www.car.cz
 

Premiéra vrchařského seriálu KW v Konicích se vydařila
     25.8.2008 01:10 - tisková zpráva


Poprvé se pustili pořadatelé z AK Konice v AČR do organizování závodů do vrchu v rámci KW Berg-Trophy a jejich vysvědčení je na výbornou. Závod Březský vrch o délce 1450 metrů, ve městě Konice, oprášil historii z doby před dvaceti lety při sérii KW Berg-Trophy Regional West 2008. Necelých 70 jezdců z České republiky, Slovenska a Polska spolu soupeřilo na krátké, ale technicky velmi náročné trati, o každou desetinku.

Po oba dny se boj o absolutní špičku odehrával mezi trojicí formulových jezdců.Vítězný Miloš Zmeškal (Ralt F3), ač atakován druhým Michalem Novickým (Formule Reynard) a třetím Alešem Mlejnkem (Formule Intech), neponechal nikoho na pochybách, kdo je vedoucím jezdcem mezinárodní série tohoto seriálu. Nejrychlejšího času dosáhl poslední nedělní jízdou a to 0:56,468 sekundy. Jeho dva největší soupeři, jak M.Novický, tak i A.Mlejnek, si svá postavení s menším rozestupem hlídali. Po oba dny byl prvním „plechovým“ vozem celkově čtvrtý Radek Kolbábek se speciálem Ford Sierra 4000, který již na všechny tři formulové vozy výrazně ztrácel.

V jednotlivých třídách na sebe poutal pozornost souboj ve třídě S-2000, kdy v sobotu vítězný Jaroslav Winter (Mitsubishi Colt) nechal druhého Michal Slováčka (Nissan Sunny) za sebou o pouhé 0,5 sekundy a třetího Marka Flodera (Opel Kadett) o 1,5 sekundy. V neděli všechny v pořadí přeskočil Aleš Kárný (Ford Escort RS2000): „Víkend byl velmi dobrý, trať je hezká a technická.

Měli jsme technické problémy po nárazu na retardér, ale podařilo se nám auto spravit. Nečekal jsem, že nám to půjde tak dobře“. Ten zvítězil o 0,3 sekundy před J.Winterem. Třída E1-1400 přinesla bitvu hlavně mezi Dušanem Fišerem (Škoda 130) a Filipem Zelenským (Suzuki Swift): „Jsem maximálně spokojen. Byla to neuvěřitelná bitva. Byl bych hodně rád, kdyby se i příští rok zde jel závod KW Berg-Trophy“.

Prvně jmenovaný v sobotu vyhrál o 0,6 sekundy, ale v neděli mu to jeho soupeř vrátil a zvítězil o pouhých 0,061 sekundy! Ve skupině historických vozů si suverénně počínal matador Josef Srnský (Škoda 110 R), ale za ním se strhl souboj o další příčky na stupních vítězů. Oba dny druhý Leopold Pleva (Škoda 1000 MB) porazil nejprve v sobotu Pavola Galla (Fiat 128 SC) o jednu sekundu a v neděli Pavla Rásochu (Renault 8 Gordini) o 0,6 sekundy.

P.Gallo klesl na čtvrté místo a měl co dělat se zrychlujícím se domácím jezdcem Jaroslavem Stražickým (Škoda 110 R). Ve třídě E1-1150 byl dopředu jasný souboj mezi Jiřím Kubíčkem (Škoda 100) a Jiřím Svobodou (Škoda Felicia Kit Car). V sobotu vše rozřešil J.Svoboda, který po kolizi s retardérem ze závodu odstoupil. V neděli byl očekávaný souboj naplněn a J.Kubíček vyhrál o pouhých 0,231 sekundy.

Víkend přinesl několik karambolů hlavně mezi dvěma retardéry, kde havarovali například J.Svoboda, L.Kozmann (Trabant 601), O.Studénka (Ford Escort RS2000), V.Pipeková (Mazda 323) a P.Šváb (Opel Kadett). Jinak se celý závod nesl ve velmi svižném tempu a v dobře zvládnuté organizaci.

Počasí, až na malou sobotní výjimku, bylo k jezdcům velmi přívětivé, což ocenilo i množství přihlížejících diváků podél trati. Ti byli svědky velmi zdařilého podniku, který si tímto „zadělal“ na pokračování v KW Berg-Trophy i v příští sezóně.

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Junior Mirek Jakeš vrchařským mistrem Evropy 2008, foto A. Malý

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose