O víkendu 12. - 14. 9. 2008 navštívilo Truckfest v Hradci Králové více než 15tis diváků a přijelo na 700 tahačů z ČR, Německa, Poslka, Maďarska a Slovenska. Po otevření areálu návštěvníkům se v sobotu prezentovaly vystavující značky a od 11:00 se odstartovaly kvalifikační jízdy "Sprint na 220m" v kategoriích: NÁKLAĎÁK, DODÁVKA a TAHAČ.
Po 14:00 pak začala kvalifikační kola „Jízdy zručnosti“ v kategoriích: NÁKLAĎÁK, DODÁVKA a TAHAČ. Celkem projelo startovními bloky přes 800 přihlášených vozů. V 18:00 bylo na programu korzo amerických trucků a začala přehlídka nejvíce osvícených vozidel.
Jedinečný doprovodný program, Bezpečnostní show, byl během dvoudenního programu zařazen celkem 5x. Šlo o ukázku rozdílů brzdných drah při tzv. kritickém brždění v rychlosti 80 km/h, mezi naloženou nákladní soupravou Volvo o váze 47,5 tuny, prázdnou soupravou (tahač s návěsem) o váze 14,5 tuny, osobním automobilem Škoda Fabia a motocyklem Ducati Monster. Všem ukázkám předcházela divácká anketa, kde se opět potvrdilo, že většina lidí nemá správnou představu o délce brzdných drah všech zmiňovaných vozidel. Pořadatelům a se tedy dokonale povedlo tisíce přihlížejících návštěvníků doslova šokovat výsledkem této ukázky. Nikdo z dotázaných diváků totiž neopdověděl správně na otázky:
- V jakém pořadí zastaví vozidla po kritickém beždění?
- Jaká bude vzálenost mezi jednotlivými vozidly?
První při všech ukázkách zastavil osobní vůz Fabia, cca 4m za ním teprve zastavil motocykl Ducati. 11m za Fabií zastavila souprava Volvo o váze 14,5t a neuvěřitelných 20m za osobním vozem a tedy s nejdelší brzdnou dráhou zastavila nejtěžší naložená souprava Volvo o váze 47,5t.
Vozidla byla před ukázkami převážena na vahách Policie ČR a rychlost potvrzena laserovým radarem. Zajímavou informací je, že téměř 50ti tunová souprava potřebovala více než půl kilometru na rozjezd, aby dosáhla rychlosti 80km/h.
Po ukázkách a nabitém sobotním odpoledni se otevřelo jeviště večerního programu. Hlavní hvězdou večera byl David Koller a Band.
Neděle začala klidně, leč jen do chvíle než se rozpoutaly boje ve finále sprintu na 220 metrů ve všech kategoriích. A následně finále jízdy zručnosti.
Finálových jízd se zúčastnily 4 dodávky, 4 náklaďáky a 50 tahačů. Poté mohli diváci shlédnout vyhlášení výsledků soutěže o nejhezčí truck (společně 3 dodávky, 3 náklaďáky, 3 soupravy a 10 tahačů).
Ve 14:00 se na ploše představili BMX – Manhattan Loadem Team a po nich mohli diváci žasnout nad uměním 10ti násobného Mistra republiky v trialu Mirka Lisého, který svou MOTOSHOW dokázal, že má své tituly opravdu zasloužené.
Na závěr se představila společnost LSC Brázdil Technology se speciálem Honda CRX 2. Jedná se o naprostou raritu, kdy tato profesionální vývojářská značka ve svých dílnách předělala motor Hondy o obsahu 1,6 na neuvěřitelných 521 koní. Řidičem Hodny je MARAT (neurochirurg Mudr. Marek Bradávka), který drží národní rekord na ¼ míle s pevným startem v čase 10,56s.
Pro diváky poměřily své síly Honda CRX 2 a Ducati Monster Mirka Lisého. Radar naměřil Hondě na cca 300m rychlost 188 km/hod.
Celý víkend Truckfest doprovázela výstava nákladních vozidel a příslušenství, veteráni vojenské techniky, ukázky RC modelů i ze zahraničí, čtyřkolky, expozice Racing and Show Cars, bohatý program pro děti, jako jsou skluzavky, autodrom atd., soutěže pro děti, bodypaiting a facepaiting. Diváci si mohli vyzkoušet jízdu na motokárách, minibike, Segway a proletět se vrtulníkem. A nebyl by to správný Truckfest bez spousty jídla a dobrého pití.
NEJHEZČÍ KAMIONY
1. místo 465 Dan Nahleda SCANIA Sebus Brno
2. místo 100 Jiří Šatánek SCANIA Lados Zlín
3. místo 547 Daniel Dvořák Scania Dvořák Trucks Bratislava
4. místo 407 Jiří Halámek Scania Dvořák Trucks V. Meziříčí
5. místo 67 Patrik Mikulec Renault Dušan Mikulec Huzová
6. místo 212 René Chlebík Scania RB Trans Praha
7. místo 483 Adrian Pasierbek Daf Zbignew Lukosz Mazancowice
8. místo 418 Michal Jarolím Scania Transport Jarolím Horní Počernice
9. místo 70 Jaroslav Charvát Scania Go-Ja Brzice
10. místo 594 David Malinský Eurotrans Lux Žamberk
NEJHEZČÍ DODÁVKY
1. místo 452 Lukáš Práchenský Volkswagen LP-LP Transport Kolomuty
2. místo 85 Ana Rožňová
3. místo 454 Roman Panoš Ford LP-LP Transport Kolonát
NÁKLAĎÁKY
1. místo 288 Drahoš Čermák Volvo AD Čermák Brno
2. místo 499 Vladimír Vízek IVECO Vladimír Vízek Hlušice
3. místo 500 Radek Drobný IVECO Vladimír Vízek Hlušice
Soupravy
1. místo 247 Václav Lang SCANIA ZAPA Beton Praha
2. místo 245 Pavel Dvořák SCANIA Zapa Beton Praha
FINÁLE SPRINTU na 220m
Tahače
1. speciální cena za nejlepší čas 158 čas: 12:34 Ferrari Zuzka
1. místo 601 čas: 12:63 Vaňák Láslo
2. místo 289 13:20 Petr Malík
3. místo 304 13:29 Pavel Novotný
Náklaďáky
1. místo 572 čas: 15:90 Milan Řehořka LIAZ (Mates)
2. místo 586 čas:17:21 Jiří Hromádka
Dodávky
1. místo 115 čas: 11:99 Petr Šlechta
2. místo 241 čas: 12:37 Svatoslav Koutník
3. místo 239 čas: 12:45 Jiří Pištora
FINÁLE ZRUČNOST
7. Dodávky
1. místo 294 čas: 27:59 Milan Zadrobílek
2. místo 241 čas: 28:21 Svatoslav Koutník
3. místo 453 čas: 29:23 Lukáš Práchenský
5. Náklaďáky
1. místo 572 čas: 34:64 Milan Řehořka LIAZ (Mates)
2. místo 86 čas: 36:51 Bronislav Stehlík
Tahače
1. místo 17 čas: 31:10 David Jaroš
2. místo 438 čas:31:31 Jan Kulka
3. místo 293 čas 48:75 David Christov
PR