Buggyra v Zolderu opět zlatá. David Vršecký upevnil vedení 15.9.2008 17:17 - tisková zpráva
Místo konání: ZOLDER (14.9 2008)
Měřený trénink
Po volných trénincích, které vyšly nejlépe Vršeckému před Hahnem a Bösigerem byl zahájen ve 13:05 měřený trénink. Před jeho začátkem ale začalo k nelibosti snad všech truckerů pršet, čemuž odpovídaly i dosažené časy. Ti nejlepšími ztráceli ve srovnání s volnými tréninky cca 6 sekund na kolo. Hned na úvod šel do čela loňský suverén Markus Bösiger, za kterého se seřadili Albacete s Vršeckým a Altenstrasserem.
Vzhledem k tomu, že v první polovině tréninkové dvacetimitovky déšť ustával, bylo zřejmé, že truckeři začnou postupně zrychlovat. Nejdříve zareagovali na změnu k lepšímu Bösiger s Albacetem, jednalo se však o změny minimální. V té chvíli byl Vršecký v depu a jeho tým spřádal plány, kterak se nejlépe vypořádat se stále mokrým okruhem a konkurencí. V okamžiku Davidova vyjetí na dráhu však začal déšť opět sílit….
Nakonec se tedy z nejlepší startovní kvalifikační pozice radoval Markus Bösiger, za kterým skončili Albacete s Vršeckým. Zajímavě se vyvíjel i souboj o další místa. Vítězně z něj nakonec vyšel poněkud překvapivě Altenstrasser, který odsunul na další místa Belloca s Hahnem a Oliverem. Mistr jízdy na mokru Frankie Vojtíšek se musel spokojit s devátým nejrychlejším časem.
Kvalifikace
O osudu osmikolové kvalifikace se rozhodlo již na startu. Přesněji řečeno před startem. Přestože měl totiž Markus Bösiger výhodu pole position, vyšla na něj poněkud paradoxně mokrá stopa. Úřadující mistr Evropy tak nemohl patřičně akcelerovat, čehož využil bezezbytku Antonio Albacete. Markus se snažil seč mohl, na konci šestého kola podnikl dokonce útok na první místo, který však nevyšel.
V závěru pak měl švýcarský trucker nemalé obtíže s uhájením druhého místa, na které se dral David Vršecký.
Vedoucí muž průběžného pořadí řešil hned v úvodu stejně jako v měřeném tréninku problémy s elektronikou. V průběhu prvního kola se tak před něj posunul dokonce Markus Altesntarsser. V následujícím kole se však David vrátil na medailovou pozici a dojel třetí! Dvě kola před koncem závodu pak zaútočil na Markuse Bösigera, jednalo se však spíše o průzkumný útok, který Markus odrazil.
Pohárový závod
Dvanáct kol přineslo velmi zajímavou pídívanou, ze které nakonec oba jezdci na modrých speciálech dokázali vytěžit z minima maximum. Na rozdíl od kvalifikace netrápila Markuse s Davidem elektronika, ale potíže s pneumatikami. Podstatně větší trable musel řešit David, který jel prakticky devět ze dvanácti kol na poloprázdných levých zadních pneumatikách.
A tak zatímco si jel Markus vcelku v poklidu pro druhé místo za Albacetem, musel David zvládnout dravou smečku pronásledovatelů ve složení Altenstrasser, Belloc, Hahn. To, že se mu to nakonec podařilo považuje za malý zázrak.
Řekli po závodě
Markus Bösiger: „Mám z dnešního dne vcelku neutrální pocit. Po vítězství v měřeném tréninku jsem myslel, že na tom budu lépe. V rámci zachování objektivity ale musím přiznat, že Antonio odjel dva skvělé závody. Se dvěma druhými místy jsem nakonec spokojen.“
David Vršecký: „Celý pohárový závod jsem protrpěl. Na brzdách a v levých zatáčkách jsem se snažil jet na hraně a jenom se modlil, aby vydrželo alespoň to málo, co ze zadních pneumatik zbylo. Nakonec to vyšlo, abych pravdu přiznal, ani nevím, jak. Nejsem stoupencem alibistických frází, ale se třetím místem jsem hodně spokojený.“
Výsledky jezdců týmu Buggyra International Racing System
Jezdec Měřený trénink Kvalifikace Pohárový závod Body
Markus Bösiger 1 2 2 24
David Vršecký 3 3 3 20
Neděle
Měřený trénink
V průběhu tréninkové dvacetiminutovky udělila Buggyra zbytku truckového světa velkou lekci z taktiky. Zatímco se truckeři vesele proháněli po okruhu, byly oba modré speciály zaparkovány na pit lane. Jak vyšlo později najevo, dohodli se oba piloti s technickým ředitelem Mario Kressem o posunutí útoku na samotný závěr tréninku.
V době, kdy Bösiger s Vršeckým najížděli na okruh vedl Albacete s Hahnem, přičemž oba překonali dosavadní traťový rekord. Po prvním poněkud volnější kole přitlačili oba jezdci na Buggyrách na pilu. Výsledek? David Vršecký zajel v posledním kole nejrychlejší čas, do první řady ho doprovodí stájový druh Markus Bösiger. Taktický záměr vyšel na jedničku!
Kvalifikace
Z pohledu nezaujatého diváka poněkud nudná záležitost, fanoušci Buggyry však byli po odjetí osmi kol nepochybně mimořádně spokojeni. Systémem start-cíl totiž zvítězil Markus Bösiger, když na startu dokonale využil malého zaváhání nejrychlejšího muže měřeného tréninku Davida Vršeckého. Český trucker se však nenechal tímto drobným nezdarem odradit a v poklidu si dojel před Albacetem pro druhé místo.
Pohárový závod
Vynikající výkon Davida Vršeckého přinesl roudnickému truckerovi páté letošní vítězství a náskok 31 bodů před Markusem Bösigerem, přičemž třetí Antonio Albacete ztrácí dva podniky před koncem šampionátu v Le Mans a Jamarě 36 bodů. David zvítězil systémem start-cíl, když jeho prakticky jediným soupeřem v boji o vítězství byl Markus Bösiger.
V osmém kole však přišly Markusovy technické potíže, švýcarský jezdec se nakonec propadnul na šesté místo. I tento výsledek však nakonec stačil k tomu, aby tým Buggyra International Racing System obhájil s předstihem truckový Pohár konstruktérů.
Řekli po závodě
David Vršecký: „Mám za sebou hodně adrenalinový víkend se skvělým závěrem. Škoda Markusových technických obtíží. O možném zisku titulu se můžeme začít bavit příští týden po Le Mans.“
Markus Bösiger: „Po Nogaru a Nürburgringu přišla další neděle, která mi hrubě nevyšla. Co se dá dělat.
Technické obtíže k našemu sportu bohužel patří. Ve hře je ale ještě spousta bodů. Udělám všechno pro to, abych jim pro sebe urval co nejvíce.“
Výsledky jezdců týmu Buggyra International Racing System
Jezdec Měřený trénink Kvalifikace Pohárový závod Body
Markus Bösiger 2 1 6 16
David Vršecký 1 2 1 29
Buggyra
|