www.car.cz
 

Adam Kobliha a Jan Mikulík si zařádili se stovkou
     2.9.2008 00:00 - Pavel Jelínek


Dravci se „stovkou“

Mezi startující na Kopné figurovala i posádka Adam Kobliha-Jan Mikulík na voze Honda Civic VTi. Stejně tak se objevili na Kopné i loni a to s vozem Suzuki Ignis pro třídu N1. Ale mimo tyto starty mohou diváci posádku vídat na tratích Volného poháru a dříve na různých amatérských podnicích, kde se svou Škodou 100 předvádí atraktivní jízdu oceněnou i dobrými výsledky.


Tradiční otázka na úvod, jaká byla Vaše cesta k závodění?

Adam: Bylo to asi v 17 letech, kdy jsme si s kamarádem Petrem koupili první auto Škodu 120 na brázdění místních polních cest. Nějak se mi to zalíbilo, tak jsem začal upravovat motor a chtěl zkusit nějaký amatérský závod. V té době jsem přes kamaráda poznal Honzu.
Domluvili jsme se na dvoudenní Odry tuším 2002, kdy jeden den se mnou jel Petr a druhý den Honza.Od té doby s Honzou závodíme dodnes.
Honza: Já jsem už od mládí jezdil sledovat s otcem většinu soutěží po republice a jak šel čas a do rukou se mi dostalo první auto a řidičák tak jsem se ujistil, že automobilový sport je to, co mě bude bavit.


Jak se vaše kariéra vyvíjela a čeho byste chtěli dosáhnout?

Honza za oba: Pořádně jsme začali až v roce 2003, kdy jsme jezdili závody do vrchu a to tak, že jsme se oba střídali na Škodě 120. Ale závody do vrchu nebylo to, co jsme oba od počátku chtěli dělat, takže jsme během zimy postavili první opravdu závodní auto a to Škodu 100 s favoritovým motorem. Pak přišlo jednoduché rozhodnutí o tom kdo kde bude sedět ,protože Adam mě celou minulou sezónu porážel, tak on usedl za volant a já jsem obsadil místo spolujezdce. V roce 2004 jsme startovali na amatérských rally v rámci Šímasprint a také jsme poprvé startovali na rally Světlá, která patřila do volného poháru a tím se určil další směr našeho závodění...Ovšem výkon auta se nám na volný pohár nezdál dostatečný, takže během zimy jsme favoritový motor vyměnili za fabiový ,který s několika modifikacemi používáme dodnes.

V sezóně 2005 jsme se už účastnili čtyř soutěží volného poháru, bohužel jsme dokončili jen dvě a to na rally Světlá jsme odpadli ze druhého místa ve skupině necelý kilometr před cílem poslední RZ, neboť jsme se pokoušeli dojet i na defektu, ale trefili jsme patník. V roce 2006 jsme poprvé nakoukli do velkých závodů (neamatérských závodů) a to startem na Valašské rally tu jsme také nedokončili-propálený píst. A taky poprvé na Rallysprintu Kopná to jsme startovali s pronajatou Felicií a ve skupině A5 jsme skončili pátí. Čeho by jsme chtěli dosáhnout? Tak to je těžká otázka, neboť za ty roky se naše ambice postupně měnili v tuto chvíli je hlavním cílem vyježdění mezinárodní licence a start na některém ročníku Barum Rally.


Po loňském startu s N1 jste letos přezbrojili do třídy N2. Chtěli jste si jen vyzkoušet jinou techniku nebo to značí přípravu na další závody?

Honza za oba: Ono to naše neustálé střídání techniky na velkých soutěžích je hlavně hledání optimálního auta v rámci našich finančních možností. A letos jsme asi své hledání ukončili, neboť s Hondou jsme si zatím zazávodili nejpěkněji, takže na příštích velkých soutěžích by jsme se chtěli objevit opět s tímto autem.

Jaká byla letošní „Kopná“ z Vašeho pohledu? Jak jste spokojeni s výsledkem?

Adam: Letošní Kopná se mi moc líbila. Je těžké napsat perfektní rozpis na tak těžkou soutěž, ale myslím, že se nám to kupodivu povedlo oproti minulým ročníkům. Překvapilo mě, jak Honda pěkně funguje, jen jsem byl zklamán výkonem motoru u této Hondy. S výsledkem jsem spokojený, neboť to byl první závod s tímto vozem. Věřím, pokud by jsme měli možnost startovat s tímto vozem na dalších soutěžích, že by jsme mohli dosáhnout lepších výsledků.
Honza: Z mého pohledu byla Kopná super, protože snad poprvé jsem byl spokojen s rozpisem a taky jsem se ani jednou neztratil… S výsledkem jsem spokojen vzhledem k tomu, že jsme se opět seznamovali s autem až během soutěže.


Co považujete za svůj dosavadní největší úspěch?

Adam: Mým úspěchem je vždy dojet do cíle soutěže a nenabourat. Ale za největší úspěch považuji též 1.místo ve skupině A1 na rally Posázaví 2007 při takové konkurenci (asi jsem se nebál)…..
Honza: Za největší úspěch považuji to, když jsme loni stáli na rally Posázaví před startem RZ a do auta se naklonil naprosto neznámý kluk a řekl: “Kluci ty čtyřkolky jedou pěkně, ale co vy předvádíte s tím kilem je naprosto neuvěřitelné. Ale kdybych měl vybrat výsledek tak je to 1.místo ve skupině A1 na rally Posázaví 2007.


Zůstane u jediného startu „malého“ mistráku?

Honza za oba: Bohužel to vypadá, že ano. Je to totiž hlavně otázka peněz, kterých není nikdy dost a také máme povinnosti ke sponzorům, takže musíme startovat se stovkou na rally Světlá.


Kde Vás mohou diváci vidět letos, případně co plánujete na příští sezónu?

Honza za oba: Jak jsem napsal v předchozí odpovědi letos nás určitě uvidí na rally Světlá. Příští sezónu určitě pojedeme některé soutěže z Volného poháru a dle peněz vybrané podniky ze sprintového mistráku. No a samozřejmě se opět objevíme na Kopné, protože to je jediná soutěž, kterou bych si dovolil nazvat jako domácí.



Děkuji za rozhovor a přeji mnoho úspěchů.



Rozhovor připravil: Filip Červenka


 
 
Fotogalerie:   Barum Rallye Zlín 2008 objektivem Romana Langera

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose