Roman si zvýšil počet titulů na tři a Petr je absolutním mistrem podruhé, přičemž ten první získal ještě v česko-slovenské federaci ČSFR.
Až do zlínské soutěže závodil Roman v barvách Mogul Racing Teamu a vůz Mitsubishi Lancer Evo IX mu připravovali technici Charouz Racing Systemu. Pro tento víkend, stejně jako v předchozích dvou ročnících Barum Rally Zlín, jel za Tescoma Rally Team. Japonský vůz z třídy Produkčních vozů však vyměnil za speciál Peugeot 207 S2000.
Padl mu do ruky již při tréninkovém Rallysprintu Kopná a moc se těšil, jak s ním bude bojovat v soutěži roku – „Barumce“, která patří také do sérií IRC a ME.
Přímé TV přenosy a záznamy z Barum Rally Zlín nabízí Eurosport2. Program ZDE
Dnes dopoledne, ve 2. z 15 rychlostních zkoušek, v populární, krásné i záludné Pinduli, Roman s Petrem velmi tvrdě havarovali. V rychlosti kolem 150 km/h, v táhlé levé zatáčce, jejich vůz náhle vyjel mimo svou stopu a na vnější straně lesní cesty čelně narazil do betonové skruže schované v příkopě. Vůz se poté několikrát převrátil. Po drtivém dopadu zůstala posádka nezraněna. Roman si „jen“ narazil žebra a oba palce na rukou se mu o volant vyvrátily dozadu a pak se vrátily zpátky. Automobil zůstal nepojízdný.
Roman Kresta: „Byla to strašná rána. Až tak, že z okamžiku, kdy jsme narazili do betonu až po dopad, mám takzvané okno. První, co mě pak napadlo, bylo, že už žádnou další rally nepojedu. Nevím přesně, proč jsme vyletěli ven. Nejspíš to ale byla moje chyba, asi jsem tam byl moc rychlý. Mohlo to být i kvůli defektu, protože v předchozí zatáčce se jelo přes díru.
Ale to už nezjistíme, takže to beru na sebe, i když mi Petr říkal, že jsem nejel nijak zvlášť ostře. Prý ode mě čekal ještě větší nasazení... Náraz do onoho kusu betonu byl nejdrsnější v mé kariéře, možná havárie na Novém Zélandě 2005 byla srovnatelná. Moc nám pomohl systém HANS chránící krk a páteř. Naštěstí jsme takzvaně celí.
Je mi ale jasné, že kromě palců na rukou, které se o volant ohnuly o devadesát stupňů tam a zpět, mě bude bolet celé tělo. Havárie mě nesmírně mrzí. Kvůli všem, kteří náš start připravovali, partnerům, celému týmu. Taková spousta práce a energie a všechno je rázem pryč. Samozřejmě je mi líto, že jsme zklamali fanoušky, kterým děkuji, že přišli v tak velkém počtu. Z titulu mezinárodních mistrů země máme radost, ale v tuto chvíli takovou zvláštní.
Raději bychom jej získali normálně, v souboji na trati."
www.romankresta.com
Antonín Charouz: „Je těžké Romanovu nehodu hodnotit, když jste v autě neseděli. Jak sám řekl, ve hře byl možný i defekt krátce před havárií. Každopádně jel v té rychlostní zkoušce podle průběžného měření velmi rychle.
V domácí„Barumce“ byl Roman také pod určitým tlakem. Ale i tak nepříjemné situace k rally a motorsportu patří, důležité je, že jsou Roman i Petr zdravotně v pořádku. Oběma blahopřeji k titulu a těší mě, že k němu pomohli i naši technici z Charouz Racing Systemu.
Na „Barumce“ jsem byl osobně a kromě sledování rally jsem měl schůzku se Serge Saulnierem, týmovým manažerem tovární stáje Peugeot Sport. Vedli jsme velmi zajímavá jednání na téma závodění v kategorii LMP1, přičemž jsme hovořili o jezdcích Tomáši Engem a Janu Charouzovi, probírali jsme i rally, čili také Romana Krestu.“
www.racing.charouz.cz
Výsledky Barum Rally Zlín ZDE
Časový harmonogram ZDE
Vše o Barum Rally Zlín 2008 ZDE
Vše o IRC ZDE
Vše o ME ZDE