www.car.cz
 

Roman Kresta i přes kotrmelce na Pindule potřetí mistrem republiky v rallye !!
     25.8.2008 07:52 - tisková zpráva


Kresta „Barumku“ nedojede, ale je mistrem republiky - (23.08.2008)

Roman Kresta se svým navigátorem Petrem Grossem odstoupili po havárii z Barum Rally Zlín. Smutnou zprávu ovšem překrývá radostná – přes nedokončenou soutěž se stali šampiony Mezinárodního mistrovství republiky v automobilových soutěžích. Jejich největší soupeři v republikovém hodnocení, Václav Pech, Petr Uhel, museli svůj vůz odstavit pro poruchu. Právě tento okamžik rozhodl o držitelích titulu. Roman s Petrem mají totiž před příbramským finále takový náskok, že je nemůže nikdo předstihnout.

Roman si zvýšil počet titulů na tři a Petr je absolutním mistrem podruhé, přičemž ten první získal ještě v česko-slovenské federaci ČSFR.

Až do zlínské soutěže závodil Roman v barvách Mogul Racing Teamu a vůz Mitsubishi Lancer Evo IX mu připravovali technici Charouz Racing Systemu. Pro tento víkend, stejně jako v předchozích dvou ročnících Barum Rally Zlín, jel za Tescoma Rally Team. Japonský vůz z třídy Produkčních vozů však vyměnil za speciál Peugeot 207 S2000.

Padl mu do ruky již při tréninkovém Rallysprintu Kopná a moc se těšil, jak s ním bude bojovat v soutěži roku – „Barumce“, která patří také do sérií IRC a ME.

Přímé TV přenosy a záznamy z Barum Rally Zlín nabízí Eurosport2. Program ZDE

Dnes dopoledne, ve 2. z 15 rychlostních zkoušek, v populární, krásné i záludné Pinduli, Roman s Petrem velmi tvrdě havarovali. V rychlosti kolem 150 km/h, v táhlé levé zatáčce, jejich vůz náhle vyjel mimo svou stopu a na vnější straně lesní cesty čelně narazil do betonové skruže schované v příkopě. Vůz se poté několikrát převrátil. Po drtivém dopadu zůstala posádka nezraněna. Roman si „jen“ narazil žebra a oba palce na rukou se mu o volant vyvrátily dozadu a pak se vrátily zpátky. Automobil zůstal nepojízdný.

Roman Kresta: „Byla to strašná rána. Až tak, že z okamžiku, kdy jsme narazili do betonu až po dopad, mám takzvané okno. První, co mě pak napadlo, bylo, že už žádnou další rally nepojedu. Nevím přesně, proč jsme vyletěli ven. Nejspíš to ale byla moje chyba, asi jsem tam byl moc rychlý. Mohlo to být i kvůli defektu, protože v předchozí zatáčce se jelo přes díru.

Ale to už nezjistíme, takže to beru na sebe, i když mi Petr říkal, že jsem nejel nijak zvlášť ostře. Prý ode mě čekal ještě větší nasazení... Náraz do onoho kusu betonu byl nejdrsnější v mé kariéře, možná havárie na Novém Zélandě 2005 byla srovnatelná. Moc nám pomohl systém HANS chránící krk a páteř. Naštěstí jsme takzvaně celí.

Je mi ale jasné, že kromě palců na rukou, které se o volant ohnuly o devadesát stupňů tam a zpět, mě bude bolet celé tělo. Havárie mě nesmírně mrzí. Kvůli všem, kteří náš start připravovali, partnerům, celému týmu. Taková spousta práce a energie a všechno je rázem pryč. Samozřejmě je mi líto, že jsme zklamali fanoušky, kterým děkuji, že přišli v tak velkém počtu. Z titulu mezinárodních mistrů země máme radost, ale v tuto chvíli takovou zvláštní.

Raději bychom jej získali normálně, v souboji na trati."
www.romankresta.com

Antonín Charouz: „Je těžké Romanovu nehodu hodnotit, když jste v autě neseděli. Jak sám řekl, ve hře byl možný i defekt krátce před havárií. Každopádně jel v té rychlostní zkoušce podle průběžného měření velmi rychle.

V domácí„Barumce“ byl Roman také pod určitým tlakem. Ale i tak nepříjemné situace k rally a motorsportu patří, důležité je, že jsou Roman i Petr zdravotně v pořádku. Oběma blahopřeji k titulu a těší mě, že k němu pomohli i naši technici z Charouz Racing Systemu.

Na „Barumce“ jsem byl osobně a kromě sledování rally jsem měl schůzku se Serge Saulnierem, týmovým manažerem tovární stáje Peugeot Sport. Vedli jsme velmi zajímavá jednání na téma závodění v kategorii LMP1, přičemž jsme hovořili o jezdcích Tomáši Engem a Janu Charouzovi, probírali jsme i rally, čili také Romana Krestu.“

www.racing.charouz.cz

Výsledky Barum Rally Zlín ZDE
Časový harmonogram ZDE
Vše o Barum Rally Zlín 2008 ZDE
Vše o IRC ZDE
Vše o ME ZDE

Průběžné pořadí MMČR 2008 před Barum Rally Zlín
1. Kresta 270, 2. Pech 206, 3. Valoušek 147, 4. Trojan (všichni Mitsubishi Lancer Evo IX) 98, 5. Peták (Peugeot 207 S2000) 63, 6. Orsák 58, 7. Arazim (oba Mitsubishi Lancer Evo IX) 54, 8. Štajf (Subaru Impreza Sti) 54.

Mediasport MMČR 2008
IQ-Jänner Rallye 04.01 – 05.01.2008
Valašská Rallye 28.03 – 29.03.2008
Mogul Šumava Rallye Klatovy 10.04 – 12.04.2008
Rallye Český Krumlov 01.05 – 03.05.2008
Agrotec Rally Hustopeče 30.05 – 31.05.2008
Horácká Rally Třebíč 19.06 – 21.06.2008
Rally Bohemia 03.07 – 05.07.2008
Barum Rally Zlín (ME + IRC)  22.08 – 24.08.2008
Fuchs Oil Rally Příbram19.09 – 21.09.2008

BPA


 
 
Fotogalerie:   FIA GT Bucurest©FIA GT DDPI

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose