenovi, jenž nás psychicky podporovat, připomínal ať si nepřipouštíme tlak na svou osobu, což nám pomohlo k dobrému výsledku. Děkuji i fanouškům, jejich podpora na trati byla neskutečná.“




ing. Tomáš PLACHÝ, tiskové středisko Barum Rally Zlín


 
 
Fotogalerie:   FIA GT Bucurest©FIA GT DDPI

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose